Onregelmatig schokken bij 2000 rpm in vierde versnelling
Onregelmatig schokken bij 2000 rpm in vierde versnelling
Sinds ik de Clio heb gekocht (garantie tot op de hoek) is mij iets opgevallen. Tussen 1800 en 2500 toeren schokt de auto onregelmatig. Dit is dan in vierde versnelling (het is een automaat) en enkel bij een constante snelheid.
Persoonlijk dacht ik, ff vier bobines erin, nieuwe bougies, gasklephuis schoonmaken en voila. Nou, niet dus. Nu ben ik ff aan het brainstormen geweest waar die klacht vandaan kan komen. Zet ik de auto in D3 dan is er niks aan de hand. Versnellen gaat als de brandweer. Schakelen zijde zacht.
Wat wel opvalt is dat het rechter voorwiel flink wat knikjes in de velg heeft. Die ga ik dus morgen naar achter zetten om hem uit te sluiten. Ik moet bekennen, het gebeurt dus enkel in het gebied waar de bak met overschakeld van drie naar vier. Maar het zou eigenlijk niet moeten mogen. Tenslotte wil ik ook wel eens 55 in de vierde versnelling rijden.
Mij benieuwen of we hier automatenbak specialisten zitten :D
Persoonlijk dacht ik, ff vier bobines erin, nieuwe bougies, gasklephuis schoonmaken en voila. Nou, niet dus. Nu ben ik ff aan het brainstormen geweest waar die klacht vandaan kan komen. Zet ik de auto in D3 dan is er niks aan de hand. Versnellen gaat als de brandweer. Schakelen zijde zacht.
Wat wel opvalt is dat het rechter voorwiel flink wat knikjes in de velg heeft. Die ga ik dus morgen naar achter zetten om hem uit te sluiten. Ik moet bekennen, het gebeurt dus enkel in het gebied waar de bak met overschakeld van drie naar vier. Maar het zou eigenlijk niet moeten mogen. Tenslotte wil ik ook wel eens 55 in de vierde versnelling rijden.
Mij benieuwen of we hier automatenbak specialisten zitten :D
Re: Onregelmatig schokken bij 2000 rpm in vierde versnelling
Oja, voor de duidelijkheid:
Het is een 1.6 16v automaat van 2002.
Het is een 1.6 16v automaat van 2002.
Re: Onregelmatig schokken bij 2000 rpm in vierde versnelling
Als iemand schokken schrijft, kan dat veel betekenen.
Het electrische gedeelte van de ontsteking maar het kan ook door de brandstoftoevoer.
Een motor die bij een bepaald aantal toeren het nodige ( zowel brandstof of nodige ontsteking) niet krijgt, gaat aan het schokken.
Het feit dat het probleem zich in D3 niet voordoet is in wezen hetzelfde als een versnelling lager schakelen met een manuele versnellingsbak.
Ikzelf zou twee zaken nazien, de luchtfilter ( eventueel een korte test met die eruit) en het brandstofvoorfiltertje ( als er eentje aanwezig is op jouw model).
Aan de automaat ligt het waarschijnlijk niet, die rijdt gewoon voor jou
mvg
Het electrische gedeelte van de ontsteking maar het kan ook door de brandstoftoevoer.
Een motor die bij een bepaald aantal toeren het nodige ( zowel brandstof of nodige ontsteking) niet krijgt, gaat aan het schokken.
Het feit dat het probleem zich in D3 niet voordoet is in wezen hetzelfde als een versnelling lager schakelen met een manuele versnellingsbak.
Ikzelf zou twee zaken nazien, de luchtfilter ( eventueel een korte test met die eruit) en het brandstofvoorfiltertje ( als er eentje aanwezig is op jouw model).
Aan de automaat ligt het waarschijnlijk niet, die rijdt gewoon voor jou

mvg
Re: Onregelmatig schokken bij 2000 rpm in vierde versnelling
Vandaag twee garages bezocht. Twee keer chef werkplaats in de auto. De eerste zei, merk niet veel. Prima autootje. Bak schakeld prima. Ja soms houd hij even in. Licht schokje. Uitlezen hadden ze geen tijd voor.
De tweede had ook geen tijd om uit te lezen. Kennelijk doen ze dat alleen op afspraak. Kunnen ze de volle mep rekenen en ben je de hele dag je auto kwijt. Hij vond hem prima rijden. Ja, inderdaad houd hij soms heel kort even in. Schokje dus. Hij raad aan een brandstof toevoeging erin te gooien en even een tijdje dure benzine te tanken.
Vind het zo jammer dat je niet gewoon langs kan gaan en kan zeggen, lees hem nu eens uit. Oja, misschien kon het een vervuilde bdp sensor zijn. Ik denk dat ik die ook maar eerdaags preventief vervang.
Verder dus geen steek opgeschoten
De tweede had ook geen tijd om uit te lezen. Kennelijk doen ze dat alleen op afspraak. Kunnen ze de volle mep rekenen en ben je de hele dag je auto kwijt. Hij vond hem prima rijden. Ja, inderdaad houd hij soms heel kort even in. Schokje dus. Hij raad aan een brandstof toevoeging erin te gooien en even een tijdje dure benzine te tanken.
Vind het zo jammer dat je niet gewoon langs kan gaan en kan zeggen, lees hem nu eens uit. Oja, misschien kon het een vervuilde bdp sensor zijn. Ik denk dat ik die ook maar eerdaags preventief vervang.
Verder dus geen steek opgeschoten
Re: Onregelmatig schokken bij 2000 rpm in vierde versnelling
Ik heb dat soort spul ook wel is in me benzine gegooit het werkte bij mij wel pakte eerder op. Is wel licht te proberen 98 weet ik niet zozeer of het helpt bij een 1.6 zou kunnen maar dat is kwestie van proberen. Als je dat spul bij de benzine stopt doe het dan bij een kwart tank dan werkt het pas echt bij een volle tank is het niet zo sterk.
Re: Onregelmatig schokken bij 2000 rpm in vierde versnelling
Heb intussen van alles geprobeerd. Bougies waren trouwens schoon. Maar sowieso maar vervangen. We blijven zoeken. Zou het in de bak kunnen zitten? Bedoel, in 3 heb ik nul problemen. Maar dat verklaart dan niet dat het boven 3000 rpm weg is.
Re: Onregelmatig schokken bij 2000 rpm in vierde versnelling
Viel mij met op, vanaf ongeveer 2500 rpm is het weg. Toerenteller reageerd niet op de korte schokjes. Het is trouwens net of iemand heel even op de rem trapt en hem weer los laat. Dat is het korte schokje wat ik bedoel. Met airco aan is het erger dan airco uit. Kennelijk is het dus vermogen verbonden?
Re: Onregelmatig schokken bij 2000 rpm in vierde versnelling
Heb je de oliedruk in de automaatbak gecontroleerd of laten controleren? Schijnt dat bij te lage druk (te weinig olie) de bak ook kuren kan vertonen...
Ik denk alleen maar mee hoor, ben geen automaattechneut ofzo
Ik denk alleen maar mee hoor, ben geen automaattechneut ofzo
Re: Onregelmatig schokken bij 2000 rpm in vierde versnelling
Dankje Eline. Helaas is Renault niet echt bereid mee te denken. Maar ga zelf maar eens opzoek naar een automatenbak specialist in de buurt. Wie weet willen die wel meedenken.
24 juli update
Voor vrijdag as heb ik een afspraak bij Nieuwendijk in Amstelveen. Zij gaan de auto uitlezen (bijna 50 euro) en dan zien we weer verder. De vakgarage, waar de auto vandaan komt, heb ik een email geschreven met het probleem. Maar die hebben nog geen reactie gegeven. Ik las op hun site dat ze ook bakken spoelen. Dus mochten ze antwoorden en bereidwillig zijn, dan vraag ik hun of ze de bak willen spoelen. Persoonlijk denk ik dat het probleem in de bak zit. Vervuilde vloeistof misschien? Enfin, we gaan het allemaal zien.
Hou jullie op de hoogte.
24 juli update
Voor vrijdag as heb ik een afspraak bij Nieuwendijk in Amstelveen. Zij gaan de auto uitlezen (bijna 50 euro) en dan zien we weer verder. De vakgarage, waar de auto vandaan komt, heb ik een email geschreven met het probleem. Maar die hebben nog geen reactie gegeven. Ik las op hun site dat ze ook bakken spoelen. Dus mochten ze antwoorden en bereidwillig zijn, dan vraag ik hun of ze de bak willen spoelen. Persoonlijk denk ik dat het probleem in de bak zit. Vervuilde vloeistof misschien? Enfin, we gaan het allemaal zien.
Hou jullie op de hoogte.
Re: Onregelmatig schokken bij 2000 rpm in vierde versnelling
Wat je bij een automaat niet snel merkt is hoe het hondenbot (onderste motorsteun) er aan toe is. Wanneer die rubbers slap worden gaat de boel ook schokken. Misschien dat het daarin zit?
Re: Onregelmatig schokken bij 2000 rpm in vierde versnelling
Is de conditie te beoordelen door een 'gewone' automonteur of alleen door automaatspecialist denk je?
- NicoK
- Oud-beheerder
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 17 mar 2016 00:14
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Onregelmatig schokken bij 2000 rpm in vierde versnelling
Ja! Dit zit in de bak!
Ik heb dit eerder onder ogen gehad......laat me even zoeken en denken maar ik heb dit ergens staan......Dit is vergelijkbaar met t D3 waarschuwingslampje....enkel t voorstadium.
Flushen wil inderdaad wel helpen.
Wat er sowieso natuurlijk gebeurt is dat je koppelomvormer door de hydraulische druk mee gaat draaien en dus de wielen aandrijft. Vervuiling die in de olie zit, door warmte en meer, botst daarbij tegen het schoepenwiel en vertraagt dat, dit kan de automaat sowieso bokkiger maken.
D3 waarschuwingslampje geeft aan dat de bak niet meer verder schakelt dan de 3e trap. Maar wat daarvoor de fix is moet ik ff gaan zoeken voor je......Zou sowieso beginnen met de olie flushen, liefst meerdere keren vanwege de leeftijd van de auto. Grote kans, denk 95% dat het dan weg is.

Ik heb dit eerder onder ogen gehad......laat me even zoeken en denken maar ik heb dit ergens staan......Dit is vergelijkbaar met t D3 waarschuwingslampje....enkel t voorstadium.
Flushen wil inderdaad wel helpen.
Wat er sowieso natuurlijk gebeurt is dat je koppelomvormer door de hydraulische druk mee gaat draaien en dus de wielen aandrijft. Vervuiling die in de olie zit, door warmte en meer, botst daarbij tegen het schoepenwiel en vertraagt dat, dit kan de automaat sowieso bokkiger maken.
D3 waarschuwingslampje geeft aan dat de bak niet meer verder schakelt dan de 3e trap. Maar wat daarvoor de fix is moet ik ff gaan zoeken voor je......Zou sowieso beginnen met de olie flushen, liefst meerdere keren vanwege de leeftijd van de auto. Grote kans, denk 95% dat het dan weg is.
Wat is het verschil? Ik ken maar 1 automaatspecialist, ZF....maar die doen geen Renault. Daarbij is het geen hogere wiskunde! Maar de staat van het dogbone is ook door een gewone monteur te beoordelen. Een normale auto heeft ook een dogbone.Eline92 schreef:Is de conditie te beoordelen door een 'gewone' automonteur of alleen door automaatspecialist denk je?

Re: Onregelmatig schokken bij 2000 rpm in vierde versnelling
Ah weer het een en ander geleerd dan 

Re: Onregelmatig schokken bij 2000 rpm in vierde versnelling
Huh? Snap hem niet. De genoemde dogbone is dus een motorsteun. Die zit toch niet "in" de bak?
En euh, leeftijd van de auto? De auto is pas 135000km oud. Dus dat telt ook mee, toch?
Persoonlijk denk ik ook, in tegenstelling van wat Renault zegt, dat hrt in de bak zit. Heb nu twee keer V Power getankt en een brandstofsysteem reiniger er in gegooid. Maar de klacht is enkel erger geworden. Ik ga dus met de verkoper in onderhandeling. Heb de auto pas twee weken dus vind het niet kunnen. De verkoper flusht bakken (Lamme in Loosdrecht). Dus wie weet kan hij het euvel oplossen.
Dus eerst bak flushen en dan ga ik weer kijken. Heb nog wel de mapsensor schoongemaakt maar ook dat hielp niet.
Trouwens, Eline92. Was jij de persoon met bakproblemen tijdens de meeting/puzzelrit? Hoe is het nu met de Clio? Alles oke hoop ik?
En euh, leeftijd van de auto? De auto is pas 135000km oud. Dus dat telt ook mee, toch?
Persoonlijk denk ik ook, in tegenstelling van wat Renault zegt, dat hrt in de bak zit. Heb nu twee keer V Power getankt en een brandstofsysteem reiniger er in gegooid. Maar de klacht is enkel erger geworden. Ik ga dus met de verkoper in onderhandeling. Heb de auto pas twee weken dus vind het niet kunnen. De verkoper flusht bakken (Lamme in Loosdrecht). Dus wie weet kan hij het euvel oplossen.
Dus eerst bak flushen en dan ga ik weer kijken. Heb nog wel de mapsensor schoongemaakt maar ook dat hielp niet.
Trouwens, Eline92. Was jij de persoon met bakproblemen tijdens de meeting/puzzelrit? Hoe is het nu met de Clio? Alles oke hoop ik?
Re: Onregelmatig schokken bij 2000 rpm in vierde versnelling
Ik was inderdaad diegene met bakproblemen tijdens de meeting/puzzelrit. Mijn auto wilde toen niet meer schakelen naar de 3e versnelling waardoor ik zo'n 4000 toeren maakte met 50km/u. Pas bij 70km/u schakelde hij naar de 4e. Ik heb met moeite (lees: zelfs naar de 2e wilde hij toen niet meer) de auto naar de renaultspecialist gebracht hier in Nijmegen afgelopen donderdag. Aangezien ik geen waarschuwingslampje had dat brandde en ik de auto kon laten schakelen naar de 2e door beetje met gas te spelen werd aanvankelijk gedacht aan een kapotte vaccuum ventiel. Echter bij uitlezen kwam er niets uit en bij resetten van beide computers (boord en bak) deed de auto het weer zoals hij het moet doen. Mij werd verteld dat het een eigenschap is van deze DCOP(?) automaatbakken dat ze zich vanzelf na verloop van tijd gaan inleren onder andere door smurrie in de bak ofzo. Die smurrie is echter niet weggehaalt en naar de olie is ook niet gekeken, dus ben benieuwd wanneer het weer feest is.MarkII schreef: Trouwens, Eline92. Was jij de persoon met bakproblemen tijdens de meeting/puzzelrit? Hoe is het nu met de Clio? Alles oke hoop ik?
Re: Onregelmatig schokken bij 2000 rpm in vierde versnelling
Blij dat jij een Renault dealer hebt die zegt dat hij iets met de bak kan. Die hier in Amstelveen kon niks vinden qua mijn probleem en kon ook niks aan de bak resetten. Volgens hem js de bak niet te resetten. Ik ga dus op goed geluk de bak donderdag (als de man bereidwillig is en meteen tijd heeft) laten flushen. Zal je op de hoogte houden in dit topic.
Fijn dat hij het weer doet. Voelde mij wel heel alleen als automaatrijder in een Clio 2.
Hoop dat je er volgende keer weer bij bent. Kunnen we Initiale Paris Clio 2 phase 1 met phase 2 vergelijken. :D
Fijn dat hij het weer doet. Voelde mij wel heel alleen als automaatrijder in een Clio 2.

Hoop dat je er volgende keer weer bij bent. Kunnen we Initiale Paris Clio 2 phase 1 met phase 2 vergelijken. :D
Re: Onregelmatig schokken bij 2000 rpm in vierde versnelling
Geen renaultdealer...bedrijf wat zich heeft gespecialiseerd in renault (en andere Franse auto's). Ja, ik bracht hem met de boodschap 'ik wil dat hij gemaakt wordt.' en toen hebben ze hem zelf uitgelezen en gereset. Voor verdere automaatdingen zouden ze hem evt in overleg naar een automaatspecialist brengen (geen idee welke), maar dat hoefde dus niet
Maar wellicht heb jij ook een andere automaatbak, waardoor ze niet hetzelfde kunnen doen?
Haha denk dat die van jou net iets luxer is maar we zullen het t.z.t. dan inderdaad zien :D

Haha denk dat die van jou net iets luxer is maar we zullen het t.z.t. dan inderdaad zien :D
Re: Onregelmatig schokken bij 2000 rpm in vierde versnelling
Volgens mij zijn het beide DP0 bakken. Zit niet zoveel verschil tussen die van jou en mij, enkel dat die van mij jonger is. Je zou dus denken, meer electronica?
We hebben beide airco. Jij normale, ik automatisch. We hebben beide lederen bekleding. Maar jij hebt mooi compleet leer, ik half ancantara. Leer is handiger te onderhouden, vind ik. Geen idee of ze toen al met cruise control werden geleverd. Dat was 1 van mijn drie wensen.
Nouja, hier wat plaatjes. Ga er nog wel het 1 en ander aan doen. Wil bijvoorbeeld 17 inch velgen er onder. En ook de oranje zijknippers gaan eruit en worden wit. Verder zien we nog wel.
We hebben beide airco. Jij normale, ik automatisch. We hebben beide lederen bekleding. Maar jij hebt mooi compleet leer, ik half ancantara. Leer is handiger te onderhouden, vind ik. Geen idee of ze toen al met cruise control werden geleverd. Dat was 1 van mijn drie wensen.
Nouja, hier wat plaatjes. Ga er nog wel het 1 en ander aan doen. Wil bijvoorbeeld 17 inch velgen er onder. En ook de oranje zijknippers gaan eruit en worden wit. Verder zien we nog wel.
- Bijlagen
-
- IMG_6675.JPG (1.76 MiB) 12476 keer bekeken
-
- IMG_6566.JPG (1.99 MiB) 12476 keer bekeken
-
- IMG_6565.JPG (2.53 MiB) 12476 keer bekeken
-
- IMG_6561.JPG (1.96 MiB) 12476 keer bekeken
-
- IMG_6560.JPG (2.58 MiB) 12476 keer bekeken
-
- IMG_6558.JPG (814.41 KiB) 12476 keer bekeken
Re: Onregelmatig schokken bij 2000 rpm in vierde versnelling
Clio 2.1 werd nog niet geleverd met cruise control (ga ik vanuit aangezien dat niet in het instructieboekje staat vermeld), al heeft mijn voorganger er wel een in laten zetten (niet dat hij nog werkt volgens mij, maar dat is voor latere zorg).MarkII schreef:Volgens mij zijn het beide DP0 bakken. Zit niet zoveel verschil tussen die van jou en mij, enkel dat die van mij jonger is. Je zou dus denken, meer electronica?
We hebben beide airco. Jij normale, ik automatisch. We hebben beide lederen bekleding. Maar jij hebt mooi compleet leer, ik half ancantara. Leer is handiger te onderhouden, vind ik. Geen idee of ze toen al met cruise control werden geleverd. Dat was 1 van mijn drie wensen.
Ik heb inderdaad alles leer, lekker als hij tijdje in de zon heeft gestaan....Op je foto zag ik nog een verschil, namelijk de houtafwerking. Bij mij is dat echt bruin en zit het bij handschoenenvakje, in de deur en op dashboard bij de midden roosters in de buurt.
Verder natuurlijk de gebruikelijke verschillen van fase 1 vs 2.
Ik hoop voor je dat donderdag lukt en meevalt qua kosten

Re: Onregelmatig schokken bij 2000 rpm in vierde versnelling


Re: Onregelmatig schokken bij 2000 rpm in vierde versnelling
Nou, de automaat is geflusht. Enerzijds lijkt het een verbetering. Anderzijds schakelt hij nu vreemder. Ik ga het maar ff aankijken. Blijft lastig dit probleem.
- NicoK
- Oud-beheerder
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 17 mar 2016 00:14
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Onregelmatig schokken bij 2000 rpm in vierde versnelling
Nee, die zit achter de bak.MarkII schreef:Huh? Snap hem niet. De genoemde dogbone is dus een motorsteun. Die zit toch niet "in" de bak?
En euh, leeftijd van de auto? De auto is pas 135000km oud. Dus dat telt ook mee, toch?
Persoonlijk denk ik ook, in tegenstelling van wat Renault zegt, dat hrt in de bak zit. Heb nu twee keer V Power getankt en een brandstofsysteem reiniger er in gegooid. Maar de klacht is enkel erger geworden. Ik ga dus met de verkoper in onderhandeling. Heb de auto pas twee weken dus vind het niet kunnen. De verkoper flusht bakken (Lamme in Loosdrecht). Dus wie weet kan hij het euvel oplossen.
Dus eerst bak flushen en dan ga ik weer kijken. Heb nog wel de mapsensor schoongemaakt maar ook dat hielp niet.
Trouwens, Eline92. Was jij de persoon met bakproblemen tijdens de meeting/puzzelrit? Hoe is het nu met de Clio? Alles oke hoop ik?
kilometers zijn niet zaligmakend, voor rubbers is leeftijd veel belangrijker omdat ze onder invloed van tijd hard worden en scheuren. Een rubber met 300.000 km van 3 jaar oud is meestal in een betere staat dan hetzelfde rubber met 100.000 km van 10 jaar oud.
Case in point....ik zeg altijd dat een auto met hogere kilometers te prefereren is....toch ging ik wel kijken naar wagens tot 125.000 km, 3 gereden, motor nukkig, veel deuken, slechte staat algeheel...alle 3. Toen 1 bekeken met slechts 172.500 km. Oktober gaan we over de 2 ton. :D
Desalniettemin, V-power is zonde van je geld.....mocht je dan echt je blok schoon willen maken, tank 98, rijd hem warm en ga lekker blazen in de Eiffel. Dus kleine bochtjes, hard optrekken, veel toeren draaien. Dan reinig je het spul!
MAP is meestal stuk of werkt, zit niet veel tussenin. Lambda kan meestal wel helpen maar is meestal een teken dat de sensor stuk aan het gaan is en dus binnenkort toch vervangen moet worden.
Het blijft natuurlijk wel een 4 bak.

Re: Onregelmatig schokken bij 2000 rpm in vierde versnelling
Dat rubber ga ik ook eens bekijken.
Hij is dus vandaag geflusht maar of het nu beter is? Oke, normaal was het hobbel hobbel om de seconden inhouden. Nu doet hij dat niet maar schakelt hij vaag. Ga het eerst maar ff een beetje aankijken. Blijf vinden dat het verbruik ook best hoog is. Vind dat een automaat 1.6 best 1 op 14 mag halen (gemiddeld). Nou, daar zijn we nog lang niet.
Ook maar eens de injectoren bekijken. Auto is toch vaak lang niet gebruikt. En ja, ik heb ze gereden met 2 ton of meer. Wat een bagger. Ik had dus het omgekeerde. Vol met deuken, butsen, compleet afgeragde bakken. Vandaar dat ik voor deze ging. Derde eigenaar. Voor mij twee dames die geen verstand hadden van auto's. Dus die hebben er in iedergeval nooit zelf aan gezeten.
Dat vind ik dan weer fijn.
Hij is dus vandaag geflusht maar of het nu beter is? Oke, normaal was het hobbel hobbel om de seconden inhouden. Nu doet hij dat niet maar schakelt hij vaag. Ga het eerst maar ff een beetje aankijken. Blijf vinden dat het verbruik ook best hoog is. Vind dat een automaat 1.6 best 1 op 14 mag halen (gemiddeld). Nou, daar zijn we nog lang niet.
Ook maar eens de injectoren bekijken. Auto is toch vaak lang niet gebruikt. En ja, ik heb ze gereden met 2 ton of meer. Wat een bagger. Ik had dus het omgekeerde. Vol met deuken, butsen, compleet afgeragde bakken. Vandaar dat ik voor deze ging. Derde eigenaar. Voor mij twee dames die geen verstand hadden van auto's. Dus die hebben er in iedergeval nooit zelf aan gezeten.
Dat vind ik dan weer fijn.
- NicoK
- Oud-beheerder
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 17 mar 2016 00:14
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Onregelmatig schokken bij 2000 rpm in vierde versnelling
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2
Doch doen ze "gemiddeld" 8.5 per 100 km. Iets dat ik ook wel verwacht had.
Doch doen ze "gemiddeld" 8.5 per 100 km. Iets dat ik ook wel verwacht had.
Re: Onregelmatig schokken bij 2000 rpm in vierde versnelling
Ik zit meer ronde de 1 op 11 of slechter. Dus dat werkt nog niet helemaal lekker.
Wat betreft de bak? Het was dus wel de bak waar het probleem in zit. Het is nu namelijk veranderd sinds het spoelen. Hij hobbelt nu minder bij 60 maar meer bij honderd. Hobbelen is trouwens anders geworden. Het is nu net of iemand steeds een beetje op de rem drukt of dat de bak denkt dat hij terug moet schakelen.
Kortom, ik heb mijn handen de eerste tijden vol aan de auto. Beetje jammer want financieel gaat het nu juist heel slecht bij mij. Dus ik kan er ook ff niks mee. Dus maar doorrijden tot er een melding komt of een serieus probleem. En dan zien we wel weer verder. Rijd het lekker? Nee zeker niet. En dus ook minder zuinig.
Of zou dat zuinig ergens anders aan liggen?
Wat betreft de bak? Het was dus wel de bak waar het probleem in zit. Het is nu namelijk veranderd sinds het spoelen. Hij hobbelt nu minder bij 60 maar meer bij honderd. Hobbelen is trouwens anders geworden. Het is nu net of iemand steeds een beetje op de rem drukt of dat de bak denkt dat hij terug moet schakelen.
Kortom, ik heb mijn handen de eerste tijden vol aan de auto. Beetje jammer want financieel gaat het nu juist heel slecht bij mij. Dus ik kan er ook ff niks mee. Dus maar doorrijden tot er een melding komt of een serieus probleem. En dan zien we wel weer verder. Rijd het lekker? Nee zeker niet. En dus ook minder zuinig.
Of zou dat zuinig ergens anders aan liggen?