Gloeibougies
Gloeibougies
Ik rijd in een diesel uit december 2013. In 2016 zijn de gloeibougies onder garantie vervangen.... In 2017 (in dit jaar kwam de auto in mijn bezit) zijn er 4 vervangen.... En in 2018 3 stuks; onder garantie (gelukkig) en toen brak een punt af van een gloeibougie. Dit is onder garantie gerepareerd! Vraag: wie heeft dit vaker meegemaakt: elk jaar problemen met de gloeibougies? Zijn er betere merken ( NGK / Champion ) die deze problemen niet geven?
Re: Gloeibougies
Nu begrijp ik de reacties van Renault (geen)..... Ik ben de enige met dit probleem!
Re: Gloeibougies
1.5 Dci motoren hebben bij de APK regelmatig de OBD melding storing in voorgloei systeem, meestal 1 of 2 gloeibougies defect (weerstand hoog of oneindig).
Bij de koude start merk je er s'zomers niets van en in de winter even een onreglmatige loop na het starten (als er 1 defect is).
Bij mijn Clio 3 Dci van 2007 na 165.000 km 1 vervangen, en vorige week bij de huidige Clio Dci van 2013 bij kmstd 160.500 ook weer aande beurt voor 1 defecte gloeibougie.
Voorkeurs merk van mij is BERU, bij ongeveer 280.000 ruil ik mijn dieseltje weer in.
Bij de koude start merk je er s'zomers niets van en in de winter even een onreglmatige loop na het starten (als er 1 defect is).
Bij mijn Clio 3 Dci van 2007 na 165.000 km 1 vervangen, en vorige week bij de huidige Clio Dci van 2013 bij kmstd 160.500 ook weer aande beurt voor 1 defecte gloeibougie.
Voorkeurs merk van mij is BERU, bij ongeveer 280.000 ruil ik mijn dieseltje weer in.