Originele bekabeling achteruitrijcamera
- ForceMaple
- beginner
- Contacteer:
Originele bekabeling achteruitrijcamera
Goede...
Ik zou graag het volgende willen vragen:
Ik heb via eBay een originele achteruitrijcamera gevonden (zie link hieronder) maar waar alleen een korte kabel aan zit met een stekkertje. Ik neem aan dat er dan nog een kabel naar de medianav getrokken dient te worden, en zou graag weten welke kabel dat moet zijn. (Of überhaupt wat er voor nodig is het werkend te krijgen) misschien een artikelnummer lid zodat ik op internet kan gaan zoeken...
Alvast dank voor de reacties.
https://www.ebay.nl/itm/Modulo-Elettron ... Sw131enrV5
Ik zou graag het volgende willen vragen:
Ik heb via eBay een originele achteruitrijcamera gevonden (zie link hieronder) maar waar alleen een korte kabel aan zit met een stekkertje. Ik neem aan dat er dan nog een kabel naar de medianav getrokken dient te worden, en zou graag weten welke kabel dat moet zijn. (Of überhaupt wat er voor nodig is het werkend te krijgen) misschien een artikelnummer lid zodat ik op internet kan gaan zoeken...
Alvast dank voor de reacties.
https://www.ebay.nl/itm/Modulo-Elettron ... Sw131enrV5
Clio IV 1.5 Dci Phase II
Re: Originele bekabeling achteruitrijcamera
Ik heb geen flauw idee wat voor aansluiting dat kabeltje is en op internet kan ik ook niks vinden.
Je hebt sowieso dit nodig: https://incartec.co.uk/product/27-258 (gewoon ff googelen op MediaNav 24 pin camera splitter) of je moet hem op een of andere manier in de huidige 24 pins connector aan de achterkant van de MediaNav aansluiten (geen idee of je dat moet solderen of iets).
Verder heb je nog een verlengkabel nodig maar opnieuw geen idee wat voor aansluiting dat is, dan zou je even contact op moeten nemen met Renault zelf. Of misschien dat iemand anders het op dit forum wel weet?!
Er staat er wel 1 te koop op onderdelenlijn.nl die is veel goedkoper maar die mist het hele kabeltje: https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... /13575267/
Je hebt sowieso dit nodig: https://incartec.co.uk/product/27-258 (gewoon ff googelen op MediaNav 24 pin camera splitter) of je moet hem op een of andere manier in de huidige 24 pins connector aan de achterkant van de MediaNav aansluiten (geen idee of je dat moet solderen of iets).
Verder heb je nog een verlengkabel nodig maar opnieuw geen idee wat voor aansluiting dat is, dan zou je even contact op moeten nemen met Renault zelf. Of misschien dat iemand anders het op dit forum wel weet?!
Er staat er wel 1 te koop op onderdelenlijn.nl die is veel goedkoper maar die mist het hele kabeltje: https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... /13575267/
Renault Clio TCe 90 ENERGY NIGHT & DAY 2014 (verkocht)
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeot 508SW PSE 2024
- ForceMaple
- beginner
- Contacteer:
Dank voor je reactie Mees, die op die link van jou ziet er ook goed uit, ik ga het gewoon es bestellen en proberen, ik vind deze wat mooier dan die van AliExpress, die zitten ook niet precies in het midden.
Clio IV 1.5 Dci Phase II
Nee klopt dat zijn diegene die in je kentekenverlichting zitten dat vind ik er toch iets minder mooi uitzien.
Misschien dat de kabels wel al in je achterklep liggen dan zou je eens moeten kijken?
Misschien dat de kabels wel al in je achterklep liggen dan zou je eens moeten kijken?
Renault Clio TCe 90 ENERGY NIGHT & DAY 2014 (verkocht)
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeot 508SW PSE 2024
- ForceMaple
- beginner
- Contacteer:
Ik ga het es bekijken als ik terug ben van vakantie 
Het zou helemaal mooi zijn als het al voorbereid is. Ik laat het weten
Het zou helemaal mooi zijn als het al voorbereid is. Ik laat het weten
Clio IV 1.5 Dci Phase II
- ForceMaple
- beginner
- Contacteer:
Het korte kabeltje aan de camera op de foto in de link blijkt gewoon een Kort verlengkabeltje te zijn om een stukje afstand te overbruggen vanaf de camera naar de binnenkant van de klep (zit blijkbaar een holle ruimte tussen. Ik heb inmiddels een 2de hands camera gekocht via eBay maar daar zit dat verlengkabeltje niet bij, dus ik moet nu op zoek naar een kabel met de juiste stekker die in de camera past. Ik vond wel een serienummer voor de originele kabelboom in dit filmpje:
Maar ik heb het op internet zelf nog niet kunnen vinden.
(Is weliswaar in een megane naar is wel dezelfde camera)
Maar ik heb het op internet zelf nog niet kunnen vinden.
(Is weliswaar in een megane naar is wel dezelfde camera)
Clio IV 1.5 Dci Phase II
- ForceMaple
- beginner
- Contacteer:
Bij deze een korte update over bovenstaand verhaal. Ik heb inmiddels de camera in het logo ontvangen, helaas zonder de benodigde bekabeling maar daar ga ik nog naar op zoek.
Wel ben ik alvast begonnen met het inbouwen, waarvan hier een paar foto's;
Dit is em dus;

Op internet een sjabloon gevonden om het gat af te tekeken

Nu wordt het spannend

Gelukkig past het precies, alleen de pinnetjes blijken iets dunner dan het standaard logo, hiervoor een kleine aanpassing moeten doen. (snap werkelijk niet waarom dat afwijkt)

Als iemand nog een tip heeft over de bekabeling, graag. Met name de aansluiting op de camera zelf, het stekkertje met de 4 pinnetjes, daar moet ik iets op bedenken.

Wordt vervolgd
Wel ben ik alvast begonnen met het inbouwen, waarvan hier een paar foto's;
Dit is em dus;

Op internet een sjabloon gevonden om het gat af te tekeken

Nu wordt het spannend

Gelukkig past het precies, alleen de pinnetjes blijken iets dunner dan het standaard logo, hiervoor een kleine aanpassing moeten doen. (snap werkelijk niet waarom dat afwijkt)

Als iemand nog een tip heeft over de bekabeling, graag. Met name de aansluiting op de camera zelf, het stekkertje met de 4 pinnetjes, daar moet ik iets op bedenken.

Wordt vervolgd
Clio IV 1.5 Dci Phase II
- ForceMaple
- beginner
- Contacteer:
UPDATE: Op zoek naar een kabelboom of in ieder geval een soort connector voor deze camera las ik tot mijn schrik dat deze camera alleen compatible is met R-Link. Kan iemand dat bevestigen / ontkrachten? Ik heb nl geen R-Link maar Medianav. Mocht deze camera niet met medianav werken dan zal ik creatief moeten gaan knippen en plakken vrees ik

Clio IV 1.5 Dci Phase II
Volgens mij hebben zowel Rlink als Medianav qua signaal dezelfde soort camera input (NTSC composite video). Alleen de connector en de bijbehorende pinnummertjes verschillen. Ik ben een beetje lui om te zoeken, maar van zowel Rlink als Medianav zijn ooit de connectoren met pinnummers en -functies gepost.
Bij Rlink moet de camera via ddt4all geënabled worden, bij Medianav gebeurt dat geloof ik via Micom.
EDIT: Toch nog even teruggezocht. https://www.clioclub.info/forum/viewtop ... 33&t=27175 kan helpen bij het uitzoekwerk.
Bij Rlink moet de camera via ddt4all geënabled worden, bij Medianav gebeurt dat geloof ik via Micom.
EDIT: Toch nog even teruggezocht. https://www.clioclub.info/forum/viewtop ... 33&t=27175 kan helpen bij het uitzoekwerk.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
- ForceMaple
- beginner
- Contacteer:
Hi Mox, dank je voor je reactie en het zoekwerk!
Als het allleen de pinnetjes op de medianav zijn die verschillen met de r-link is dat wellicht wel op te lossen, ik ga er es naar kijken. Nogmaals dank
PS: ik heb idd via micom de camera al kunnen activeren, als ik em nu in z’n achteruit zet verschijnt de melding dat de camera niet aanwezig is, dus die stap is gemaakt
Als het allleen de pinnetjes op de medianav zijn die verschillen met de r-link is dat wellicht wel op te lossen, ik ga er es naar kijken. Nogmaals dank
PS: ik heb idd via micom de camera al kunnen activeren, als ik em nu in z’n achteruit zet verschijnt de melding dat de camera niet aanwezig is, dus die stap is gemaakt
Clio IV 1.5 Dci Phase II
- ForceMaple
- beginner
- Contacteer:
Het is nu nog zaak om uit te zoeken welke van de 4 pinnetjes achter op de camera voeding, nul,video en aarde is. Iemand suggesties hoe dat uit te zoeken? Wil niet riskeren dat ik 12 volt op de videouitgang zet en misschien wat sloop 
Clio IV 1.5 Dci Phase II
Heb je hier wat aan? Het gaat daar volgens mij weliswaar over aansluiting op Rlink2, maar misschien kan je de rlink2 connector weer googlen. Verderop in die thread komt die Chinese verloopstekker ook nog voorbij, maar je zal even moeten translaten voor de context.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
- ForceMaple
- beginner
- Contacteer:
Dank weer Mox, ik denk dat ik hier wel wat mee kan, ik ga het een keer testen met een korte kabel gewoon bij de medianav

Clio IV 1.5 Dci Phase II
-
- beginner
- Contacteer:
Oryginał camera is not made for 12v but 6v from media nav