Subkist in achterbak clio 4 estate
Subkist in achterbak clio 4 estate
Ik zit er aan te denken mijn Pioneer subkist met Magnat versterker in te bouwen in mijn estate. Voeding is geen probleem. Die gaat vanaf de accu rechtstreeks maar wel met een zekeringhouder in het motorcompartiment. Massa zoek ik wel ergens op in de achterbak.
Geschakelde voeding kan vanaf de sigarettenaansteker. Maar waar haal ik mijn signaal vandaan? Vanaf de R-link schijnt dus niet te kunnen. Natuurlijk kan ik ergens een signaal jatten van een speaker maar ik heb niet zo'n zin in knippen in de bestaande bedrading. Is er een verloopkabel of zo te krijgen? Oh ja en dan moet natuurlijk het laag uit de vier speakers in de deuren worden gehaald zodat dat alleen uit de subkist komt.
Ik lees het een en ander over een hi/low convertor.
Hoe sluit ik die aan?
Geschakelde voeding kan vanaf de sigarettenaansteker. Maar waar haal ik mijn signaal vandaan? Vanaf de R-link schijnt dus niet te kunnen. Natuurlijk kan ik ergens een signaal jatten van een speaker maar ik heb niet zo'n zin in knippen in de bestaande bedrading. Is er een verloopkabel of zo te krijgen? Oh ja en dan moet natuurlijk het laag uit de vier speakers in de deuren worden gehaald zodat dat alleen uit de subkist komt.
Ik lees het een en ander over een hi/low convertor.
Hoe sluit ik die aan?
Re: Subkist in achterbak clio 4 estate
http://www.navishop.nl/match-52dsp-p-14057.html
Rlink is te zwak op bas gebied. He hoger het volume hoe meer bas het systeem verliest. Met dit apparaat compenseer je dat en ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dit echt een groot verschil is.
Daarnaast sluit je je normale speaker er ook op aan en kun je per speaker het aantal DB, volume en frequentie gebied instellen. (de optimale instellingen kun je downloaden per auto type).
Kost geld maar je krijgt er geen spijt van. Het kastje is plug en play tussen je autoradio en speakers en neem je gewoon weer mee naar je volgende auto. Het heeft ook geen externe voeding nodig.
Rlink is te zwak op bas gebied. He hoger het volume hoe meer bas het systeem verliest. Met dit apparaat compenseer je dat en ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dit echt een groot verschil is.
Daarnaast sluit je je normale speaker er ook op aan en kun je per speaker het aantal DB, volume en frequentie gebied instellen. (de optimale instellingen kun je downloaden per auto type).
Kost geld maar je krijgt er geen spijt van. Het kastje is plug en play tussen je autoradio en speakers en neem je gewoon weer mee naar je volgende auto. Het heeft ook geen externe voeding nodig.
Een high\low converter moet je aansluiten op je speakerkabels. Meestal wordt deze parallel met de achterspeakers geschakeld.
Heb ik in mijn huidige 207 ook gedaan en in de Clio zal ik dit ook gaan doen.
Hetgeen hierboven beschreven staat zal vast goed werken, maar vind ik gewoon te duur.
Zoals het in mijn 207 zit kan ik de bass op de radio gewoon heel laag zetten waardoor de deurspeakers niet veel hoeven te doen op dat gebied. De sub doet de rest.
In dat geval zal de R-link of Medianav dus ook niet veel laag kunnen verliezen op hogere volumes als hij niet veel hoeft door te geven lijkt mij zo.
Je moet er even de tijd voor nemen om de versterker en filter op de subwoofer goed af te stellen, maar dan kan het echt een heel goede aanvulling geven.
Heb ik in mijn huidige 207 ook gedaan en in de Clio zal ik dit ook gaan doen.
Hetgeen hierboven beschreven staat zal vast goed werken, maar vind ik gewoon te duur.
Zoals het in mijn 207 zit kan ik de bass op de radio gewoon heel laag zetten waardoor de deurspeakers niet veel hoeven te doen op dat gebied. De sub doet de rest.
In dat geval zal de R-link of Medianav dus ook niet veel laag kunnen verliezen op hogere volumes als hij niet veel hoeft door te geven lijkt mij zo.
Je moet er even de tijd voor nemen om de versterker en filter op de subwoofer goed af te stellen, maar dan kan het echt een heel goede aanvulling geven.
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Azur91 ik heb alles al liggen. Nog wel in de schuur maar ik ga echt geen ding er bij kopen voor 500 euro.
Jeroen hoe ga ik die hi/low aansluiten? Direct achter de R-link?
Jeroen hoe ga ik die hi/low aansluiten? Direct achter de R-link?
Ik heb de converter nu direct achter m'n radio aangesloten. Was geen ruimte meer om het kastje zelf daar ook te plaatsen door carkit module, dus zit er eerst een meter speakerdraad aan vast tot de converter. Gewoon kijken waar je hem kwijt kunt in de buurt van je radio.
Ik krijg de Clio over 2 weken, dus weet nog niet wat het handigst is. Denk ook weer achter de radio.
Volgens mij is er ruimte zat.
De tulpkabel gaat in mijn 207 onder het dashboardkastje door naar de zijkant van de auto en zo via de dorpel naar de kofferbak.
Ik krijg de Clio over 2 weken, dus weet nog niet wat het handigst is. Denk ook weer achter de radio.
Volgens mij is er ruimte zat.
De tulpkabel gaat in mijn 207 onder het dashboardkastje door naar de zijkant van de auto en zo via de dorpel naar de kofferbak.
Ik heb nog wel een high/low converter liggen (nieuw) met iso connector. Je moet dan voor de R-link een iso verloop kopen. Achter je dashboard kast kun je deze dan klikken, en daarop je high/low iso converter zodat je tulp uitgangen krijgt.
Renault Clio TCe 120 EDC Intens - Phase 2
Estate - Blanc Glacier
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Lumiere
Pack Siege
Estate - Blanc Glacier
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Lumiere
Pack Siege
Hou konden wel voldoende signaal op alle vier de speakers?
Ik merk niet dat de achterspeakers minder spelen door de high/low converter.
Het voordeel is dat je met de fader op de radio en beetje kunt spelen met de hoeveelheid signaal dat naar de achterspeakers en dus de subwoofer gaat.
Bevalt mij prima.
Het voordeel is dat je met de fader op de radio en beetje kunt spelen met de hoeveelheid signaal dat naar de achterspeakers en dus de subwoofer gaat.
Bevalt mij prima.
Ben je hier al mee verder gegaan?