Initiale koplampen plaatsen
Initiale koplampen plaatsen
Net een clio uit 2018 gekocht en heb een setje initiale LED lampen gekocht. Ik ben al even bezig geweest en één en ander uitgezocht maar nu krijg ik het dagrijd verlichting niet aan de praat..... heeft iemand toevallig een schema?
Het forum reeds uitgespit maar ik kom niet echt verder, helaas.
Hoop dat iemand me verder kan helpen.
Het forum reeds uitgespit maar ik kom niet echt verder, helaas.
Hoop dat iemand me verder kan helpen.
Re: Initiale koplampen plaatsen
En hoe zit het met je originele DRL?
Clio Estate IV ph2 0.9 TCe Limited Edition
Die laat ik vervallen is het idee, hier zijn originele kapjes voor te krijgen zodat de bumper weer doorloopt. Voor de drl in de nieuwe koplamp heb ik wel een aansluiting gevonden doch die doet het niet, bij andere soortgelijke lampen lijkt het erop dat ze met een andere frequentie worden aangestuurd. Dat gaat mij op dit moment nog even boven mijn pet.
Hopelijk komt er nog iemand met een schema ofzo....
Hopelijk komt er nog iemand met een schema ofzo....
Weet je of er een EMM in je auto zit? Zo niet, dan zou ombouw weleens ingrijpender kunnen uitvallen dan alleen de lampunits vervangen. De EMM regelt veel zaken die met (LED-)verlichting te maken hebben. Als hij er wel in zit, dan is het wellicht een kwestie van parameters in de software aanpassen.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Poeh, misschien beetje domme vraag.
. wat is EMM? het grote probleem zit hem in de aansluiting zelf denk ik, stekkers komen niet overeen, kabels komen niet overeen. het word zoiezo een soldeer verhaal. ik heb wel de kabelboom van de initiale koplampen compleet met stekkers mee maar deze gaat de zekering kast in...... 

De EMM (Electrical Management Module..?) is één van de vele computers aan boord. Vierkant zwart doosje, schijnt ergens in de middenconsole te zitten. Als hij erin zit zijn er ook nog verschillende versies mogelijk. Afhankelijk van het versienummer worden bepaalde zaken wel of niet ondersteund (bijv. bochtverlichting en "follow-me-home").
Het makkelijkst is om met ddt4all een scan te doen via de OBD2-poort onder het klepje in de middenconsole, dan krijg je vanzelf een overzicht van de aanwezige computers en hun versienummer.
Het makkelijkst is om met ddt4all een scan te doen via de OBD2-poort onder het klepje in de middenconsole, dan krijg je vanzelf een overzicht van de aanwezige computers en hun versienummer.
Okay,
hier heb ik over gelezen en al het een en ander gedownload, ik moet alleen nog een obd stekker scoren. Zodra ik die heb meld ik me met mnd bevindingen, blijft wel het schema van de lampen noodzakelijk om alles aan te sluiten natuurlijk.
Helaas tot nu toe geen succes op mn zoektocht, had eigenlijk gehoopt hier iemand te vinden die dit trucje al eens gedaan had.

Helaas tot nu toe geen succes op mn zoektocht, had eigenlijk gehoopt hier iemand te vinden die dit trucje al eens gedaan had.

Goed bezig!
Heb je erg moeten hacken qua stekkers, kabels en elektronica? Had je al een EMM aan boord?

Heb je erg moeten hacken qua stekkers, kabels en elektronica? Had je al een EMM aan boord?
Heb je een schema ? Ik heb zelf ook full led die moeten worden aangesloten?
Volgens mij kan je ook een complete set kabels kopen bij iemand uit Polen.
https://m.facebook.com/CLIO4LED/
https://m.facebook.com/CLIO4LED/
Clio Estate IV ph2 0.9 TCe Limited Edition
https://clioclub.info/forum/viewtopic.p ... 93#p441026
Zie mijn post. Ik heb inderdaad ook via deze beste man een kabelset laten maken.
Zie mijn post. Ik heb inderdaad ook via deze beste man een kabelset laten maken.