Bi-Fuel rijders

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Laurensdrn
beginner
Contacteer:

Bi-Fuel rijders

Bericht door Laurensdrn »

Vorige week m'n Intens Bifuel opgehaald, en nu al bijna 2000km erop zitten waarna ik het gas rijden kan ervaren! Ik moet zeggen, wat rijdt ie geweldig... flinke stap vooruit op de Clio 4. Zijn er forumleden hier die al wat ervaringen kunnen delen? Ben zeker benieuwd naar het verbruik, vooral in vergelijking met benzine waarbij ik nu al verrast ben hoe zuinig die is...
mox
Beheerteam
Contacteer:

Re: Bi-Fuel rijders

Bericht door mox »

Ik ben binnenkort wel benieuwd naar ervaringen met de hybrid uitvoering, hoewel ik ernaar streef om tot mijn dood in deze Clio 4 te blijven rijden. Maar ja, dat zei ik ook over mijn Clio 2 :)
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
jermaiiin
beginner
Contacteer:

Bericht door jermaiiin »

Laurensdrn schreef: 05 jun 2020 23:12 Vorige week m'n Intens Bifuel opgehaald, en nu al bijna 2000km erop zitten waarna ik het gas rijden kan ervaren! Ik moet zeggen, wat rijdt ie geweldig... flinke stap vooruit op de Clio 4. Zijn er forumleden hier die al wat ervaringen kunnen delen? Ben zeker benieuwd naar het verbruik, vooral in vergelijking met benzine waarbij ik nu al verrast ben hoe zuinig die is...
Ben wel benieuwd naar jou ervaring met het rijden en verbruikscijfers op LPG hoeveel km kan je ongeveer Rijden op LPg en beziene ?

Las ook in de prijslijst dat de dagteller en verbruiksmeter niet aanwezig zijn, mis je die echt ?

Wij rijden nu een Clio 4 Limited en gaan ivm gezins uitbreiding over naar een Captur Intens bifuel :smile:
Laurensdrn
beginner
Contacteer:

Stoer! Die nieuwe Captur ziet er gelikt uit 👍
Van de week ga ik m'n eerste km's op gas maken, hou je op de hoogte. Het niet weergeven van verbruik en vooral de nog af te leggen km mis ik wel, zal met de combinatie gas-benzine te maken hebben. Maar niet eens een dagteller, dat vind ik een beetje knullig 😏
Laurensdrn
beginner
Contacteer:

Korte update; Nu paar keer LPG getankt, verbruik valt me met een ruime 1:17 niet tegen. Meeste km op 1 tank nu 502km waarbij de laatste 50km 'in het rood'. Iets meer dan 28 liter getankt... Met 55cent/liter loop je ook zonder hartkloppingen naar de kassa 😁
Benzineverbruik in bovenstaande niet meegenomen maar dat is puur voor de start, eer ik de straat uit ben loopt ie al op gas.
RemondeGoeij
beginner
Contacteer:

Bericht door RemondeGoeij »

Goedenavond.
Sinds Januari 2021 rij ik een Clio Bi-Fuel ,bouwjaar Oktober 2020.
Rijdt prima, stuk 'volwassener 'dan de Clio 4.
Zuinig(1 op 14/15), vlot genoeg en een fijne wegligging.
Ik heb hem gekocht met 4000 km op de teller, inmiddels staat er 30.000 op.
Maar…. Inmiddels is de versnellingsbak al vervangen vanwege een gierend lager en afgelopen week is ook de airco compressor vernieuwd.
Gelukkig onder fabrieksgarantie , (2800 euro en 1300 euro) maar toch twijfel je daardoor wel aan de kwaliteit van de nieuwe Clio. Kinderziektes?
Gelukkig heb ik nog 15 maanden fabrieksgarantie, geen overbodige luxe vermoed ik.
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Ik rijd weliswaar pas in mijn 3e Clio (altijd nieuw gekocht), maar ik heb in de loop der jaren het idee gekregen dat het verstandig is om de phase 1 van een model over te slaan. Bij een facelift hebben ze de gelegenheid om kinderziektes te verhelpen. Voorbeelden zijn het beruchte windgeruis bij de Clio 4 ph 1 en de krakende rubbers van de anti roll-bar, maar er zijn er vast nog meer te noemen.

Misschien wel aardig en informatief om een keer een lijstje met kinderziektes aan te maken. Roept u maar :)
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Aditi-009
beginner
Contacteer:

Bericht door Aditi-009 »

Ik heb inmiddels 20.000km met de Clio bi-fuel van 12-11-2020 gereden. Geen vreemde of vervelende ervaringen met de Clio 5 gehad. Alleen een update voor lpg dagteller vs. totale km-stand waar ik zelf wel om moest vragen bij de dealer.
Pieter48
beginner
Contacteer:

Bericht door Pieter48 »

De Bi-Fuel is onze eerste Clio, het is een Intens uitvoering met 17 inch wielen en een trekhaak. Helaas heeft de trekhaak een 7 polige elektrische aansluiting. Onze rij ervaring is tot op heden zeer positief, de auto is stil, comfortabel en tot nu toe geen piepjes en kraakjes. Het enige waar ik wel aan moet wennen is het “beperkte” gezichtsveld door het voorruit vanwege de camera die achter de binnenspiegel zit, maar goed dat is een kwestie van wennen. Het brandstof verbruik op LPG is 1: 14 niet representatief vanwege de lage buitentemperatuur. De benzine tank heb ik gevuld met met E0 of te wel benzine met een minimum aan ethanol. Als extra heb ik via MP een set 16 inch lichtmetalen velgen met winterbanden gekocht, verder nog een set Mcgard wielslotbouten. Weet iemand of er mooie dopjes te koop zijn die over de wielbouten passen? Want de kale wielbouten in mooie strakke velgen is nu niet een bijzonder fraai gezicht
Tot zo ver mij ervaring,
Gr, Pieter
PeterKrabbe72
beginner
Contacteer:

Bericht door PeterKrabbe72 »

Ik ben nu dik 4 weken in het bezit van een Clio 5 Bi-Fuel en bevalt prima.
1 kritisch dingetje wat al bij de garage ligt is het kraken van de 5e versnelling bij koude motor.
Alle andere versnellingen zonder gekraak.
Qua verbruik zit ik rond 1:17 en lijkt me prima.
Verder is de auto comfortabel.
CLIOMK5_Jan
beginner
Contacteer:

Bi-Fuel rijders lpg issues

Bericht door CLIOMK5_Jan »

Hallo,

Sinds september 2021 rijdt ik een clio bifuel 1.0 zen

Auto is dec 2020 op kenteken gekomen en heeft dienstgedaan als ruilauto. Ik heb hem in september met 5250 aangeschaft. Momenteel staat de kmstand om 26250

Echter heb ik de eerste problemen al gehad
-vocht in de lampen waar klaarblijkelijk niks aan te doen is.
-kapotte compressor voor de airco
-nieuw slot in kofferbak omdat deze niet goed sluite.

Gelukkig alles goed opgelost door de garage/Renault NL.

Maar nu het volgende.
Sinds afgelopen zaterdag merk ik dat bij het geringste verschil in vermogensvraag de auto meteen weer overschakeld op benzine.

Ik ben zaterdag avond van arnhem naar dokkum gereden(190km). Na 30 km ging de auto pas over op gas en daarna is de auto nog zonder overdrijven 40 tot 50 keer overgeschakeld. Dit meestal tijdens het opgaan van de weg of ik door een tunnel moest / inhalen. Bij 130kmpu nog vaker als bij 100kmpu.
In deze rit ook 2x storing in lpg (piepen van lege tank) en niet over willen gaan.

Ik vroeg me af of iemand ook zulke problemen heeft ondervonden.

Mvg
MaHeDu
beginner
Contacteer:

Bericht door MaHeDu »

Hi,

Wij hebben ook een Clio 5 bi-fuel. Deze is van augustus 2020, door ons nieuw gekocht en heeft er inmiddels 50.000 km ervaring op zitten. Verbruik is gemiddeld tussen de 1 op 13.5 en 14 bij afstanden tot ca. 30-45km enkele reis. Bij langere afstanden is het gemiddelde verbruik ca. 1 op 16.

Nu naar de hierboven gestelde vraag.

Het terugschakelen van LPG naar benzine ervaar ik alleen bij een koude start waarbij er net is overgeschakeld van benzine naar gas en waarbij het gaspedaal fors wordt ingetrapt / wordt geaccelereerd om snelheid te maken.

Als ik het bovenstaand verhaal lees denk ik dat een bezoek aan de garage verstandig is.
Vr. Gr.
Marcel

-----

Renault Clio V Bifeul Intens met diverse optiepaketten (bj 2020)
Renault Talisman (Ph2) Grandtour TCe140 Intens (bj 2021)
CLIOMK5_Jan
beginner
Contacteer:

Bericht door CLIOMK5_Jan »

De auto is inderdaad richting te garage geweest, na 2 dagen te horen gekregen dat er een nieuwe lpg pomp? In moet. Onder garantie. Levering niet zeker.

Zojuist telefoon gehad. Onderdeel is binnen. Hoeveel garage bezoeken gaan er nog komen😅
Aditi-009
beginner
Contacteer:

Bericht door Aditi-009 »

Zelf rij ik sinds mei 2021 een demo Clio V TCe 100 Bi-Fuel Zen uit 2020-11-12. Er stond bij aankoop 7.000km op de teller. Inmiddels zijn we 84000km verder zonder vreemde vervelende voorvallen. Het verbruik is 1:15 dit zijn vooral autoweg kilometers. Alleen bij het starten loopt de motor op benzine. Maar ook wanneer je in het begin de motor nog niet optimaal warm is laat accelereren schakeld de motor terug op benzine. Een prima auto met een fijn rijcomfort.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 5 Motorisch (vraag & antwoord)”