Blauw lampje koplamp

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
thebest07111
forum starter
Contacteer:

Blauw lampje koplamp

Bericht door thebest07111 »

hallo,

Ik heb net een Renault Clio uit 2014.
net bij de dealer gekocht.

Nu viel mij iets op. bij de koplampen boven het knipperlicht zit een klein blauw lampje.
Weet iemand waar dit voor dient? ik kreeg dit met geen mogelijkheid aan namelijk?

Gr
Afbeelding
Ping

Re: Blauw lampje koplamp

Bericht door Ping »

Dat is je stadslicht, hij is waarschijnlijk kapot ;)
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Markeerlicht heet het in de handleiding geloof ik. Inderdaad stadslicht. Denk wel dat de vorige eigenaar deze heeft vervangen door een lampje met blauwe gloed.
Als deze niet aan gaat met de lichtschakelaar op de eerste stand zal het lampje wel stuk zijn. Branden ze aan beide kanten niet?
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
thebest07111
forum starter
Contacteer:

jeroen33 schreef:Markeerlicht heet het in de handleiding geloof ik. Inderdaad stadslicht. Denk wel dat de vorige eigenaar deze heeft vervangen door een lampje met blauwe gloed.
Als deze niet aan gaat met de lichtschakelaar op de eerste stand zal het lampje wel stuk zijn. Branden ze aan beide kanten niet?
Nee beide kanten niet. Als ik stadslicht aanzet branden de ledstrips. Auto komt oorspronkelijk uit italie. Dus misschien met inladen van nl software worden de ledstrips nu als stadslichten gezien. Of kan dit niet
thebest07111
forum starter
Contacteer:

Ping schreef:Dat is je stadslicht, hij is waarschijnlijk kapot ;)
Als ik mijm stadslicht aanzet branden alleen de ledstrips.
Vespaman
forum starter
Contacteer:

Bericht door Vespaman »

En met je dimlicht aan. Dan zal hij wel gaan branden denk ik. Het lijkt blauw licht, maar is witter licht dan een gewoon wit lampje. Heb ze zelf ook als stadslicht erin zitten.
Wilbee
forum starter
Contacteer:

Bericht door Wilbee »

Dit lampje gaat NIET en nooit branden als je drl lampen hebt. By myn GT is dit iig het geval, maar daar deze koplampen in meerdere uitvoeringen zitten, zit het stadslichtlampje/markeerlicht gewoon in de koplamp
Phase 1.2 Clio IV-GT Malte Blue :thumbs:
thebest07111
forum starter
Contacteer:

Vespaman schreef:En met je dimlicht aan. Dan zal hij wel gaan branden denk ik. Het lijkt blauw licht, maar is witter licht dan een gewoon wit lampje. Heb ze zelf ook als stadslicht erin zitten.
Nope met dimlicht branden alleen de dimlichten en de ledstrips onderin
thebest07111
forum starter
Contacteer:

Wilbee schreef:Dit lampje gaat NIET en nooit branden als je drl lampen hebt. By myn GT is dit iig het geval, maar daar deze koplampen in meerdere uitvoeringen zitten, zit het stadslichtlampje/markeerlicht gewoon in de koplamp
Ah oke maar alle clio's hebben toch drl
Tfoe
beginner
Contacteer:

Bericht door Tfoe »

thebest07111 schreef:
jeroen33 schreef:Markeerlicht heet het in de handleiding geloof ik. Inderdaad stadslicht. Denk wel dat de vorige eigenaar deze heeft vervangen door een lampje met blauwe gloed.
Nee beide kanten niet. Als ik stadslicht aanzet branden de ledstrips. Auto komt oorspronkelijk uit italie. Dus misschien met inladen van nl software worden de ledstrips nu als stadslichten gezien. Of kan dit niet
Een importauto gekocht bij de Renault dealer?
thebest07111
forum starter
Contacteer:

Tfoe schreef:
thebest07111 schreef:
Een importauto gekocht bij de Renault dealer?
Ja hadden er veel
Vespaman
forum starter
Contacteer:

Bericht door Vespaman »

Heel veel dealers hebben importauto's staan tegenwoordig. Vraag en aanbod.
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Wilbee schreef:Dit lampje gaat NIET en nooit branden als je drl lampen hebt. By myn GT is dit iig het geval, maar daar deze koplampen in meerdere uitvoeringen zitten, zit het stadslichtlampje/markeerlicht gewoon in de koplamp
Getest. Bij mij gaan ze echt wel aan als je het lichtknopje naar de eerste stand draait.
thebest07111
forum starter
Contacteer:

jeroen33 schreef:
Getest. Bij mij gaan ze echt wel aan als je het lichtknopje naar de eerste stand draait.
wat gebeurd er dan met je DRL lampen?
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Die gaan dan uit. Die branden alleen als de lichtschakelaar helemaal uit staat.
thebest07111
forum starter
Contacteer:

jeroen33 schreef:Die gaan dan uit. Die branden alleen als de lichtschakelaar helemaal uit staat.
Oh vreemd bij mij gaan ze niet branden alleen de ledstrips blijven branden
Bas1975
forum member
Contacteer:

Bericht door Bas1975 »

Is eenvoudig: Bij Phase 1 zijn deze markeringslichten wel in gebruik en gaan de DRL's uit bij aanzetten van verlichting. (M.u.v. van Phase 1 GT en RS) Bij de Phase 2 worden de DRL's gedimd bij aanzetten van verlichting en gelden dan als markeringslicht, was bij Phase 1 GT en RS ook al zo.
Waarom deze lampjes er dan inzitten? Er bestaan ook heel eenvoudige uitvoeringen zonder LED DRL, dan zijn ze wel in gebruik.
Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
HMannes
beginner
Contacteer:

Bericht door HMannes »

Hallo, ben nieuw hier en trotse eigenaar van een clio gt estate 2014 en pok bijou gaan de lampjes niet aan.

Maar is er een mogelijkheid om deze wel gelijk met de led aan te hebben/krijgen?
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”