Luchtmassameter Clio 4 RS

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
JoeyClioRS
forum starter
Contacteer:

Luchtmassameter Clio 4 RS

Bericht door JoeyClioRS »

Hey Cliorijders,

Iemand een idee waar de luchtmassameter zich bevindt in een Clio 4 RS. Dacht dat ik m te pakken had, maar dat bleek de turbodruk sensor te zijn. Iemand enig idee? :huh:

Groetjes,
Joey
Tutuur
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Re: Luchtmassameter Clio 4 RS

Bericht door Tutuur »

Waarom wil je deze vinden dan?

Ik heb me niet erg verdiept in de Clio 4 maar zo goed als alle Renault motoren hebben er niet eens 1...
vincentengel1990
beginner
Contacteer:

Bericht door vincentengel1990 »

Belastingsignaal voor het motormanagement zal gemeten moten worden. Door een MAP (manifold absolute pressure) of de door jou geopperde MAF (Mass airflow). Voor zover ik het kan vinden heeft mijn 120tce een MAP sensor. Het zomaar kunnen dat gezien luchtlading (Turbo) deze de Turbodruksensor genoemd word. Wellicht dat er nog een meting in je gasklephuis zit. Maar eens losse MAF zoals bij een 1.5DCI zal er niet op zitten, die zie je trouwens ook zo zitten. Wat ben je er mee van plan???
JoeyClioRS
forum starter
Contacteer:

Bericht door JoeyClioRS »

Bedankt voor het meedenken mannen, er is niks aan de hand met de auto. Had gelezen dat het wel verstandig is om de sensor zo nu en dan schoon te maken. Denk dat je gelijk hebt vincent, had m vamiddag gedemonteerd en er zat idd een soortgelijke sensor in zoals bij een MAF sensor. Even schoongespoten met contactspray en de motor lijkt idd rustiger te lopen, minder rauw. Sensor was best vuil, zat een glanzend laagje over de sensor. Nogmaals bedankt :thumbsup:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Motorisch (vraag & antwoord)”