Artikelnummer front medianav

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
stefanc
beginner
Contacteer:

Artikelnummer front medianav

Bericht door stefanc »

Hoi, ik ben nieuw hier op het forum.

Ongeveer een maandje geleden hebbben we een Clio Estate uit 2016 aangeschaft. Hij is van september en denk ik net een van de laatste voordat de vernieuwde versie uit kwam. Het is een limited editie. Nu zou ik graag het front van de Medianav willen vervangen omdat de lak op de rand er langzaam af begint te bladeren. Ik kom echter alleen de versie die ik nodig heb nergens tegen. Zoals gezegd betreft het de eerste versie van de Clio maar de aluminium kleurige randen zijn mat i.p.v glimmend. De versies die ik tegenkom hebben allemaal nog de glimmende toplaag.

Weet iemand toevallig het partnummer van het onderdeel wat ik zoek? We hebben geen climate control.
Wanneer niemand het nummer heeft, weet dan iemand wat ik moet verwachten qua prijs wanneer hij besteld wordt bij de Renault garage?

Alvast bedankt!
Roy B
forum starter
Contacteer:

Re: Artikelnummer front medianav

Bericht door Roy B »

Airco of climat control?
Clio IV 1,5 dCi 2014
Clio V RS line 1.3 GPF EDC 2019
stefanc
beginner
Contacteer:

Bericht door stefanc »

Enkel airco.
Karlok
forum starter
Contacteer:

Bericht door Karlok »

Dit zijn niet de onderdelen die je zoekt denk ik. https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... mlijsting/

Maar geeft je wel beetje beeld van wat het onderdeel kost. Ik vrees dat het juiste onderdeel nieuw bij de dealer boven de €100 gaat zitten.

En waarom haal je het front er niet af voor het artikelnummer? Staat vast ergens op het onderdeel.
Clio Estate IV ph2 0.9 TCe Limited Edition
Bandido2500
beginner
Contacteer:

Bericht door Bandido2500 »

Ik heb ook dat de aluminium bescherm rand van de media nav bladdert. Heb jij al nieuws? Weet iemand of je alleen een rand kan kopen, of dat je een heel nieuw front moet aanschaffen? Die rand ziet er uit alsof hij er zo af kan. Alvast bedankt.
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Het front wordt als één geheel verkocht. Er bestaan 14 mogelijke uitvoeringen...

Ik zou inderdaad op de achterkant van het front naar een nummer zoeken. En/of een rondje langs de sloperijen maken, voordat je naar de dealer gaat.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Triggerhappy
forum member
Contacteer:

Bericht door Triggerhappy »

Een foto van het ovalen plaatje kan ook helpen de juiste te vinden. Hierop staat de uitrusting van de auto gespecificeerd.
Clio RS 172 (verkocht)
Megane GT tce180 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy :sunny:
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Het partnummer staat op een stickertje, achterop het frontpaneel. Op onderstaande foto donkergroen langwerpig.

Afbeelding
Bandido2500
beginner
Contacteer:

Dank je wel Mox. Ik ga morgen kijken. Weet jij misschien ook hoe veel een replacement kost bij Renault, als ik niets kan vinden bij de sloop?
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Als ik google op het nummer op de voorbeeldfoto (682606428R) dan zie ik nieuwprijzen van tegen de €200. Hopelijk kan je een net exemplaar scoren bij een demontagebedrijf.
Bandido2500
beginner
Contacteer:

Ik heb verder geïnformeerd. Mijn front heeft artikel nr. 682600069R. Bij de dealer kost het 228€. Helaas nog niet gevonden bij de sloop. Zou je de aluminium strip ook kunnen spuiten? Eventueel zwart. Heeft iemand dat gedaan?
Caspereagels
beginner
Contacteer:

Bericht door Caspereagels »

Alles is te spuiten als je maar de goede primer gebruikt. Maar is dit niet gewoon een kunststof frame met chroom net als je dashbord ringen. Deze heb ik met een kunststof primer behandeld en toen zwart gespoten
Bandido2500
beginner
Contacteer:

Bedankt voor je reactie. Het is inderdaad een kunststof frame in aluminium kleur. Weet jij nog misschien welke primer en spuitbus met zwarte kleur jij hebt gebruikt? Alvast bedankt!
Caspereagels
beginner
Contacteer:

Bericht door Caspereagels »

Ik weet niet welke primer ik heb gebruikt. Maar als je naar de betere verfzaak gaat en zegt ik heb een primer voor dit nodig kunnen zij dat echt wel zeggen. Voor de verf zelf heb ik een spuitbus hoogglans zwart gebruikt.
Roy B
forum starter
Contacteer:

Bericht door Roy B »

Waarom niet gewoon met wrappen. Kan weinig aan fout gaan
Clio IV 1,5 dCi 2014
Clio V RS line 1.3 GPF EDC 2019
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Of gewoon een van de sloop halen met glimmende rand. Zo erg is het toch niet dat het iets anders is dan origineel...
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Bandido2500
beginner
Contacteer:

Roy B schreef: 09 jan 2020 11:33 Waarom niet gewoon met wrappen. Kan weinig aan fout gaan
Ik heb net PlastiDip gekocht. Ga ik in het weekend doen. Thanks.
Bandido2500
beginner
Contacteer:

jeroen33 schreef: 09 jan 2020 12:45 Of gewoon een van de sloop halen met glimmende rand. Zo erg is het toch niet dat het iets anders is dan origineel...
Ik heb gebeld en gezocht via internet, en heb mij ingeschreven voor het onderdeel bij de onderdelenlijn.nl en onderdelenlijn.be.
Tot nu toe geen resultaat voor mijn front. Zoals ik net eerder heb geschreven ga ik PlastiDippen. In ieder geval bedankt voor uw reactie.
Aatje
beginner
Contacteer:

Bericht door Aatje »

Bandido2500 schreef: 01 jan 2020 19:43 Dank je wel Mox. Ik ga morgen kijken. Weet jij misschien ook hoe veel een replacement kost bij Renault, als ik niets kan vinden bij de sloop?
Gisteren contact met de plaatselijke renaultdealer gehad, nieuwprijs front zou iets van 220/230 euro zijn, met arbeidsloon om te vervangen zou half uurtje werk zijn (totaalprijs 250 euro)
Bandido2500
beginner
Contacteer:

Ik ben zelf ook bij de dealer geweest. De prijs is €188 ex btw. Dus inderdaad rond de €228. Maar zelfs voor de dealer is het front (er zijn 14 verschillende) moeilijk te verkrijgen. Hij staat voor mij al een week in backorder. Het vervangen is 20 seconden werk. Front eraf, roosters eraf klikken, roosters in het nieuwe front klikken en front erop klikken. Dus daar zou ik geen arbeidsloon voor vragen. Zelf heb ik het front er al 3 keer afgehaald en opgeklikt, omdat ik hem gespoten heb met Plasti Dip. Maar toch ben ik niet tevreden met het resultaat. Hoewel het wrappen uitstekend gelukt is, past het in mijn ogen niet in de auto.
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

jeroen33 schreef: 09 jan 2020 12:45 Of gewoon een van de sloop halen met glimmende rand. Zo erg is het toch niet dat het iets anders is dan origineel...
Moet ik zeggen dat ik eerst ook chroom had en nu aluminium en de laatste vind ik echt veel mooier.😎

Maar is en blijft een kwestie van smaak.😜
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
jerivdm
beginner
Contacteer:

Bericht door jerivdm »

Voor de mensen die niet teveel geld uit willen geven en toch een wat nettere uitstraling willen; op een Engels forum vond ik iemand die de laag eraf heeft gehaald middels ontvetter. Deze laat je inweken en dan bubbelt de laag vanzelf. Dan kan je met een plastic wat scherper product het er zo af schrapen. Let wel, dit heeft even wat tijd en geduld nodig, maar het resultaat mag er zijn. Het frontje wordt dan gewoon wit, en ziet er een stuk strakker uit dan een afgebladderde laag!
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Interieur (vraag & antwoord)”