Zou de oplossing nabij zijn??
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
Zou de oplossing nabij zijn??
Na maanden heen en weer bellen/mailen met Renault over het niet kunnen updaten van de Rlink zou er dan aanstaande vrijdag een oplossing komen.
Ik kan via de rlink store niks updaten. Hij geeft steeds een foutmelding. Zowel bij de rlink updates als de kaarten.
Ik zie de kaarten wel staan maar kan ze gewoonweg niet installeren omdat er niet genoeg ruimte op de kaart is.
Renault Nederland geeft aan dat dit probleem bij Renault Frankrijk is gelegd en dat er aanstaande vrijdag geupdate kan worden.
Ik ben benieuwd.
Wellicht is dan ook het RDS/TMC probleem opgelost. Als ik de auto nu start is het TMC balkje verdwenen. Af en toe springt het in een keer in beeld. Ik kan me voorstellen dat dit pas tevoorschijn komt als de info via de radio is opgehaald maar ik kan er geen lijn in ontdekken.
Iemand een idee??
Ik hou jullie op de hoogte of de updates gelukt zijn!
gr. Bas
Ik kan via de rlink store niks updaten. Hij geeft steeds een foutmelding. Zowel bij de rlink updates als de kaarten.
Ik zie de kaarten wel staan maar kan ze gewoonweg niet installeren omdat er niet genoeg ruimte op de kaart is.
Renault Nederland geeft aan dat dit probleem bij Renault Frankrijk is gelegd en dat er aanstaande vrijdag geupdate kan worden.
Ik ben benieuwd.
Wellicht is dan ook het RDS/TMC probleem opgelost. Als ik de auto nu start is het TMC balkje verdwenen. Af en toe springt het in een keer in beeld. Ik kan me voorstellen dat dit pas tevoorschijn komt als de info via de radio is opgehaald maar ik kan er geen lijn in ontdekken.
Iemand een idee??
gr. Bas
Renault Clio TCe 120 Intens - Phase 2 Estate - blanc nacré
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
-
- forum starter
- Contacteer:
Re: Zou de oplossing nabij zijn??
B.Kokkelmans schreef:Na maanden heen en weer bellen/mailen met Renault over het niet kunnen updaten van de Rlink zou er dan aanstaande vrijdag een oplossing komen.
Ik ben benieuwd.
Iemand een idee??
gr. Bas
waar kan je het tmc balkje zien? dat heb ik namelijk helemaal niet volgens mij.
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
Dat staat rechts in het navigatie scherm naast de aanwijzingen en de tijd. Hierin staat dan over zoveell km werkzaamheden etc. Met de vertragingstijd
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
-
- forum starter
- Contacteer:
Oh. Ja dat balkje heb ik wel maar ik heb er nooit meldingen inB.Kokkelmans schreef:Dat staat rechts in het navigatie scherm naast de aanwijzingen en de tijd. Hierin staat dan over zoveell km werkzaamheden etc. Met de vertragingstijd
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
Staat hij bij jou er constant? Bij mij verschijnt hij pas na 15 minuten of zo in beeld. Je krijgt meldingen als je navigeert als het goed is
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
-
- forum starter
- Contacteer:
Ik weet dat het balkje er staat als ik navigatie aanheb. Maar meestal heb ik er dan geen meldingen in.B.Kokkelmans schreef:Staat hij bij jou er constant? Bij mij verschijnt hij pas na 15 minuten of zo in beeld. Je krijgt meldingen als je navigeert als het goed is
Als ik geen navigatie aanheb weet ik niet of ik het balkje heb
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
Nou, we zijn in tussen een aantal dagen verder dan de deadline die ik van Renault gekregen had. Afgelopen vrijdag zou dan de verlossende dag zijn en wat denk je!
Nog steeds helemaal niks. Ik krijg alleen maar foutmeldingen, kan niet updaten, etc. Kortom helemaal niks veranderd. Weer een zoethoudertje van Renault dus.
Ik ben er klaar mee en denk er zelfs aan om de auto gewoon weg te doen en een andere te kopen. Gewoon weg om van die frustratie en het gemail en gebel af te zijn.
Renault heeft het even afgedaan bij me!
Nog steeds helemaal niks. Ik krijg alleen maar foutmeldingen, kan niet updaten, etc. Kortom helemaal niks veranderd. Weer een zoethoudertje van Renault dus.
Ik ben er klaar mee en denk er zelfs aan om de auto gewoon weg te doen en een andere te kopen. Gewoon weg om van die frustratie en het gemail en gebel af te zijn.
Renault heeft het even afgedaan bij me!
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Ik heb afgelopen jaar hetzelfde probleem gehad. Er zijn toen enkele foutmeldingen in mijn account op de server in Frankrijk gevonden. Nadat deze waren verwijderd op de server kon ik updaten. Wellicht helpt deze info.
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
Dat helpt zeker! fijn om te horen dat er bij jou een oplossing was. Het schijnt dat ze inderdaad tot in Frankrijk met deze case bezig zijn. Het irriteert me alleen mateloos dat ze beloven dat het op een bepaalde datum wordt opgelost maar dat er dan gewoon niks gebeurd!
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
Update:
We zijn weer een week verder...
Nog geen oplossing!
Renault zou me terugbellen niet gebeurd
Foutmelding 1506 zou volgens Renault Nederland door de dealer opgelost kunnen worden
Dealer geeft aan dit is een algemeen software probleem waar Renault mee bezig is...
Iets met een kastje en een muur???
Iemand interesse in een Clio estate met alles er op en eraan...
Ik ben er klaar mee
Doe een goed bod en hij is van jou
We zijn weer een week verder...
Nog geen oplossing!
Renault zou me terugbellen niet gebeurd
Foutmelding 1506 zou volgens Renault Nederland door de dealer opgelost kunnen worden
Dealer geeft aan dit is een algemeen software probleem waar Renault mee bezig is...
Iets met een kastje en een muur???
Iemand interesse in een Clio estate met alles er op en eraan...
Ik ben er klaar mee
Doe een goed bod en hij is van jou
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Balen... Klinkt niet erg bemoedigend 
Je zou toch zeggen dat ze je account even moeten kunnen resetten of opnieuw aan moeten kunnen maken o.i.d. maar kennelijk is dat teveel gevraagd. Het lijkt me een Tomtom issue en geen Renault issue, hoewel Renault natuurlijk wel verantwoordelijk is. Renault heeft dat systeem ooit ingekocht en hoort dit soort problemen op te lossen.
Als de auto voor de rest prima rijdt dan zou ik gewoon blijven wachten en ze af en toe wakker schudden door te klagen.

Je zou toch zeggen dat ze je account even moeten kunnen resetten of opnieuw aan moeten kunnen maken o.i.d. maar kennelijk is dat teveel gevraagd. Het lijkt me een Tomtom issue en geen Renault issue, hoewel Renault natuurlijk wel verantwoordelijk is. Renault heeft dat systeem ooit ingekocht en hoort dit soort problemen op te lossen.
Als de auto voor de rest prima rijdt dan zou ik gewoon blijven wachten en ze af en toe wakker schudden door te klagen.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
Nieuwe update:
Eindelijk ben ik teruggebeld.
Het update probleem zijn ze mee bezig en kan nog even op zich laten wachten. Ik krijg van Renault een nieuwe Sd kaart met hierop kaart 1050. Dus een nieuwere kaart dan de download versie. Dat is al positief.
Voor de 1506 foutmelding zou een oplossing voor zijn. Mijn dealer heeft als het goed is een stappenplan gekregen om het op te lossen. Hopelijk kan ik morgen terecht.
Ik hou jullie op de hoogte.
Voor nu, slaap lekker!
Eindelijk ben ik teruggebeld.
Het update probleem zijn ze mee bezig en kan nog even op zich laten wachten. Ik krijg van Renault een nieuwe Sd kaart met hierop kaart 1050. Dus een nieuwere kaart dan de download versie. Dat is al positief.
Voor de 1506 foutmelding zou een oplossing voor zijn. Mijn dealer heeft als het goed is een stappenplan gekregen om het op te lossen. Hopelijk kan ik morgen terecht.
Ik hou jullie op de hoogte.
Voor nu, slaap lekker!
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
De SD kaart is binnen en werkt prima, het 1506 probleem is ook opgelost door de dealer. Stapje voor stapje komen we dichterbij. Live services etc werkt in ieder geval weer.
Nu het updaten nog...
Voor het ongemak heb ik ook nog een waardecheque van 150 euro gekregen voor accessoires of onderhoud.
Iemand tips wat ik kan aanschaffen?
Nu het updaten nog...
Voor het ongemak heb ik ook nog een waardecheque van 150 euro gekregen voor accessoires of onderhoud.
Iemand tips wat ik kan aanschaffen?
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Best netjes van Renault, toch?
Misschien wil je een mooie sharkfin antenne (8201684054)? Kost bij de dealer €189 inclusief plaatsing. Ik denk niet dat ze 'm voor dat bedrag ook nog op kleur spuiten, maar je kunt het altijd vragen. Standaardkleur is zwart hoogglans.
Misschien wil je een mooie sharkfin antenne (8201684054)? Kost bij de dealer €189 inclusief plaatsing. Ik denk niet dat ze 'm voor dat bedrag ook nog op kleur spuiten, maar je kunt het altijd vragen. Standaardkleur is zwart hoogglans.
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
Wat ik begrepen heb werkt de sharkfin niet met DAB+... Daarnaast moet ik uitkijken met het dakkoffer!
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
Ik zou een nieuwe sportieve diffuser ook niet verkeerd vinden...
Past die van de GT gewoon op de normale Estate?
Past die van de GT gewoon op de normale Estate?
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
-
- forum starter
- Contacteer:
is het updaten inmiddels ook al gelukt?
Valt volgens mij nog weinig te testen voor Bas, want zijn V1050 staat voorzover ik weet nog niet eens online in de rlinkstore.
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
Nee klopt die is nog niet te downloaden. Wel eventuele RLink updates zal ik proberen binnen te halen
I'll keep you posted
I'll keep you posted
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege