UCH en de ECU zijn aan elkaar gekoppeld. Dus de startonderbreker zit in de UCH die daarna zij signaal naar de ECU stuurt dat de ontsteking kan worden gestart.
Zonder bijbehorende ECU geen startende Clio, herprogrammeren is niet mogelijk.
Heb je een phase 1 of 2
clio start niet meer.
- NicoK
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: clio start niet meer.
Ja inderdaad, die computer bij de accubak. 
Bij de phase 2 zat namelijk als eerste de UCH, als je die dus inclusief interieur inbouwt vind ik dat al redelijk knap! Maar ja dan moet je het nog werkend krijgen.
De zwarte is een phase 1 en de rode is mijn phase 2.

Tussen de 1.2 van de phase 1 en de phase 2 zitten een paar verschillen waarvan de meest in het oog vallende zijn....
- Elektronisch gaskleppenhuis en gaspedaal
- UCH en ECU zijn gekoppeld, startonderbreker zit fysiek in UCH, ECU is programmeerbaar.
- En alle elektra is geregeld door de UCH en niet door een aparte verbinding.
Daar komt dus het verschil in stekker vandaan. Wat dus betekent dat als je alles wilt laten werken in jouw phase 1 heel veel moet ombouwen.

Bij de phase 2 zat namelijk als eerste de UCH, als je die dus inclusief interieur inbouwt vind ik dat al redelijk knap! Maar ja dan moet je het nog werkend krijgen.
De zwarte is een phase 1 en de rode is mijn phase 2.

Tussen de 1.2 van de phase 1 en de phase 2 zitten een paar verschillen waarvan de meest in het oog vallende zijn....
- Elektronisch gaskleppenhuis en gaspedaal
- UCH en ECU zijn gekoppeld, startonderbreker zit fysiek in UCH, ECU is programmeerbaar.
- En alle elektra is geregeld door de UCH en niet door een aparte verbinding.
Daar komt dus het verschil in stekker vandaan. Wat dus betekent dat als je alles wilt laten werken in jouw phase 1 heel veel moet ombouwen.
- NicoK
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Die ring is een generiek onderdeel, die vertaalt het signaal van de sleutel en stuurt dat naar de UCH.
De sleutelbaard zelf en het contactslot is ook geen onderdeel daarvan. Das puur mechanisch.
Heel concreet, het printplaatje in je sleutel, de UCH en de ECU zijn van belang bij de startblokkering zoals jij deze omschrijft.
De sleutelbaard zelf en het contactslot is ook geen onderdeel daarvan. Das puur mechanisch.
Heel concreet, het printplaatje in je sleutel, de UCH en de ECU zijn van belang bij de startblokkering zoals jij deze omschrijft.
- NicoK
- Oud-beheerder
- Contacteer:
En een sleutel kun je inleren als je het chassisnummer van je donor weet.