Vandaag ben ik bij unlimited geweest voor de stage 2 tuning van mijn Clio rs. Gisteren is bij Crooke Tuning de downpipe al vervangen voor een grotere diameter en een sport kat. Tevens is ook de intercooler vervangen voor een versie van forge
Mijn ervaring is zeer positief. Werd vriendelijk ontvangen met een bak koffie. Daarna de auto op de testbank en werd de oude mapping er alvast uit gehaald voor de aanpassingen.
Dyno run viel wat tegen. 210pk op het blok. Hij was vorig jaar al stage 1 gechipt(niet bij UT overigens). Maar ook wat verlies doordat de intercooler niet optimaal presteerde bij stilstand. Dit was in de 2e run helemaal goed te zien omdat de ecu flink remde door de oplopende inlaat temperatuur.
Even later was de nieuwe mapping klaar. Helaas waren er wat problemen met de versnellingsbak. Dit zorgde voor een noodlot in de 3e en 5e versnelling. Er zaten een hoop storingen in de bak. UT heeft zo goed mogelijk gekeken of ze ze er uit konden krijgen maar helaas 2 hardnekkige storingen.
Ze namen voor mij contact op met renault van Ramshorst in Nijkerk en mocht daar even op controle. Ook daar zeer vriendelijk ontvangen. Zij hebben de storingen verwijderd en de software van de bak ge-update.
Het was al half in de middag toen ik daar klaar was maar toch UT nog even gebeld en ik kon nog even langs komen om de mapping er in te zetten(was even terug gezet voor ik naar Renault ging). Een eind test op de bank ging helaas niet meer lukken vandaag maar die kon opnieuw ingepland worden.
Al met al zeer tevreden. De Clio gaat als een malle. We schatten dat hij op de weg ergens tussen de 240 en 250 pk trekt. Een maand geleden een 0-100 test gedaan met de oude mapping en die zat op 6,118 seconden(getest via een WiFi Obd connector). De 0-120 telt niet deze is niet vol door getrokken. Ik zal binnenkort een nieuwe test doen. Hij voelt een stuk sneller in ieder geval.
Heren van UT bedankt en mijn excuses aan de overburen
Gr
Lucas
Chip tuning bij Unlimited tuning Amersfoort Clio 4 rs 200
-
- beginner
- Contacteer:
Chip tuning bij Unlimited tuning Amersfoort Clio 4 rs 200
- Bijlagen
-
- 9F26971C-5BC1-44E8-A3EC-D4C5EAED80C9.jpeg (276.49 KiB) 2987 keer bekeken
-