Het is gebruikelijk om je even kort voor te stellen. Of dat in mijn geval zo slim is, vraag ik mij af; rijd namelijk een fiat :O. Wel heb ik jaren naar tevredenheid een clio2 gereden

Wat is er aan de hand?
De clio rijdt heerlijk totdat deze op een gegeven moment wat begint te protesteren bij optrekken. De verbuiksmonitor laat dan een verbruik zien van ongeveer 17l per 100km dus afgerond 1:6 bij constante snelheid (dus niet bij het optrekken want dat zou idd mogen bij fors optrekken). De clio slaat af bij het intrappen van de koppeling en je ruikt een benzinelucht. De ontsteking is dus idd niet goed zoals de boordcomputer al aangeeft waardoor de auto smoort.
In het verleden zijn de bougies vervangen, het gasklephuis en allerlei andere dingen nagekeken maar het probleem doet zich zo nu en dan nog steeds voor. Ook het lokskoppelen van de accu (reset) heeft geen resultaat. Als je de stekker van het gasklephuis loshaalt en weer terugplaatst, is het probleem voor een x-termijn weg. Een betrouwbaar gevoel geeft dit natuurlijk en het begint aardig in de papieren te lopen. Het houdt dus verband met de stekker die op het gasklephuis zit. Deze stekker is er in het verleden (voordat wij de auto hadden) een keer vervangen. Ik heb zelf de verbindingen tussen stekker en kabelboom opnieuw geïsoleerd omdat ik dacht dat de spanning wel eens kon overslaan tussen de verschillende draden, maar helaas zonder resultaat.
Hebben jullie nog tips?
Ik hoor het graag!