Gloeikaars 1.9Dti niet te verwijderen - advies gevraagd

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
clio19dti
beginner
Contacteer:

Gloeikaars 1.9Dti niet te verwijderen - advies gevraagd

Bericht door clio19dti »

Hallo allemaal,

Vanwege een slechte koude start sochtends dacht ik vandaag maar eens "even" de gloeikaarsen te vervangen. Heb de auto nog niet zo lang, dus weet niet wanneer die voor het laatst vervangen zijn.

natuurlijk; 1e 2e en 3e gingen zonder veel pijn en moeite. Dus toen kwam Murphy om de hoek kijken... de 4e gloeikaars (aan de kant van de bak) is niet te verwijderen. Het lijkt erop dat ze bij de vorige keer de schroefdraad vernagelt hebben. Ik kan de kaars wel draaien maar komt er niet uit. Zat er ook al "los" in. Niet echt vast dus.

Nu zou ik graag van iemand advies willen hebben hoe deze alsnog te verwijderen. Ik vermoed wel dat de draad hersteld moet worden met een helicoil oid.

Wie heeft dit weleens meegemaakt? Wie kan me verder op weg helpen?

Het is een CLio 1.9 Dti van 2000

Graag je reactie!

Groeten
martijn
proxx
beginner
Contacteer:

Re: Gloeikaars 1.9Dti niet te verwijderen - advies gevraagd

Bericht door proxx »

Omdat het schroefdraad als ik het zo begrijp toch al kapot is (kan draaien maar komt niet los). Wat je kan proberen is trekkend en draaien tegelijk, weet niet of dat mogelijk is. Zodra die eruit is kan je zo repareer setje halen bij brezan etc. Helicoil rrpareer set. Daarmee tap je wat groter draad in en zet je er een soort veer in. Die veer is exact de juiste schroefdraad van de gloeiboegie.
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door NicoK »

Inderdaad draaiend trekken, wel oppassen dat je niet teveel kracht zet, als die afbreekt ben je verder van huis....aan de andere kant moet misschien de kop er alsnog af. Dat wil je nu net vermijden.
clio19dti
beginner
Contacteer:

Bericht door clio19dti »

ok, dan moeten we dat maar even gaan proberen...
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”