Led dimlichten & Grootlicht plaatsen
Led dimlichten & Grootlicht plaatsen
Hallo allemaal!
Mijn naam is Donovan en ik ben sinds kort een trotse bezitter van een Renault Clio 1.5DCI uit 2013. In de geweldige rode kleur.
Mijn vorige auto is helaas total loss gereden door een andere automobilist. Die auto was voorzien van Xenon verlichting. Dat beviel enorm goed. Nu had ik begrepen dat de reflector koplampen in de Clio redelijk geschikt zijn om ook xenon of led in te plaatsen.
Nu zou ik wel graag led lampen willen plaatsen, alleen heb al het een en ander gelezen over niet passende lampen i.v.m ruimte in de koplamp unit.
Graag zou ik willen weten welke H7 + H1 lampen er zullen passen in de koplampen, en welke afdek kapjes ik er dan bij zou moeten kopen.
De t10 lampjes heb ik al (die zijn dan ook het makkelijkste om te vervangen).
De andere posts heb ik flink doorgelezen, maar die waren redelijk oud met veel doodlopende linkjes.
Graag hoor ik van jullie!
Mijn naam is Donovan en ik ben sinds kort een trotse bezitter van een Renault Clio 1.5DCI uit 2013. In de geweldige rode kleur.
Mijn vorige auto is helaas total loss gereden door een andere automobilist. Die auto was voorzien van Xenon verlichting. Dat beviel enorm goed. Nu had ik begrepen dat de reflector koplampen in de Clio redelijk geschikt zijn om ook xenon of led in te plaatsen.
Nu zou ik wel graag led lampen willen plaatsen, alleen heb al het een en ander gelezen over niet passende lampen i.v.m ruimte in de koplamp unit.
Graag zou ik willen weten welke H7 + H1 lampen er zullen passen in de koplampen, en welke afdek kapjes ik er dan bij zou moeten kopen.
De t10 lampjes heb ik al (die zijn dan ook het makkelijkste om te vervangen).
De andere posts heb ik flink doorgelezen, maar die waren redelijk oud met veel doodlopende linkjes.
Graag hoor ik van jullie!
Re: Led dimlichten & Grootlicht plaatsen
Sowieso eerst even lenzen monteren, of initiale koplampen op de kop tikken! Anders verblind je iedereen. Je kan vast wel een conpleet setje kopen.
De phase 1 Initiale (die alleen in Frankrijk is geleverd) had nog geen LED maar xenon. Ik weet niet of de LED-koplampen uit een phase 2 qua vorm, bevestiging en aansluitingen in een phase 1 passen. Verder denk ik dat ze niet makkelijk op de kop te tikken zijn.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Ik had inderdaad gezien dat je die led koplampen kan monteren, maar dat past niet volgens mij. De aansluiting was anders, en het was heel moeilijk om aan de praat te krijgen.
Wel heb ik al Clio's zien rijden met Xenon / led... Wat niet verblindend was. In de normale reflector koplamp. Volgens mij zijn er ook een aantal leden op het forum die Led in hun reflector koplamp hebben zitten.
Wat ik nu zie met de halogeen is een mooie strakke lijn op de muur die omhoog komt aan de rechterkant. Neem aan dat als je led plaatst dat dat niet heel veel verschil gaat maken?
Wel heb ik al Clio's zien rijden met Xenon / led... Wat niet verblindend was. In de normale reflector koplamp. Volgens mij zijn er ook een aantal leden op het forum die Led in hun reflector koplamp hebben zitten.
Wat ik nu zie met de halogeen is een mooie strakke lijn op de muur die omhoog komt aan de rechterkant. Neem aan dat als je led plaatst dat dat niet heel veel verschil gaat maken?
De originele led koplamp past wel maar kan je niet aansluiten totaal andere draden en software moet worden aangepast. . Nagevraagd bij renault dealer. Maar idd led h7 kan wel. Allen ff je lampen af laten stellen.
Clio 0.9 zen wit 2018
Ja lampen afstellen wou ik inderdaad gelijk laten doen. Want ze staan nu op de 0 stand heel erg naar de grond gericht. Welke h7 led lampen zijn aan te raden? Want had begrepen dat veel lampen niet passen door de ventilator.
Nu zat ik zelf te kijken voor lampen met koelribben en dan van die grotere afdekdoppen kopen met een gat en de ribben door het gat trekken. Of krijg je dan vocht in je lamp?
Kan ook grotere afdek kappen zonder gat kopen en daar die ribben inleggen. Maar weet dan weer niet of het te warm wordt in de unit.
Nu zat ik zelf te kijken voor lampen met koelribben en dan van die grotere afdekdoppen kopen met een gat en de ribben door het gat trekken. Of krijg je dan vocht in je lamp?
Kan ook grotere afdek kappen zonder gat kopen en daar die ribben inleggen. Maar weet dan weer niet of het te warm wordt in de unit.
Met ventilator past wel allen max 30 mm dus 3 cm doorsnee. Ventilator dan.
Clio 0.9 zen wit 2018
Die ribben kun je volgens mij gewoon opvouwen in de lamp met idd grotere dop. En geen gat er in maken voor het vocht.
Clio 0.9 zen wit 2018
Oké super!
Dan ga ik denk ik lampen met koelribben bestellen. En grotere doppen. Weten jullie toevallig maat die ik moet hebben daarvoor?
Dan ga ik denk ik lampen met koelribben bestellen. En grotere doppen. Weten jullie toevallig maat die ik moet hebben daarvoor?
Gewoon ff je oude dop opmeten kwa dimameter.
Clio 0.9 zen wit 2018
Wellicht dat dit iets voor je is...
https://hilox.eu/h7-led-can-bus-kit-hilox
Prijzig, maar qua lichtbeeld en pasvorm volgens mij wel een serieuze optie.
https://hilox.eu/h7-led-can-bus-kit-hilox
Prijzig, maar qua lichtbeeld en pasvorm volgens mij wel een serieuze optie.
2017 Clio Estate TCe 120 Intens Noir Etoile
Mijn auto was een demo auto van een verkoper. Zat xenon in dat door dealer geplaatst was. Was H7. Maar is binnen een half jaar 2 keer vervangen, onder garantie dat dan weer wel. Maar gingen natuurlijk altijd op zaterdagavond stuk, reed je weer het hele weekend met een defecte koplamp, plus dat ik maandagmorgen weer vrij moest nemen om naar de dealer te gaan. Werd er gek van en heb er nu gewone lampen in zitten. Kijk eens naar mooi meg white etc. Geeft net zoveel licht en geen gedoe.
Heb inmiddels LED lampen weten te plaatsen in de koplampen. Het zijn deze geworden:
https://www.aliexpress.com/item/YHKOMS- ... 4c4dctLK6q
Echt fantastisch mooi wit licht, en ze passen perfect in de koplamp units. Heb ook gelijk de stadslampjes vervangen, en grotere rubber afdek kappen er op gezet.
Heb de koplampen opnieuw laten afstellen, en heb nog niemand gehad die seinde naar me.
Voorlopig ga ik nog even met deze lampen rijden, ben wel van plan om in de toekomst een retrofit te doen, en dan met h4 xenon te gaan rijden voor een super strak lichtbeeld.
Deze t10 lampjes zijn heel fijn, en hebben een wit licht. Veel van die goedkopere lampjes hebben een blauwe gloed.
https://www.aliexpress.com/item/CNSUNNY ... 4c4dMNRQpG
https://www.aliexpress.com/item/YHKOMS- ... 4c4dctLK6q
Echt fantastisch mooi wit licht, en ze passen perfect in de koplamp units. Heb ook gelijk de stadslampjes vervangen, en grotere rubber afdek kappen er op gezet.
Heb de koplampen opnieuw laten afstellen, en heb nog niemand gehad die seinde naar me.
Voorlopig ga ik nog even met deze lampen rijden, ben wel van plan om in de toekomst een retrofit te doen, en dan met h4 xenon te gaan rijden voor een super strak lichtbeeld.
Deze t10 lampjes zijn heel fijn, en hebben een wit licht. Veel van die goedkopere lampjes hebben een blauwe gloed.
https://www.aliexpress.com/item/CNSUNNY ... 4c4dMNRQpG
-
- forum member
- Contacteer:
heb jij ook last als je de lampen aan doet het stoort op de radio ontvangst
Heb ondertussen de mistverlichting ook vervangen voor LED.
Ziet er werkelijk fantastisch uit!

Nu nog de H1 lampen vervangen naar led. Ik krijg ze alleen niet aan de praat. Ik weet niet zo goed hoe ik ze moet aansluiten. De H1 led lampen hebben 2 kabels, maar in de koplamp unit zit maar 1 aansluit kabel. Ik heb geprobeerd ergens anders aarde vandaan te halen maar de lampen gaan maar niet branden. Heeft iemand een tip waar ik aarde vandaan kan halen? De led lampen doen het wel, heb ze getest op een acculader.
Ik heb de min proberen aan te sluiten op een nabijgelegen schroef, er zat ook geen lak tussen.
Dit zijn de mistlampen die ik heb besteld (je moet de h16jp hebben Ik had eerst de Eu besteld maar dat zijn niet de goede)
https://www.aliexpress.com/item/CNSUNNY ... 4c4dkqkVAB
@R@Red-Devil84 Ik heb geen last van storingen op de radio. Het kan zijn dat de goedkope led lampen meer storing geven.
Wellicht kan dit je helpen
Ziet er werkelijk fantastisch uit!

Nu nog de H1 lampen vervangen naar led. Ik krijg ze alleen niet aan de praat. Ik weet niet zo goed hoe ik ze moet aansluiten. De H1 led lampen hebben 2 kabels, maar in de koplamp unit zit maar 1 aansluit kabel. Ik heb geprobeerd ergens anders aarde vandaan te halen maar de lampen gaan maar niet branden. Heeft iemand een tip waar ik aarde vandaan kan halen? De led lampen doen het wel, heb ze getest op een acculader.
Ik heb de min proberen aan te sluiten op een nabijgelegen schroef, er zat ook geen lak tussen.
Dit zijn de mistlampen die ik heb besteld (je moet de h16jp hebben Ik had eerst de Eu besteld maar dat zijn niet de goede)
https://www.aliexpress.com/item/CNSUNNY ... 4c4dkqkVAB
@R@Red-Devil84 Ik heb geen last van storingen op de radio. Het kan zijn dat de goedkope led lampen meer storing geven.
Wellicht kan dit je helpen
-
- forum starter
- Contacteer:
Als je dit als tegenligger komt zie je echt helemaal niks meer.
Omdat het er gewoon niet voor gemaakt is.
Het klopt inderdaad dat er maar 1 kabeltje op de normale H1 lamp aangesloten hoeft te worden, het - (min) kabeltje zit iets verderop in de koplamp. Is lastig te zien, maar hij kan los en dan kun je zo led lampen aansluiten.
Renault Clio IV phase II
Matthijs van der Meulen
MKM Racing
Matthijs van der Meulen
MKM Racing
Donovan, heb jij een foto van het lichtbeeld?
En heb je ze kunnen plaatsen zonder extra stofkappen?
Dan ga ik ze denk ik ook bestellen!
De lampen zijn niet veel feller dan normale halogeen lampjes. Het lichtbeeld op de muur ziet er ook gewoon goed uit. Heb nog nooit iemand gehad die grootlicht heeft gegeven. Ik denk dat Xenon verlichting wel super verblindend is in een reflector koplamp aangezien die lampen veel meer licht geven. Maar ik kan je verzekeren dat deze niet verblindenthebest07111 schreef: 11 nov 2018 16:22 Als je dit als tegenligger komt zie je echt helemaal niks meer.

Ik zal binnenkort even een foto maken voor je. Ik zou ze wel plaatsen met de stofkappen op de koplamp. Ook op aliexpress heb je van die grotere kappen.mstr schreef: 04 dec 2018 14:23 Donovan, heb jij een foto van het lichtbeeld?
Top! Ga binnenkort gelijk even kijken!Stoine schreef: 12 nov 2018 22:54 Het klopt inderdaad dat er maar 1 kabeltje op de normale H1 lamp aangesloten hoeft te worden, het - (min) kabeltje zit iets verderop in de koplamp. Is lastig te zien, maar hij kan los en dan kun je zo led lampen aansluiten.
Ik ben het eens met de overbelichting in de reflector koplampen van de clio, ik heb een aftermarket setje kort gemonteerd gehad in de clio echter hadden mijn tegenliggers hier goed last van (seinen e.d.) ondanks dat de koplampen goed waren afgesteld. heb zelf de proef op de som genomen en mijn vrouw in de clio laten rijden en ik ervoor, het is inderdaad veel feller en vervelend voor een ander. Ik kan mij voorstellen dat de lichtbundel van de LED hier ook niet geschikt is. Het ziet er allemaal fantastisch uit maar als je een ander hier geen plezier mee kan doen en de veiligheid in het geding brengt waar zijn wij dan mee bezig?
-
- forum member
- Contacteer:
heb jij ook last met je led dat de radio ontvangst minder is
Zie paar berichten hierboven.
Iemand ervaring met deze led € 74,67 40%OFF | Philips LED H4 H7 9003 Ultinon Essentiële LED Auto Hi/lo Beam 6000 k Helder Wit Licht Auto Koplamp thermalCool Warmte, paar
https://s.click.aliexpress.com/e/MTwa0Vx
https://s.click.aliexpress.com/e/MTwa0Vx
Clio 0.9 zen wit 2018
Mijn clio heeft ingebouwde canbus . Ik heb nu led h7 zonder canbus in me koplampen zitten. Nu wil een een setje kopen van philips maar daar zit canbus aan vast kan dat kwaad als ik die gewoon aansluit? Ook al heeft de auto zelf een canbus.
Clio 0.9 zen wit 2018
De canbus versie van lampen is juist voor auto's met canbus omdat daar iets in zit dat storingen in het systeem voorkomt.
Welk setje wil je kopen? Sommige fabrikanten adverteren met Philips, terwijl alleen de Leds van Philips zijn, maar het product zelf niet
Welk setje wil je kopen? Sommige fabrikanten adverteren met Philips, terwijl alleen de Leds van Philips zijn, maar het product zelf niet
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI