MN4.10, nieuwe kaart, update mislukt

Plaats hier alles wat met MediaNav te maken heeft
Plaats reactie
AlexZjuH
beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 okt 2018 08:17
Contacteer:

MN4.10, nieuwe kaart, update mislukt

Bericht door AlexZjuH »

Gisterenmiddag de 2013 Clio van de vrouw opgehaald bij de dealer. Had mij al aardig ingelezen, en kon dus meteen controleren welke versie navimaps erop stonden. 2012Q2. Ernstig verouderd. Ik dus netjes eerst de MediaNav software via de toolbox geupdate, van 4.06 naar 4.10 en kort hierop a 64 euro een nieuwe BeNeLux kaart gekocht (v7.1 / 2017Q4).

netjes een 32gb stick op fat32 geformatteerd, via toolbox netjes aangemaakt, druk het in de MediaNav, en alles lijkt goed te gaan. balkje geeft netjes de voortgang aan, en loopt helemaal vol. Vervolgens wordt de melding "Update mislukt" weergegeven, en tot mijn verbazing missen nu ALLE BeNeLux kaarten, waardoor ik de navi nu helemaal niet meer kan gebruiken.

Ik heb de restore tool al gebruikt, maar deze lijkt in zn geheel geen reactie te geven. Iemand die kan adviseren hoe ik
a) de oude kaarten kan herstellen?
b) de update kaarten geplaatst kan krijgen?

Mvg Alex
tammagotchie
beginner
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 jun 2014 11:14
Contacteer:

Re: MN4.10, nieuwe kaart, update mislukt

Bericht door tammagotchie »

Mocht u tegen een probleem aanlopen tijdens het updateproces, downloadt u het bestand hieronder. Kopieer het bestand naar de hoofdmap van de USB-stick en pak het uit. Sluit daarna de USB-stick aan op uw apparaat. Het updateproces zal dan starten.

https://renault.naviextras.com/shop/to/OS_warning

aankopen staan in het toolbox account dus blijven behouden
AlexZjuH
beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 okt 2018 08:17
Contacteer:

Re: MN4.10, nieuwe kaart, update mislukt

Bericht door AlexZjuH »

Klopt, had ik reeds geprobeerd, gaf helaas ook geen soelaas. uiteindelijk de dag erop bij de dealer geweest (Bochane Almere) en monteur Martin werd aangegeven als de specialist op het gebied van MediaNav. Lang verhaal kort, uiteindelijk met een aparte 2GB image een restore kunnen uitvoeren, zodat de originele 2012 kaarten er allemaal weer waren, en vervolgens met fingers crossed opnieuw de update gedraaid, welke (uiteraard) als een zonnetje doorliep. Al met al een kleine 2,5 uur van de service area, koffie en gesprekken met Martin kunnen genieten, en zonder ook maar een cent kwijt te zijn geweest perfect geholpen.

Aanrader, en erg blij mee. (En de vrouw uiteraard ook ;))
AlexZjuH
beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 okt 2018 08:17
Contacteer:

Re: MN4.10, nieuwe kaart, update mislukt

Bericht door AlexZjuH »

tammagotchie schreef: 04 okt 2018 09:51 Mocht u tegen een probleem aanlopen tijdens het updateproces, downloadt u het bestand hieronder. Kopieer het bestand naar de hoofdmap van de USB-stick en pak het uit. Sluit daarna de USB-stick aan op uw apparaat. Het updateproces zal dan starten.

https://renault.naviextras.com/shop/to/OS_warning

aankopen staan in het toolbox account dus blijven behouden
Nog kleine headsup (mochten andere forummers hetzelfde issue ondervinden), uw link verwijst naar deze pagina ipv de tekst die het lijkt te zijn ;)
Plaats reactie

Terug naar “MediaNav”