Goedemorgen iedereen,
Ik ben in de markt voor een Clio IV 1.5 DCI. Hatchback of Estate maakt niet zo heel veel uit.
Momenteel rijd ik een Peugeot 308 1.6 HDI.
Ik heb eens zitten rekenen en een Clio zou mij 100 euro per maand schelen qua vaste lasten. Best veel natuurlijk, en tevens rij ik dan een nieuwere auto met minder kilometers.
Aangezien de prijs van een Clio met of zonder veel opties niet echt van elkaar verschilt, ben ik dus op zoek naar een Clio die zo goed als full option uitgevoerd is. Maar ik kom er niet helemaal uit wat er nou allemaal leverbaar was op de Clio uit bouwjaar 2013/2014.
Ik ben tot de ontdekking gekomen dat de "Dynamique" uitvoering het rijkst is uitgerust. Daarnaast waren er nog Packs verkrijgbaar zoals Pack City, Pack Lumiere, Pack Comfort etcetera. Ook heb ik gevonden dat er zowel uitvoerigen waren met MediaNav en R-Link. Die laaste is een stuk uitgebreider heb ik gelezen.
Wie kan mij hier wat meer duidelijkheid over verschaffen? Ook heb ik gevonden dat het gemiddelde verbruik van een 1.5 DCI in een Clio ongeveer 1 op 24 is. Klopt dat met jullie bevindingen?
Alvast hartelijk dank voor de reacties. Eventuele andere tips en suggesties zijn van harte welkom.
Info omtrent aankoop Clio gevraagd
-
- forum starter
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 09 feb 2010 22:25
- Contacteer:
Re: Info omtrent aankoop Clio gevraagd
Ik kan bevestigen wat je zegt inzake de uitvoering en packs voor de dCi. Bij voorkeur zou ik voor R-link gaan. Beide systemen hebben hun voordelen en nadelen, maar R-link is verreweg mooier en beter.
Over het verbruik kan ik je helaas niets aangeven.
Over het verbruik kan ik je helaas niets aangeven.
Re: Info omtrent aankoop Clio gevraagd
Waar ben je naar op zoek qua kilometerstand en prijs?
Ik heb de mijne 2 maanden geleden gekocht. Toen viel het niet mee om een mooi exemplaar te vinden dat binnen budget en kilometerstand viel. (heb wel alleen bij dealers gekeken en had niet heel veel tijd om een keuze te maken)
Daardoor heb ik nu ook een Expression uitvoering. Daar zit niet veel op. (maar voor mij wel voldoende)
Ik was eigenlijk aan het kijken naar een hatchback, maar kwam deze estate in de buurt tegen.
Ga eens rijden met allebei. Ik vond de estate net even wat fijner rijden (vond hem wat stabieler / rustiger aanvoelen) en de veel ruimere kofferbak is op vakantie toch best handig is al gebleken
Houd er wel rekening mee dat de wegenbelasting wat hoger is dan voor de hatchback.
In tegenstelling tot wat ik hier veel lees vind ik de Medianav nog niet zo slecht.
Oké het is een vrij eenvoudig systeem, maar komende uit een Peugeot 207 met eenvoudige radio is het een hele vooruitgang.
Alleen bluetooth hapert wel af en toe wat best irritant is.
Het geluid van de standaard speakers is niet heel goed, maar ligt ook aan wat voor muziek je graag luistert.
Verder kan ik je vertellen dat het verbruik van mijn Estate 1.5DCI uit 2013 de laatste tankbeurten op 4.6L/100Km uit kwam met de Eco knop aan en ik nu op 4,7L/100km zit met de Eco knop uit. Ik rijd zo'n 70km per dag met 70% snelweg waarvan de helft 120km/u mag en de andere helft 100km/u.
Dit verbruik komt ook aardig overeen met wat ik vooraf gezien had op diverse verbruiksmonitoren op internet.
Met de knop uit rijd de auto trouwens veel fijner.
Succes met zoeken!
Oh ja, wat je misschien al gelezen hebt op het forum is dat de kleur Rouge Flamme heel lastig schijnt te zijn om te herstellen.
Er is geen enkele goede lakstift beschikbaar en voor spuiters schijnt het ook een lastig procedé te zijn.
Mijn auto had een dikke kras op het voorscherm en is wel keurig overgespoten voor aflevering, dus het kan wel hoor
Ik heb de mijne 2 maanden geleden gekocht. Toen viel het niet mee om een mooi exemplaar te vinden dat binnen budget en kilometerstand viel. (heb wel alleen bij dealers gekeken en had niet heel veel tijd om een keuze te maken)
Daardoor heb ik nu ook een Expression uitvoering. Daar zit niet veel op. (maar voor mij wel voldoende)
Ik was eigenlijk aan het kijken naar een hatchback, maar kwam deze estate in de buurt tegen.
Ga eens rijden met allebei. Ik vond de estate net even wat fijner rijden (vond hem wat stabieler / rustiger aanvoelen) en de veel ruimere kofferbak is op vakantie toch best handig is al gebleken

In tegenstelling tot wat ik hier veel lees vind ik de Medianav nog niet zo slecht.
Oké het is een vrij eenvoudig systeem, maar komende uit een Peugeot 207 met eenvoudige radio is het een hele vooruitgang.
Alleen bluetooth hapert wel af en toe wat best irritant is.
Het geluid van de standaard speakers is niet heel goed, maar ligt ook aan wat voor muziek je graag luistert.
Verder kan ik je vertellen dat het verbruik van mijn Estate 1.5DCI uit 2013 de laatste tankbeurten op 4.6L/100Km uit kwam met de Eco knop aan en ik nu op 4,7L/100km zit met de Eco knop uit. Ik rijd zo'n 70km per dag met 70% snelweg waarvan de helft 120km/u mag en de andere helft 100km/u.
Dit verbruik komt ook aardig overeen met wat ik vooraf gezien had op diverse verbruiksmonitoren op internet.
Met de knop uit rijd de auto trouwens veel fijner.
Succes met zoeken!
Oh ja, wat je misschien al gelezen hebt op het forum is dat de kleur Rouge Flamme heel lastig schijnt te zijn om te herstellen.
Er is geen enkele goede lakstift beschikbaar en voor spuiters schijnt het ook een lastig procedé te zijn.
Mijn auto had een dikke kras op het voorscherm en is wel keurig overgespoten voor aflevering, dus het kan wel hoor
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Re: Info omtrent aankoop Clio gevraagd
Dank je wel voor je reactie.
Ik heb inmiddels een inruilbod ontvangen van rond de 4000 euro op mij auto. Dan zou ik voor rond de 10k een Clio willen uitzoeken.
Meestal ruil ik mijn auto's na 2 jaar in, maar met de Clio zou ik wat langer willen rijden. Aangezien dat een jonge auto is zoek ik er een met een kilometerstand van rond de 100 tot 130k.
Mijn jaarkilometrage ligt tussen de 40 en de 50k namelijk.
Mijn voorkeur gaat ook licht uit naar een Estate, alhoewel het maandelijkse voordeel dan wat minder word. Ik heb een zoon van bijna 8, en we gaan regelmatig met de auto op reis dus een beetje fatsoenlijke bagageruimte is wel erg prettig.
Mijn 308 rijdt gemiddeld 1 op 19, dus zeg 1 op 22 is al een aardige verbetering wat dat betreft.
Ik heb inmiddels een inruilbod ontvangen van rond de 4000 euro op mij auto. Dan zou ik voor rond de 10k een Clio willen uitzoeken.
Meestal ruil ik mijn auto's na 2 jaar in, maar met de Clio zou ik wat langer willen rijden. Aangezien dat een jonge auto is zoek ik er een met een kilometerstand van rond de 100 tot 130k.
Mijn jaarkilometrage ligt tussen de 40 en de 50k namelijk.
Mijn voorkeur gaat ook licht uit naar een Estate, alhoewel het maandelijkse voordeel dan wat minder word. Ik heb een zoon van bijna 8, en we gaan regelmatig met de auto op reis dus een beetje fatsoenlijke bagageruimte is wel erg prettig.
Mijn 308 rijdt gemiddeld 1 op 19, dus zeg 1 op 22 is al een aardige verbetering wat dat betreft.
Re: Info omtrent aankoop Clio gevraagd
Ik heb de mijne gekocht met 91000Km op de teller voor € 11000,- inclusief nieuwe banden en montage van een trekhaak via de dealer. Zonder trekhaak was hij € 500,- goedkoper na wat onderhandelingen over de prijs. Verder op 1 heel klein deukje na geen schade te bekennen (na het overspuiten van die diepe kras).
Veel aanbod was duurder of anders vergelijkbaar geprijsd, maar dan moest ik er nog een vorm van garantie bij kopen.
Deze dealer geeft standaard 24 maanden garantie (met 50000km beperking) wat zeker meewoog in de beslissing.
Liever had ik een veel lagere kilometerstand gehad, maar dan liep de prijs hard op.
Het is een Expression, maar de eerste eigenaar heeft wel gekozen voor lichtmetalen velgen en chrome accenten op de stootstrips die ook glimmend zwart zijn gespoten, evenals de zwarte delen van de bumper. Dat maakt de auto toch veel meer af. Met alles mat zwart, geen chroom en wieldoppen had ik hem niet gekocht.
Met iets hogere kilometerstanden moet je voor € 10000,- zeker wat moois kunnen kopen.
Veel aanbod was duurder of anders vergelijkbaar geprijsd, maar dan moest ik er nog een vorm van garantie bij kopen.
Deze dealer geeft standaard 24 maanden garantie (met 50000km beperking) wat zeker meewoog in de beslissing.
Liever had ik een veel lagere kilometerstand gehad, maar dan liep de prijs hard op.
Het is een Expression, maar de eerste eigenaar heeft wel gekozen voor lichtmetalen velgen en chrome accenten op de stootstrips die ook glimmend zwart zijn gespoten, evenals de zwarte delen van de bumper. Dat maakt de auto toch veel meer af. Met alles mat zwart, geen chroom en wieldoppen had ik hem niet gekocht.
Met iets hogere kilometerstanden moet je voor € 10000,- zeker wat moois kunnen kopen.
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI