Maar ik wil toch even het probleem uitleggen want misschien is er een kansje dat een leek als ik het probleem kan oplossen ;-)
Het gaat over de clio van mijn dochter Bouwjaar 2000 (de auto natuurlijk, niet mijn dochter

Soms valt heel het elektrisch systeem uit, uitgezonderd van de lichten Dus ook knipperlichten, radio, centrale vergrendeling enz werken niet meer)
Het gebeurd soms dat als ze de knop van de afstandsbediening induwt dat de deuren dan nog opengaan en dan... niks meer.
Dus eerst dacht ik. De afstandsbediening! Ik vroeg haar dan om de deuren gewoon met de sleutel te openen, maar toen viel alles uit zodra ze het contact omdraaid.
Ik veronderstel dus, een kortsluiting
Maar het gebeurd niet altijd, soms kan ze dagen rijden zonder dat er iets fout loopt en dan ineens (en dan meestal om 3hr 'snachts zodat ik uit mijn bed kan om ze op te halen) gebeurd het weer.
Vreemd is ook, dat als je de auto een tijdje laat staan (soms enkele uren, soms enkele dagen) dat de auto het dan gewoon weer doet.
Zelf denk ik aan een slecht contact maar waarom gebeurd het dan soms en waarom valt alles uit behalve de lichten???
Je hoort zelfs geen klik als je het contact omdraait. Oja Het lampje van de startonderbreker blijft gewoon knipperen.
Komt dit iemand bekend voor, mijn slaaprust zal je dankbaar zijn