Knarsend geluid/ gevoel bij wegrijden

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
tienus95
beginner
Contacteer:

Knarsend geluid/ gevoel bij wegrijden

Bericht door tienus95 »

Hallo allemaal,

Ik heb een clio 3 RS CUP uit 2011. Al een gehele tijd treed er een knarsend geluid/ gevoel op bij het wegrijden waar ik geen raad mee weet. Het geluid treed altijd maar één keer op bij een koude motor, kort nadat je de koppeling in zijn 1 omhoog laat komen bij het wegrijden. Wanneer de motor stationair loopt of achteruit uitparkeer is er neits aan de hand.Zodra ik pas vooruit rij, hoor ik na enige meters eenmalig een kraak/kras/bonk geluid van voor onder de auto. Lijkt wel of dat er iets op druk komt oid. Tijdens het rijden in hoge toeren ondervind ik nooit een raar geluid of gevoel. Houdt verder ook nooit in.

Wat er reeds is vervangen (door Veban motorsport in Raamdonksveer):
- katalysator (K-tec racing)
- motorsteun (vibra technics)
- complete fusee set (dus niet enkel de lagers)
- complete bak revisie
- bakolie
- krukaspoelie
- multi-riemset
- koppeling
- druklager
- remschijven

Bij Veban wisten ze ook niet wat het geluid zou kunnen zijn. Ik hoopte dat met bovenstaand groot onderhoud het geluid weg was, maar helaas.. Ik heb inmiddels een aantal filmpjes waar het geluid goed te horen is. Heb echter geen idee of en hoe je die hier toe kunt voegen.

Heeft iemand dit geluid wel eens meegemaakt, of een idee wat het zou kunnen zijn? Heb ergens gelezen dat het wellicht de zelftest van het ABS systeem is. Iemand ervaring mee?

Groet, Tienus
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Motorisch (vraag & antwoord)”