indicator gemiddeld verbruik

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
martijncouvee
beginner
Contacteer:

indicator gemiddeld verbruik

Bericht door martijncouvee »

Hallo....
Wij hebben een Clio 4 estate met een 0.9 motor.
In het midden van het dashboard zit een display met verbruik, gemiddeld verbruik etc.
Ik zie dat het gemiddeld verbruik op en neer schiet tijdens het rijden, en ook dat de actieradius van 1000 km ineens verspringt naar ----- en weer terug.
Gemiddeld verbruik blijft ook niet staan in het systeem, het lijkt erop alsof hij steeds wordt gereset.
De auto is van september 2018 en zit dus nog in de garantie maar wellicht is hier iemand die zoiets ook heeft gehad en ik dan met voorkennis naar de dealer kan ;-)

Ik hoor graag van jullie,

Martijn :thanks:
mox
Beheerteam
Contacteer:

Re: indicator gemiddeld verbruik

Bericht door mox »

Klinkt als een defecte sensor, ergens. Werkt je benzinemeter wel goed? Je kunt bij de dealer vragen of ze de auto even met hun CLIP kunnen onderzoeken en/of een harde reset kunnen geven.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
martijncouvee
beginner
Contacteer:

Bericht door martijncouvee »

mox schreef: 18 apr 2019 13:16 Klinkt als een defecte sensor, ergens. Werkt je benzinemeter wel goed? Je kunt bij de dealer vragen of ze de auto even met hun CLIP kunnen onderzoeken en/of een harde reset kunnen geven.
De benzinemeter werkt naar behoren, tenminste, daar zie ik geen bijzondere dingen mee gebeuren. Thnx voor de tip in ieder geval.
Sisat72
beginner
Contacteer:

Bericht door Sisat72 »

Ik las ergens cockpit/boordcomputer uit elkaar schroeven, dus ik dat geprobeerd want ik heb ook dat mijn gemiddelde verbruik en actieradius steeds verdwijnt ---- en weer terug komt, met uiteraard onjuiste waarde omdat de historische data ontbreekt.
Ik heb dan een Clio RS 2015 maar om bij de soldering te komen moet je de wijzers van de toerenteller en benzinemeter verwijderen. . . dat werd me iets te veel ;-)

https://photos.app.goo.gl/xtkArizzCYMn6MLW8

Ik ga het elektrische schema eens bestuderen en als ik de oplossing vind dan meld ik me weer.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”