Hallo beste leden,
Ik ben niet zo met mijn wagen bezig want ik heb er geen verstand van, maar heb nu toch een probleem.
Ik heb een Clio Break die in maart 2014 in dienst is gesteld.
Gisteren had ik rechts voor een platte band. (schroef erin) Die heb ik kunnen wisselen met de reserve band die onder de wagen hing. Ik ben daarnet gaan kijken en het lijkt me dezelfde band te zijn als aan de andere kant van de wagen. (Zelfde nummers op de band)
Het is nu eerste kerstdag, alles garages zijn natuurlijk dicht. Morgen zou ik een dag heen en weer rijden van Brussel naar Den Haag voor familie bezoek.
De vraag is: Kan ik dit op veilige wijze doen? Ik rij met mijn twee dochters dus ben voorzichtig.
Alvast bedankt voor jullie advies.
Reservewiel
Re: Reservewiel
Ik zou me geen zorgen maken; al helemaal niet als het dezelfde band is. Hooguit zou ik voor vertrek even de bandenspanning checken.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Bedankt voor je antwoord! Ik zal de bandenspanning controleren straks.
Ivm het vervangen: Moet ik nu beide banden van voor vervangen om goed te zijn?
Ivm het vervangen: Moet ik nu beide banden van voor vervangen om goed te zijn?
Het ligt er een beetje aan hoe neurotisch je bent t.a.v. de symmetrie. 
Als je nog veel profiel rechtsvoor hebt zou ik alleen linksvoor vervangen (of gewoon laten pluggen, als dat "schroefgat" dat toelaat).

Als je nog veel profiel rechtsvoor hebt zou ik alleen linksvoor vervangen (of gewoon laten pluggen, als dat "schroefgat" dat toelaat).
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
Ok bedankt. Ik ben redelijk neurotisch