bijrijdersstoel

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
Maycodesign
beginner
Contacteer:

bijrijdersstoel

Bericht door Maycodesign »

Goedemorgen mede clio-rijders.

Wij hebben gisteren onze nieuwe clio estate binnengekregen. Vanochtend heb ik op de achterbank het isofix-eiland geïnstalleerd (achter de bijrijder), en de maxi-cosi er ingezet. Daarna de stoel terug gezet tot dat deze strak tegen de maxi-cosi aanstond, maar de enige plek waar ikzelf dan nog pas is op de bestuurdersstoel. (ik ben 196). Mijn bijrijdersstoel is niet in hoogte verstelbaar. Weten hier mensen op het forum wellicht of de bijrijdersstoel significant lager gezet kan worden? Ik heb deze vraag ook bij de dealer neer gelegd, maar gezien deze laatst ook niet op mijn mails reageerde ga ik maar direct ook even andere mogelijkheden bekijken.

Op zich is het natuurlijk fijn dat ik altijd moet rijden ;) maar de auto is eigenlijk voor mijn vrouw (en voor vakanties) dus het is wel handig dat zij dan ook makkelijk en veel kan rijden zonder dat we de hele auto moeten verbouwen. Als het kinderstoeltje achter de bijrijderstoel staat kunnen we beide makkelijk rijden en aan de kant van de stoep de baby in en uitladen. Vandaar dat we graag deze opstelling willen. Maar ik pas niet achterin, en ook niet op de voorstoel tenzij deze tenminste 5 a 10 cm lager gaat.

alvast bedankt. wij hebben trouwens een Renault Clio Zen met parkeersensoren pakket. Ik zal ons ook nog even verder voorstellen later.
Laatst gewijzigd door Maycodesign op 16 dec 2017 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: bijrijdersstoel

Bericht door NicoK »

Je kunt een stoelframe van een Britse variant kopen. Ik zou niet direct weten of er ook lagere stoelframes beschikbaar zijn, maar dan heb je de hoogteverstelling.
Maycodesign
beginner
Contacteer:

Bericht door Maycodesign »

Er is geen luxere uitvoering die beide kanten verstelbaar heeft?
Ping

Bericht door Ping »

Klopt, daar moet je een optioneel pack met stoelverwarming voor aanschaffen, dan is de bijrijdersstoel ook in hoogte verstelbaar.
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Ik heb aan beide kanten verwarmde en in hoogte verstelbare stoelen. Wellicht heb je iets aan de partnummers op deze site, mocht je overwegen om een verstelbaar frame aan te schaffen. Zoek maar niet naar de prijs, want dat is slecht voor je gezondheid :(
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Interieur (vraag & antwoord)”