Wat is beter? E5 of E10 tanken?

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Eline92

Wat is beter? E5 of E10 tanken?

Bericht door Eline92 »

Hallo, zie onderwerp voor mijn vraag.
Ik was in de veronderstelling dat elke pomp E5 zou aanbieden, maar helaas. Vandaag bij pomp in Putten de keuze uit euro95 E10 of BlueOne E10 (volgens tankstation geschikt voor motoren vanaf 2001)...
Aangezien ik de redenatie heb 'auto kan wel bouwjaar 2001 hebben, maar type+fase voor eerst gemaakt in 1998, dus zelfde eigenschappen en dus niet geschikt' + die blueOne is tot 15% bio-ethanol, heb ik dan maar halve tank euro95 E10 erin gegoten. Hopelijk kom ik morgen langs een tankstation die nog wel E5 heeft (in Putten nog 2 op route).

Maar ik vroeg me wel af, wat is beter? Want die bio-ethanol schijnt voor extra slijtage te zorgen? En wat tanken jullie (als je benzinemotor hebt)?

:thanks:
StadiumIII
forum starter
Contacteer:

Re: Wat is beter? E5 of E10 tanken?

Bericht door StadiumIII »

Vanaf 1997 is kan het
Een direct ingespoten motor bij renault niet ,maar die liggen volgens mij niet in de clio
Clio 3 2.0 M4R 2008 140pk zwart
Nu Laguna 3 2.0 T 170 pk
Roadkill
forum starter
Contacteer:

Re: Wat is beter? E5 of E10 tanken?

Bericht door Roadkill »

Ja leuk die e10, zit met mijn Clio1 uit 1997 net op de grens, en ik ga het niet gokken, ik tank meestal excellium en die blijft als het goed is e5 en anders word het vpower of BP 98 tanken

Trouwens met de auto valt het nog mee, je zal afhankelijk zijn van een bromscooter, veel succes....
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”