storing code p0225 gas pendaal

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
gunner1001
forum starter
Contacteer:

storing code p0225 gas pendaal

Bericht door gunner1001 »

nog een keer ikke :D ,

wat er al een tijdje inzit is de storing code p0225 ( zie afbeelding )

laatste keer heb ik aan de stekker gerommeld vlak bij het gas pendaal ( beetje geduwd enz. ) , toen was deze storing er een paar maanden uit , nu istie weer terug .

nu heb ik gelezen over het doorsolderen van deze stekker.

is het aannemelijk dat het doorsolderen van de stekker , dit probleem zal oplossen ? of moet ik alweer een nieuw gaspendaal opneem element aanschaffen ( dit zou mijn 3e worden in 5 jaar )

zo ja , de stekker zelf zit echt op een onbereikbare plek , is er een handige manier om dit door te solderen ?
moeten er dingen verwijderd worden voordat je er goed bij kunt ?

Groets , Peter

Afbeelding
Marco (ClioII)
forum starter
Contacteer:

Re: storing code p0225 gas pendaal

Bericht door Marco (ClioII) »

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn clio. Meerdere reparaties gehad waaronder nieuwe kabelboom van gasklephuis naar de ecu en een andere gasklephuis en een andere gaspedaalpositiesensor geplaatst. Daarna nog alle stekkers gecontroleerd en ingespoten met contactspray. ongeveer 4000 km geen problemen, daarna weer in noodloop. Daarna de bekabeling naar het gaspedaal vervangen voor een ander exemplaar. Daarna geen storing meer gehad! Er zit een kabeltje met een stekkerverbinding tussen de kabelboom en het gaspedaal. Deze stekker zit aan het frame van de koppeling vast. Waarschijnlijk maakte deze stekker niet goed contact meer (trillingen). Hoop dat ik je hiermee geholpen heb!
gunner1001
forum starter
Contacteer:

ik heb over zon vervangend stekkertje wel eens gehoort , klopt het dat dit een los te verkrijgen stekkertje was ?
gunner1001
forum starter
Contacteer:

en de 2e vraag hoe heb je '' makkelijk '' bij de kabels gekunnen ? gewoon werken in de kleine ruimte ? of heb je dingen verwijderd toen om er goed bij te kunnen ?
Marco (ClioII)
forum starter
Contacteer:

Bericht door Marco (ClioII) »

Het is een kabelbundeltje met 2 stekkers er aan. de ene gaat naar het gaspedaal en de andere stekker gaat in de stekker van de kabelboom. Deze stekker zit aan het frame van de koppelingspedaal. na vernieuwen merkte ik dat de auto weer soepeler rijdt en niet meer inhoud. Ook de noodloop is niet meer terug gekomen.
gunner1001
forum starter
Contacteer:

Kheb ernaar gekeken net . En idd . Met het flink intrappen van de koppeling kwam de storing erin .

Onderin gekeken wat er precies gebeurde met het intrappen van de koppeling . ...

Heel dat kabeltje wat naar het gaspedaal gaat werd aan getrokken en gekneld bij iedere koppeling intrap

Nu dus 2 tyraps en stekkers en draadjes goed aangedrukt . En dat kabeltje uit de weg van ut frame van de koppeling

Toen testen en met intrappe van koppeling geen probleem gehad nog . Dus we gaan het aanzien weer ff . Maar ik heb er goede hoop in . Bedankt !
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”