Onderste motorsteun Clio automaat

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
JeroenF
beginner
Contacteer:

Onderste motorsteun Clio automaat

Bericht door JeroenF »

Beste forumleden,

Bij de Clio (1.4 16V Aut K4j 2002) is de onderste motorsteun versleten. Wordt hier hondenbot genoemd geloof ik. Nu vermoed ik dat er een verschil zit mbt dit onderdeel tussen een handgeschakelde en een automaat. Wij hebben dus een automaat en bij de onderdelenshops op internet kom ik er niet goed uit. Heeft iemand het goede partnummer van bijv Febi of een andere OEM fabrikant die ik op internet kan kopen?

Dank!
mox
Beheerteam
Contacteer:

Re: Onderste motorsteun Clio automaat

Bericht door mox »

De automaat heeft hetzelfde hondebot als de handbak. Renaultnummer: 8200151995
Even googlen en je hebt vanzelf een Febi-nummer 29502 te pakken. Voor een paar euro extra zou ik origineel Renault nemen.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
JeroenF
beginner
Contacteer:

Bericht door JeroenF »

Dank voor je antwoord Mox. Ik had gegoogled maar deze niet gevonden. Wel vond ik de Febi 28528, maar daar staat bij alleen voor handbak. Vandaar dat ik dacht dat er een verschil zou zijn. Of is dit een geheel ander onderdeel?
JeroenF
beginner
Contacteer:

Bericht door JeroenF »

Overigens, ik zie op de Febi website 29502 voor de Clio diesel is? Ik zoek de steun voor de 1.4 16V benzine.
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Misschien heb ik niet goed genoeg gegoogled. Ik weet alleen het Renaultnummer met zekerheid, want dat heb ik hier vandaan. Er is te zien dat er weliswaar voor andere onderdelen een veschil bestaat per baktype, maar dat het hondebot (nr. 25 op de tekening) niet verandert.

Een origineel Renault hondebot kost je ca. 2 tientjes, dus waarom zoeken naar de juiste Febi?
JeroenF
beginner
Contacteer:

Bericht door JeroenF »

Nou ja, de reden is dat Febi overal te koop is op Internet. En mijn ervaringen met andere Febi onderdelen is prima, dus waarom niet. Voor Renault moet ik naar de dealer waarschijnlijk?

Als ik naar je link kijk gaat het om onderdeel 25? Wat is onderdeel 18 dan? Die zit er bij mij volgens mij (ook) onder.

Interessante website trouwens. Waar komt 'BB1D' vandaan? Klopt dat voor mijn Clio? Kan ik dat nummer ergens vinden?
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

BB1D was mijn vorige Clio. De benodigde code kan je terugvinden in je chassisnummer. Is bij jou ongetwijfeld anders (want BB1D is een 1.6 blok), maar de dogbones zijn naar mijn weten steeds hetzelfde. Nummer 18 is een vergelijkbare steun die er inderdaad ook zit, om de versnellingsbak te stabiliseren.

Ik struin meestal eBay af naar originele nieuwe Renault onderdelen. De 8200151995 zie ik hier bijv. staan voor 17 euro. Alleen in het uiterste geval stap ik naar de dealer.
JeroenF
beginner
Contacteer:

Bericht door JeroenF »

Zo leer ik nog eens wat:) Wij hebben dus een BB1L. Maar dan kom ik op onderdeelnummer 8200155207. Dat is nummer 25. Op nummer 18 kan ik niet clicken, maar die lijkt wel beter op wat ik onder de auto zie.

Afbeelding

Bedoel je dat beide steunen 18 en 25 er in zitten?
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

In dit filmpje is te zien waar de kleine steun zit. Ik weet niet of hij in elke Clio II aanwezig is. Dat zou kunnen verklaren waarom nummer 18 niet aanklikbaar is in het overzicht van de BB1L. Het zou ook kunnen dat hij op een andere pagina (van de BB1L) nogmaals voorkomt en daar wél aanklikbaar is.

In mijn BB1D heb ik het hondebot weleens vervangen, maar tijdens het sleutelen heb ik niet opgelet of die kleine baksteun ook aanwezig was.
JeroenF
beginner
Contacteer:

Bericht door JeroenF »

Ik zie nu dat bij mij de schroef naar de motor verticaal zit. Bij nr 18 en ook op jouw filmpje zit die horizontaal. Ik zal nog eens goed onder de auto kijken, maar vermoed dat nr 18 er niet op zit. Inmiddels heb ik op Ebay een origineel Renault onderdeel besteld. We gaan zien of deze past ;-)

Dank voor de hulp in elk geval!
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”