Clio 2 Stuur hoogte verstelling blijft hangen

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
PatClio
beginner
Contacteer:

Clio 2 Stuur hoogte verstelling blijft hangen

Bericht door PatClio »

Mijn naam is Patrick en door mijn handicap verstelde telkens mij stuur omhoog bij het in en uitstappen en deed deze tijdens het rijden iets naar beneden. Echter nu blijft de stuur hoogte hendel buiten de stuurkolom en krijg hem niet meer terug de stuur kolom in :( ....

Ik heb getracht de stuur kolom cover eraf te halen alleen krijg ik de radio bediening er niet af. Wie weet hoe deze Cover (kap) eraf krijg zonder de radio bediening te slopen?

Heeft iemand dit ook al eens mee gemaakt dat de stuur hoogte bediening spontaan niet te gebruiken is, en hoe is dit mogelijk te verhelpen?

Ter Info: Het is een Clio uit 2002 zwart 1.4 automaat met RS interieur (sinds 2 weken) sinds vandaag nu ook met Lenso 15 lichtmetalen velgen.
mox
Beheerteam
Contacteer:

Re: Clio 2 Stuur hoogte verstelling blijft hangen

Bericht door mox »

Als je de bovenste kap eraf hebt (die gewoon erop geklikt zit), dan kan je met een schroevendraaiertje bovenop de radiobediening een plastic grendeltje ingedrukt houden. Je kunt de radiobediening er dan uittrekken. Daarna de connector lostrekken en de onderste kap kan van het stuurhuis af.

De vergrendeling van de hoogteverstelling is gekarteld; de hendel moet bij het vastzetten in de vertanding vallen, anders kan je 'm niet helemaal induwen. Soms moet je daar een beetje voor "mikken".
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
PatClio
beginner
Contacteer:

Bericht door PatClio »

mox schreef:Als je de bovenste kap eraf hebt (die gewoon erop geklikt zit), dan kan je met een schroevendraaiertje bovenop de radiobediening een plastic grendeltje ingedrukt houden. Je kunt de radiobediening er dan uittrekken. Daarna de connector lostrekken en de onderste kap kan van het stuurhuis af.

De vergrendeling van de hoogteverstelling is gekarteld; de hendel moet bij het vastzetten in de vertanding vallen, anders kan je 'm niet helemaal induwen. Soms moet je daar een beetje voor "mikken".

Bedankt voor deze tip hier was ik niet opgekomen, ik ga dit morgen meteen proberen hopelijk gaat het me nu lukken!
PatClio
beginner
Contacteer:

Bericht door PatClio »

Je had gelijk de radio bediening kreeg ik nu wel los, alleen kan ik de onder stuurkolom kap er nog niet af halen gezien de stuurverstellingshendel dit nu tegen houd. Ik zal straks het stuur proberen te verwijderen en kijk of het dan wel gaat lukken.
PatClio
beginner
Contacteer:

Bericht door PatClio »

Nu ik alle kappen er af had kon ik bij de stuur hoogte verstelling deze vergrendeling was spontaan te vast aangedraaid, na deze iets losser te draaien werkt de stuur hoogte verstelling weer normaal. De lock moer nu voor de zekerheid maar vast gelijmd in de hoop dat deze niet weer spontaan vaster gaat.
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Goed bezig geweest! Bedankt voor het melden van de oplossing :thumbsup:
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Interieur (vraag & antwoord)”