Medianav Renault Clio blijft op Renault logo hangen
Medianav Renault Clio blijft op Renault logo hangen
De Medianav van mijn Renault Clio blijft hangen op het Renault logo. En daarna wordt het scherm even zwart en dan springt het Renault logo weer in beeld. Verder doet de Medianav dus niks meer. Heb de accu al losgekoppeld, maar heeft niet geholpen. Iemand misschien een idee?
Re: Medianav Renault Clio blijft op Renault logo hangen
Is dat spontaan begonnen of nadat je met (alternatieve) software hebt gerommeld?
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Is spontaan begonnen. In het begin deed de radio het nog, maar kwamen er al horizontale strepen in het beeld. En daarna kapot en alleen logo in beeld.
Dat klinkt als een groter probleem dan ik had. Je kunt nog proberen of je een recovery bestand van Renault kunt installeren.
Bij mij ging het mis bij het installeren van alternatieve software.
Heb een deel van het systeem moeten formatteren om hem weer aan de praat te krijgen.
Er zijn ook bedrijven die de Medianav kunnen repareren. Had toen ook met één contact gezocht, maar uiteindelijk dus niet nodig gehad
Bij mij ging het mis bij het installeren van alternatieve software.
Heb een deel van het systeem moeten formatteren om hem weer aan de praat te krijgen.
Er zijn ook bedrijven die de Medianav kunnen repareren. Had toen ook met één contact gezocht, maar uiteindelijk dus niet nodig gehad
Ik heb ook al gekeken of de medianav nog een USB leest. Heb een geformatteerd naar FAT32 maar deze wordt niet gelezen. En even getest door iphone usb lader erin te doen, maar dan laadt de telefoon ook niet op. Heb je misschien gegevens van het bedrijf met wie jij contact hebt gehad? Heb op internet ook al een gevonden.
Het bedrijf zit in Apeldoorn geloof ik.
Heb er verder alleen via de mail contact me gehad. Was wel een bekend probleem zeiden ze toen
Heb er verder alleen via de mail contact me gehad. Was wel een bekend probleem zeiden ze toen
-
- forum starter
- Contacteer:
Ik heb dat 2 jaar geleden gehad. MediaNav reageerde nergens meer op en zat in een boot loop. Uiteindelijk is de complete console vervangen. Kosten waren als ik het me goed herinner rond de €600.
Clio IV TCe ECO2 | Expression | Gris Cassiopee
04.12.2019: Clio V | Intens | Bleu Iron | Pack Easy Link Navigatie 9.3"
04.12.2019: Clio V | Intens | Bleu Iron | Pack Easy Link Navigatie 9.3"
en we kunnen een usb stick maken zodat de radio weer werkt maar opstarten gaat niet zo snel maar daarna werkt het als normaal
en als niks helpt heb ik hier nog een complete media-nav leggen
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Hey wat een leuk klusje is dat! Met dun genoeg draad en de juiste soldeerbout, of zelfs soldeerpasta en hetelucht moet dit wel te fixen zijn... Als dit het probleem daadwerkelijk is. In ieder geval het proberen waard. SD op de print lijmen ergens denk ik dan en dan solderen.amsnl schreef: 03 feb 2020 11:07 ik wil er altijd ff naar kijken soms is het software matig maar kan ook door branden van het geheugen zijn
daar kan je een sdkaart voor in laten zetten maar dat is haast niet te doen
maar in 70% is het te verhelpen
![]()
Clio RS 172 (verkocht)
Megane GT tce180 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy

bij mij is het nog niet gelukt de weerstanden gingen los zitten daardoor slecht contact met as gevolg medinav doet niks meer
en neem een sd adapter zodat er mini sd in kan
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Hoe groot is het? 1608?amsnl schreef: 04 feb 2020 21:44 bij mij is het nog niet gelukt de weerstanden gingen los zitten daardoor slecht contact met as gevolg medinav doet niks meer
Een adapter is een goed plan, makkelijker te solderen qua grootte en je sloopt niet direct een sd-kaart ... Nadeel is dan weer dat het kunststof van de adapter sneller smelt...

Clio RS 172 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy

erg klein heb weerstanden besteld en een betere soldeerboutje