Interieur rammels/kraak CLIO 4
-
- beginner
- Contacteer:
Interieur rammels/kraak CLIO 4
Beste Clio 4 rijders.
Ondertussen rijd ik alweer 5 jaren met een Clio 4. Mijn eerste was een 0.9 TCE Hatchback.
Sinds 2018 rijd ik met een Clio 1.2 TCE Estate GT Line.
Zoals bij vele van jullie denk ik bekend is het interieur gemaakt van veel plastic/kunststof. Naar mate ik langer met deze auto rij begin ik toch steeds meer rammels etc. te horen.
Als antwoord van de dealer krijg je dan we horen niks, het valt wel mee, jullie kennen het wel.
Toch irriteer ik me aan de volgende punten
- Toerenteller ring tegen bovenkant dashboard.
- R-link unit trilt. Als ik het beet pak en onder spanning hou is het weg. Al opties geprobeerd met rubbers onder spanning te houden etc. maart heeft weinig effect gehad.
- trillingen hoofdsteun pennen in de stoel
- vanuit de achterbank hoor ik ook nog iets alleen kan ik niet vinden waar het vandaan komt.
- Draaiknop stoel kraakt als ik beweeg in de stoel
Ik was benieuwd of jullie ook deze problemen hebben en kijk graag naar jullie reacties uit.
Gr Jordy
Ondertussen rijd ik alweer 5 jaren met een Clio 4. Mijn eerste was een 0.9 TCE Hatchback.
Sinds 2018 rijd ik met een Clio 1.2 TCE Estate GT Line.
Zoals bij vele van jullie denk ik bekend is het interieur gemaakt van veel plastic/kunststof. Naar mate ik langer met deze auto rij begin ik toch steeds meer rammels etc. te horen.
Als antwoord van de dealer krijg je dan we horen niks, het valt wel mee, jullie kennen het wel.
Toch irriteer ik me aan de volgende punten
- Toerenteller ring tegen bovenkant dashboard.
- R-link unit trilt. Als ik het beet pak en onder spanning hou is het weg. Al opties geprobeerd met rubbers onder spanning te houden etc. maart heeft weinig effect gehad.
- trillingen hoofdsteun pennen in de stoel
- vanuit de achterbank hoor ik ook nog iets alleen kan ik niet vinden waar het vandaan komt.
- Draaiknop stoel kraakt als ik beweeg in de stoel
Ik was benieuwd of jullie ook deze problemen hebben en kijk graag naar jullie reacties uit.
Gr Jordy
Re: Interieur rammels/kraak CLIO 4
't Hoort erbij. Rammeltjes en kraakjes komen met de jaren. Het ligt eraan hoe gevoelig je ervoor bent en of je het de moeite waard vindt om de oorzaak te zoeken, al dan niet gewapend met rubbertjes, kartonnetjes, kaasprikkertjes, secondenlijm, stopverf, vet etc...
<offtopic>
Is jouw GT toevallig voorzien van R-link metRS Monitor optie?
<offtopic>
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Toevallig afgelopen weekend nog bezig geweest met het deurpaneel achter. Dat rammelde ook heel licht. Nu nog ergens aan de passagierskant een rammeltje zien te vinden.
Ik stoor mij al heel snel aan dat soort geluiden
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
-
- beginner
- Contacteer:
Bij mijn deurpaneel achter hoor ik gelukkig ''nog'' niks. ik stoor mij ook heel erg aan deze geluiden. ik ben regelmatig bezig om de geluiden op te sporen maar dat valt niet altijd mee helaas..jeroen33 schreef: 10 apr 2019 17:05 Toevallig afgelopen weekend nog bezig geweest met het deurpaneel achter. Dat rammelde ook heel licht. Nu nog ergens aan de passagierskant een rammeltje zien te vinden.
Ik begrijp dat rammels met de jaren er idd komen. nu heb ik de eerste 20.000 km erop zitten maar hoor ik zoveel meer als de eerste 5.000 km. Wellicht dat rijstijl er ook wel invloed op heeft.mox schreef: 10 apr 2019 16:08 't Hoort erbij. Rammeltjes en kraakjes komen met de jaren. Het ligt eraan hoe gevoelig je ervoor bent en of je het de moeite waard vindt om de oorzaak te zoeken, al dan niet gewapend met rubbertjes, kartonnetjes, kaasprikkertjes, secondenlijm, stopverf, vet etc...
<offtopic>

Hier en daar heb ik rubbertjes geplaatst om het gerammel te minderen maar als het ene geluid weg is komt het andere weer terug helaas.
Mijn R-Link is niet voorzien van RS monitor.
Ik kan er van meespreken, mijn clio grandtour uit 2018 heeft bij kruipsnelheden over oneffenheden enorm last van "rubberkraken" aan de bestuurderskant, mechanisch niets mis, alle rubbers die ik kan zien aan de deuren/ramen ingesmeerd met vaseline... Sommige dagen lijkt het minder dan andere.
Het zou je bijna zover krijgen om over te stappen naar een ander merk als je er niet goed tegen kan..
Het zou je bijna zover krijgen om over te stappen naar een ander merk als je er niet goed tegen kan..
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
Ik vind mijn clio een heerlijke auto. Maar het is wel een rammelbak haha.
De trillingen uit de deuren komen mij bekend voor. Het is er soms wel maar soms ook niet. Het zit ook alleen in het rechterportier. De trillende hoofdsteunpennen is bij mij ook het geval. Daar ga ik echt wat op bedenken. (Weet alleen nog niet wat)
Verder had ik laatst een enorm harde trilling vanuit het dashboard, dat bleek uit mijn interieurfilter te komen.
De trillingen uit de deuren komen mij bekend voor. Het is er soms wel maar soms ook niet. Het zit ook alleen in het rechterportier. De trillende hoofdsteunpennen is bij mij ook het geval. Daar ga ik echt wat op bedenken. (Weet alleen nog niet wat)
Verder had ik laatst een enorm harde trilling vanuit het dashboard, dat bleek uit mijn interieurfilter te komen.
Ik had ook last van de rammelende hoofdsteunen. Had er overigens alleen last van bij de bijrijdersstoel omdat een lege stoel meer rammelde. Bij de dealer hebben ze er wat aan gedaan en nu is het weg. Voor de rest idd wel wat rammeltjes, maar ik heb ook een RS met 18" velgen dus het is ook wat stuggerDonovan schreef: 03 feb 2020 19:03 Ik vind mijn clio een heerlijke auto. Maar het is wel een rammelbak haha.

Mijn achterdeur is nu ook gaan rammelen haha.
Binnenkort maar even naar de dealer.
Weet je toevallig wat ze hebben gedaan met de kopsteun om het gerammel weg te krijgen?
Binnenkort maar even naar de dealer.
Weet je toevallig wat ze hebben gedaan met de kopsteun om het gerammel weg te krijgen?
Ben zeer tevreden over m’n Clio uit 2018 , heb hem nu ruim 2 maanden.Toen ik opeens nogal wat irritant gerammel hoorde vanuit de rechter achterkant maakte ik daar best een punt van.
In mijn zoektocht naar een oplossing kwam ik er al snel achter dat er meer mensen zijn die dit als lastig ervaren.
Kan zeggen dat ik de oplossing op internet ergens las,het aangrijpingspunt van het slot heb ik omwikkeld met een stukje ducttape en het irritante gerammel is als sneeuw voor de zon verdwenen . Ben er zeer blij mee en heb uit voorzorg voor de zekerheid alle aangrijpingspunten van de sloten voorzien van zo’n stukje tape
In mijn zoektocht naar een oplossing kwam ik er al snel achter dat er meer mensen zijn die dit als lastig ervaren.
Kan zeggen dat ik de oplossing op internet ergens las,het aangrijpingspunt van het slot heb ik omwikkeld met een stukje ducttape en het irritante gerammel is als sneeuw voor de zon verdwenen . Ben er zeer blij mee en heb uit voorzorg voor de zekerheid alle aangrijpingspunten van de sloten voorzien van zo’n stukje tape