Pook kop klikkend geluid

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
RoytjeP
forum starter
Contacteer:

Pook kop klikkend geluid

Bericht door RoytjeP »

Heb een vraagje over de Pook kop van een Clio IV RS. Ik merk dat wanneer je hem in de P hebt staan en drukt dan de rem in, dan je een soort klikkend geluid hoort.
Dit is niet aanwezig wanneer je hem in de D of N zet. Neem aan dat dit het "lock" mechanisme is, zodat je de pook niet heen en weer kunt bewegen zonder de voorknop in te drukken.

Hoort het zo te klikken?

Andere vraag, als je met je hand op de Pook kop rust, en je voelt met je vinger, dan voel je een gat zitten. Op de plek waar de kop samenkomt met de staaf. Hoort dit zo open te staan? Of hoort er nog een afdek dopje op te zitten o.i.d. Het is vrij ruw en als je niet oppast wellicht scherp.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Filmpje met het geluidje.
mox
Beheerteam
Contacteer:

Re: Pook kop klikkend geluid

Bericht door mox »

Ik heb geen antwoord op je vragen, maar op je beelden mis ik wel een rubber afdekplaatje dat bij mij over het dekseltje van de OBD-connector ligt. Ik kan je morgen wel aan het partnummer helpen als je wilt, want dat staat er volgens mij aan de achterkant op.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
RoytjeP
forum starter
Contacteer:

Bericht door RoytjeP »

Ik ben wel benieuwd wat je bedoelt. Dus als je dat zou kunnen doen, graag!
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

685324761R.jpg
685324761R.jpg (246.32 KiB) 4126 keer bekeken
Achterop staat partnummer 685324761R. Hij schijnt ook te bestaan met nummer 969720708R. Ik weet niet wat het verschil is. Misschien materiaalsoort of kleur. Eén kant is licht gekromd, misschien verschilt die kromming bij een EDC-pook; ik heb een handbak.

Dat scherpe gat in de drukknop van je pookknop lijkt overigens zo te horen, als ik een beetje naar foto's zoek.
RoytjeP
forum starter
Contacteer:

Bericht door RoytjeP »

Held! Had zelf ook inderdaad naar allerlei foto's zitten zoeken. Maar telkens net niet de juiste hoek. Dit is zeker duidelijk, en lijkt fabrieksaf dus "niets" te missen ;-).
Hartelijk dank. Ik heb inderdaad niet zo'n afdek klepje, is ook niet standaard in de Phase 1 denk ik. Had dit in ieder geval ook niet in mijn GT.
Ping

Bericht door Ping »

Ook dank voor de info over het afdekplaatje, een eerste zoektocht op internet leert dat deze tussen de €36 - €46 kost. Erg duur voor een afdekplaatje. Ik ben wel benieuwd wat de dealer hiervoor rekent.
peter85
forum starter
Contacteer:

Bericht door peter85 »

Wordt dat afdekplaatje alleen geleverd in de initiale? Mijn Intense (dec 2017) heeft hem ook niet...
2017 Clio Estate TCe 120 Intens Noir Etoile
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Misschien, want ik zie hem nergens op foto's van andere uitvoeringen. Bij de RS zou je hem toch wel mogen verwachten.
In de manual lees ik trouwens dat "afhankelijk van de uitvoering" de rugleuning van de passagiersstoel m.b.v. een aparte hendel helemaal horizontaal naar voren geklapt kan worden ("tafelstand"). Handige optie, maar die heb ik niet en daar baal ik best van. Welke uitvoering heeft dat wel? De estate?
peter85
forum starter
Contacteer:

Bericht door peter85 »

Volgens mij is dat inderdaad een optie specifiek voor de estate...
Afbeelding
2017 Clio Estate TCe 120 Intens Noir Etoile
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Interieur (vraag & antwoord)”