hoi, ik heb recent voor mijn clio etstate een chinees achteruitcamera set in gebouwd, via mijn multiemedianav,
opzich goed beeld werk goed op mijn multie media nav, alleen heb ik de volgende vraag als ik de clio op contact zet gaan de 4 leds (nightlight) branden,
weet niet hoe dit kan. wellicht heeft iemand dit ook gekend.
alvast bedankt,
botimo
achteruitrijcamera
Re: achteruitrijcamera
Waarvandaan krijgt de camera zijn voeding?
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
vanuit de sigarettenaansteker
de camera zelf voeding vanuit achteruitrijlicht, de voeding voor beeld scherm (medianav.) sigarettenaansteker
-
- forum member
- Contacteer:
Je hebt een speciale kabel nodig,achter je medianav
Ik haal de stroom en het signaal weg van de achteruit rij verlichting
Zet ik de auto in de r dan gaat de camera aan en verspringt het beeld op de medianav
Ik haal de stroom en het signaal weg van de achteruit rij verlichting
Zet ik de auto in de r dan gaat de camera aan en verspringt het beeld op de medianav
Hoe zit dat dan? Medianav heeft geen extra voeding nodig. Alleen signaal van de achteruit versnellingen zodat hij weet dat het beeld van de camera getoond moet worden.Botimo schreef: 09 feb 2020 00:43 de camera zelf voeding vanuit achteruitrijlicht, de voeding voor beeld scherm (medianav.) sigarettenaansteker
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Goedemorgen,
Als je de auto in z'n achteruit zet, dan heb je een achteruitrijlamp. Daar heb ik de signaalkabel op aan gesloten.
Is wel een klusje, die zit namelijk in je achterklep verlichting. Tip, gebruik 2.5mm installatie draad. Hiermee kan je goed hengelen naar de doorgangen. Vervolgens je draad er aan vast maken en door trekken.
Je hoeft geen extra voeding maken, het video signaal kabeltje aansluiten en de camera voeden. Daarvoor heb ik een zekering by-pass gebruikt.
Groeten, Fabian
Als je de auto in z'n achteruit zet, dan heb je een achteruitrijlamp. Daar heb ik de signaalkabel op aan gesloten.
Is wel een klusje, die zit namelijk in je achterklep verlichting. Tip, gebruik 2.5mm installatie draad. Hiermee kan je goed hengelen naar de doorgangen. Vervolgens je draad er aan vast maken en door trekken.
Je hoeft geen extra voeding maken, het video signaal kabeltje aansluiten en de camera voeden. Daarvoor heb ik een zekering by-pass gebruikt.
Groeten, Fabian
Renault Clio RS 4 Heden
Renault Clio RS 2 ex
Renault Megane 2.0 16V ex
Renault Clio RS 2 ex
Renault Megane 2.0 16V ex