Goedemorgen,
In mijn Clio 4 Estate uit 2013 (0.9 TCe) schijn ik een kleine massa probleem te hebben in het rechter achterlicht partij. De lamp van de richtingaanwijzer "lekt" in die van het remlicht. Wat er concreet gebeurt: de RAW is sowieso zwakker, maar doet het verder normaal... Maar zodra ik rem gaat de RAW met het remlicht branden en niet meer knipperen, waardoor de overige lampen ineens 2x zo snel gaan knipperen.
Een paar weken geleden dit opgelost door de connector van de kabelboom daar te ontkoppelen en weer te koppelen.
Nu is het terug, dus ik wist dat ik er een keer naar zou moeten gaan kijken.
Maar gisterenavond nam ik de snelweg naar huis, doe ik lekker de cruise control aan, schuif een baan op naar links om iemand in te halen, doe mijn knipperlicht naar rechts om terug te komen... Gaat de auto ineens steeds langzamer: de cruise control staat ineens op "in geheugen". Verder nog een paar keer geprobeerd : de rechter RAW doet de cruise control steeds op pauze...
Allereerst... Iemand al het probleem gehad met de massa in een lichtpartij? Wat kan ik het beste eraan doen zodat het niet steeds terugkomt?
En... Moet ik me zorgen gaan maken om de cruise control?
Cruise Control wordt gestopt door knipperlicht
Cruise Control wordt gestopt door knipperlicht
2013 Clio 4 Estate 0.9 TCe
-
- forum member
- Contacteer:
Re: Cruise Control wordt gestopt door knipperlicht
Heb ik ook gehad
Heb het zelf opgelost door nieuwe stekker aan de rechte achterlicht te maken
Heb een stekker van de sloop gehaald en deze er weer netjes aan gesoldeerd en probleem is al een jaar weg
Heb het zelf opgelost door nieuwe stekker aan de rechte achterlicht te maken
Heb een stekker van de sloop gehaald en deze er weer netjes aan gesoldeerd en probleem is al een jaar weg
Goede tip. Bedankt!
Ik heb ook het probleem dat de cruise control uitgaat als je het rechter knipperlicht aan zet. Ik ga zo snel mogelijk de stekker bij het achterlicht rechts controleren.
Ik heb ook het probleem dat de cruise control uitgaat als je het rechter knipperlicht aan zet. Ik ga zo snel mogelijk de stekker bij het achterlicht rechts controleren.
Clio Estate GT Line 2014 1.2 TCE R link
-
- beginner
- Contacteer:
Ik heb ook het probleem dat de cruisecontrol wordt onderbroken als ik het knipperlicht naar rechts beweeg.
Maar alle lampjes op rechts (voor en achter) werken zonder enige hapering, en geven exact hetzelfde licht als de linker lampen.
Heeft het dan nut om een nieuwe stekker er aan te solderen achter? Het kan ook een probleem in de rechter voor lampen zijn.
Kun je iets doormeten of het daar aan ligt?
Ik heb ook een Clio 2016 0.9 tce estate.
Maar alle lampjes op rechts (voor en achter) werken zonder enige hapering, en geven exact hetzelfde licht als de linker lampen.
Heeft het dan nut om een nieuwe stekker er aan te solderen achter? Het kan ook een probleem in de rechter voor lampen zijn.
Kun je iets doormeten of het daar aan ligt?
Ik heb ook een Clio 2016 0.9 tce estate.
Renault Clio Estate 2016