automaat ??? !!!

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
tinuske
forum starter
Contacteer:

automaat ??? !!!

Bericht door tinuske »

goedenavond,
Ik ben aan het overwegen om een (voor mij) nieuwe clio4 te gaan kopen op termijn. Nu zou ik graag een automaat willen maar ik zie dat dan de keuze beperkt is tot de 120pk versie. Op zich lijkt mij dat geen straf maar met 30.000 km op jaarbasis misschien niet de meest juiste uitvoering.
Als ik het goed is krijg je dan ook de flippers aan het stuur, nu is mijn vraag onder de gebruikers, rijd je hem als automaat, of gebruik je meestal de flippers aan het stuur??

Wat is een beetje het verbruik bij het gebruik, ik rijd ongeveer 100 km per dag waarvan een groot deel snelweg?
Ik rijd nu de 1.5 dci 90 pk versie

graag verneem ik jullie ervaringen

Tinuske
http://tinuske3.werkaandemuur.nl
clio4 dci90 flamme rouge estate
krikke55
forum starter
Contacteer:

Re: automaat ??? !!!

Bericht door krikke55 »

ik denk dat alleen de GT en RS uitvoering flippers hebben.
ikzelf rijd in een RS meestal staat die in auto maar af en toe gebruik ik de flippers wel om wat sportiever te rijden.
ik moet geen andere meer hebben dan een automaat is heel handig in de file!
ik zou zeggen ga met de automaat een testrit doen en kijk wat je er van vind!
ik zit rond de 9-10l/100km met mijn RS niet veel snelweg km's
Lutecia
forum starter
Contacteer:

Bericht door Lutecia »

Sinds 2014 ben ik in het bezit van een Dynamique 90PK diesel EDC. Ben reuze enthousiast hierover. Lekker snel met optrekken en inhalen. 90PK is voldoende in mijn ogen. Gemiddeld verbruik is 4.2 liter/100 km. Rijdt 40.000 km. per jaar waarvan dagelijks 150 km. snelweg. Alleen op de GT en RS zitten flippers. Waarom zou je zelf schakelen als je een automaat hebt? Bijzonder handig in de file. Op de huidige (2017) EDC-uitvoeringen zit zelfs start stop. Of dat ook op de GT en RS zit kan ik niet bevestigen. Proefrit is inderdaad het beste advies wat ik je ook kan geven.
RikRace
forum member
Contacteer:

Bericht door RikRace »

De automaat in de RS bevalt me prima!
<>RenaultSport<>
acbouwmans
beginner
Contacteer:

Bericht door acbouwmans »

Hoi,

Wij hebben sinds juni een nieuwe Clio Estate 1.2 TCe Zen automaat, heerlijk rijden ook met caravan van 1100kg.

Teller staat nu op 11000 waarvan er 4000 met caravan erachter is gereden, verbruik zit nu op 7,24 ltr/100km gemiddeld.
Zonder caravan rij ik ongeveer 6 ltr/100.

Gr. Arnold
Clio Estate 1.2 TCe Zen Automaat White Metallic
Wilbee
forum starter
Contacteer:

Bericht door Wilbee »

Rij nu byna 3jr een GT. Heel af en toe schakel ik by met de flippers (vooral op schakelend), maar hy staat altyd gewoon in de automaat.
Ik rij een beetje vanalles; snelweg, binnendoor en in de bergen. Gemiddeld doet hy rond de 1:13 - 1:14, wel met A klasse benzine, en een vlotte rystyl.

Ik ben ERG tevreden met myn 2013 Clio GT, de volgende zal zeker weer er één worden met een DSG-bak, Clio GT/RS of een Megane GT/RS

En idd zoals al meerdere adviseren, ga zeker een proefrit ermee maken. En dan niet eentje van een blokje om, maar een ECHTE van een half uur- uur!
Phase 1.2 Clio IV-GT Malte Blue :thumbs:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”