Ik heb sinds 3 dagen een nieuwe Clio Intens met R-Link, hiervoor had ik een Clio met MediaNav waar wel een kaart van West-Europa op zat
Nu wil ik graag een kaart van Europa of West-Europa aanschaffen maar ik weet nu even niet hoe dit zit. Ik heb al even op het forum gezocht maar kan het zo 1,2,3 niet helder krijgen.
Als ik in de R-Link store kijk is de kaart van West-Europa €89,90 en die van Europa €99,90.
Wie weet hoe dit zit met updates? Krijg je de komende tijd gratis updates of moet je die kopen?
Ik zag in de store ook het volgende staan: Map Update Service : Kaart van Europa voor €149.
Moet je hier nu de kaart eerst voor kopen of zit deze erbij?
Helaas zag ik in de brochure het volgende staan: Kaart van geheel Europa (alleen i.c.m. R-Link) inclusief 3 jaar kostenloos gebruik van Map Update Service voor €125, dat is wel een beetje zuur want ik denk dat ik dit achteraf niet kan krijgen.
Wie kan mij duidelijkheid verschaffen?
Advies gevraagd -> welke kaart?
Re: Advies gevraagd -> welke kaart?
"Helaas zag ik in de brochure het volgende staan: Kaart van geheel Europa (alleen i.c.m. R-Link) inclusief 3 jaar kostenloos gebruik van Map Update Service voor €125, dat is wel een beetje zuur want ik denk dat ik dit achteraf niet kan krijgen."
Inderdaad, niet goed opgelet/voorgelicht door de dealer. Je zal hem nu los moeten kopen en iedere keer betalen voor je update. Denk dat je nu alleen Benelux erin heb zitten ?
Ga langs de dealer en vertel je verhaal dat je niet goed bent voorgelicht, mogelijk dat zij nog iets van de kosten voor hun rekening willen nemen ?
Inderdaad, niet goed opgelet/voorgelicht door de dealer. Je zal hem nu los moeten kopen en iedere keer betalen voor je update. Denk dat je nu alleen Benelux erin heb zitten ?
Ga langs de dealer en vertel je verhaal dat je niet goed bent voorgelicht, mogelijk dat zij nog iets van de kosten voor hun rekening willen nemen ?
-
- beginner
- Contacteer:
@Vespaman:
Je hoeft niet iedere keer te betalen voor update.
Wanneer @Ping kiest voor de Map Update Service voor Europa, betaalt ie éénmalig bedrag en heeft dan 3 jaar recht op updates.
Hoe het precies gaat bij de eerste kaart, durf ik niet te zeggen.
Toen ik de update-service kocht duurde het zowiezo nog vier maanden voordat de eerste kaart uitkwam in deze service.
Je hebt volgens mij wel recht op de nieuwste kaart bij aanschaf auto.
De nieuwste kaart is versie 995.x
groen_duiven
Je hoeft niet iedere keer te betalen voor update.
Wanneer @Ping kiest voor de Map Update Service voor Europa, betaalt ie éénmalig bedrag en heeft dan 3 jaar recht op updates.
Hoe het precies gaat bij de eerste kaart, durf ik niet te zeggen.
Toen ik de update-service kocht duurde het zowiezo nog vier maanden voordat de eerste kaart uitkwam in deze service.
Je hebt volgens mij wel recht op de nieuwste kaart bij aanschaf auto.
De nieuwste kaart is versie 995.x
groen_duiven
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2
Applicatie: 11.346.3206684-8060
GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05
Applicatie: 11.346.3206684-8060
GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05
Helaas moet ik wel iedere keer betalen voor een update. "Gratis" update voor 3 jaar was een wisselende actie van Renault. Dan weer wel, dan weer niet en soms als een optie zoals hierboven geschetst. Zijn een stelletje boeven bij Renault. Plus dat de laatste update ook altijd een kaart is van een jaar daarvoor. heb een losse TOM-TOM, altijd de juiste kaarten, life time gratis updates en echt actueel. Heb nu een kaart van 2016, staan wegen NIET op die al 3 jaar geleden aangelegd zijn........
Helaas kan de dealer niets betekenen omdat deze services vanaf fabriek geprogrammeerd worden. Ik heb een "voorraad auto" (voorraad Renault) gekocht waarbij dit er dus niet op zat.
De volgende keer dus dan maar goed opletten bij de aanschaf van een nieuwe auto.
Wat ik mij wel afvroeg is als ik de Europa kaart koop via de R-Link store of dit dan gaat op de huidige SD kaart.
Volgens mij heb ik niet zo'n nieuwe SD kaart nodig voor Europa. Volgens de site van R-Link heb ik nog voldoende ruimte over.

Is het formaat van de Benelux SD kaart niet standaard op iedere auto? Ik lees namelijk verschillende verhalen dat je juist wel een nieuwe kaart moet aanschaffen.
De volgende keer dus dan maar goed opletten bij de aanschaf van een nieuwe auto.
Wat ik mij wel afvroeg is als ik de Europa kaart koop via de R-Link store of dit dan gaat op de huidige SD kaart.
Volgens mij heb ik niet zo'n nieuwe SD kaart nodig voor Europa. Volgens de site van R-Link heb ik nog voldoende ruimte over.

Is het formaat van de Benelux SD kaart niet standaard op iedere auto? Ik lees namelijk verschillende verhalen dat je juist wel een nieuwe kaart moet aanschaffen.