Gloeibougies

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Gijsw
beginner
Contacteer:

Gloeibougies

Bericht door Gijsw »

Ik rijd in een diesel uit december 2013. In 2016 zijn de gloeibougies onder garantie vervangen.... In 2017 (in dit jaar kwam de auto in mijn bezit) zijn er 4 vervangen.... En in 2018 3 stuks; onder garantie (gelukkig) en toen brak een punt af van een gloeibougie. Dit is onder garantie gerepareerd! Vraag: wie heeft dit vaker meegemaakt: elk jaar problemen met de gloeibougies? Zijn er betere merken ( NGK / Champion ) die deze problemen niet geven?
Gijsw
beginner
Contacteer:

Re: Gloeibougies

Bericht door Gijsw »

Nu begrijp ik de reacties van Renault (geen)..... Ik ben de enige met dit probleem!
PapasClio
beginner
Contacteer:

Re: Gloeibougies

Bericht door PapasClio »

1.5 Dci motoren hebben bij de APK regelmatig de OBD melding storing in voorgloei systeem, meestal 1 of 2 gloeibougies defect (weerstand hoog of oneindig).
Bij de koude start merk je er s'zomers niets van en in de winter even een onreglmatige loop na het starten (als er 1 defect is).
Bij mijn Clio 3 Dci van 2007 na 165.000 km 1 vervangen, en vorige week bij de huidige Clio Dci van 2013 bij kmstd 160.500 ook weer aande beurt voor 1 defecte gloeibougie.
Voorkeurs merk van mij is BERU, bij ongeveer 280.000 ruil ik mijn dieseltje weer in.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Motorisch (vraag & antwoord)”