Reservesleutel draait niet in contactslot/CV werkt niet

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
hipy
beginner
Contacteer:

Reservesleutel draait niet in contactslot/CV werkt niet

Bericht door hipy »

Hello,

Sinds vandaag eigenaar van een mooie Clio 2 (fase 2) uit 2004. Alleen kwam ik er achter dat de reservesleutel niet werkt. Het rode lampje op de sleutel knippert wel maar de centrale deurvergrendeling doet niks. Tevens kan ik de sleutel ook niet omdraaien in het contactslot. Met de andere sleutel werkt dat wel.

Is dit iets wat ik zelf kan oplossen? Ik zag wat over het inlezen/inleren van een sleutel, zou dat werken in combinatie met het vervangen van het batterijtje?

Alvast bedankt! :)
mox
Beheerteam
Contacteer:

Re: Reservesleutel draait niet in contactslot/CV werkt niet

Bericht door mox »

Ik zou zeggen dat je gewoon een verkeerde, niet passende reservesleutel hebt gehad. Zien de sleutelbaarden er hetzelfde uit?
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
hipy
beginner
Contacteer:

Re: Reservesleutel draait niet in contactslot/CV werkt niet

Bericht door hipy »

mox schreef: 05 jul 2020 01:07 Ik zou zeggen dat je gewoon een verkeerde, niet passende reservesleutel hebt gehad. Zien de sleutelbaarden er hetzelfde uit?
Ik heb nog eens gekeken en je hebt gelijk, hij is niet gelijk. Dat wordt een nieuwe sleutel kopen, ik hoef niet perse centrale vergrendeling. Zolang ik de auto maar van het slot kan halen en starten met de reservesleutel.

Zou ik zelf online een sleutel kunnen aanschaffen en die laten inslijpen en inprogrammeren voor de startonderbreking? In een poging om het wat goedkoper te houden?
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”