Beste Clioliefhebbers,
Deze week heb ik op mijn Clio 2 nieuwe banden gezet (195/40/R16) velgemaat 7J dus iets getrokken bandjes.
Nu vraag ik mij af wat hoervoor de bandenspanning moet wezen aangezien ik volgende week op en neer ga naar Frankrijk 2×1000 Km.
Iemand die mij kan helpen???
Alvast bedankt,
Edwin
Bandenspanning
-
- beginner
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 05 jul 2017 20:32
- Contacteer:
Re: Bandenspanning
Ik gok dat je het op 2.4 kunt houden. Om 100% zeker te zijn zou je moeten kijken of je de footprint kunt ergens kunt bekijken.
Re: Bandenspanning
Volgens mij kun je de bandenspanning aanhouden die er normaal gesproken voor geldt.
Bij de mijne zit er een sticker op voor deur aan de bestuurderskant met de bandenspanning voorschriften.
Bij de mijne zit er een sticker op voor deur aan de bestuurderskant met de bandenspanning voorschriften.
Clio Initiale 2003 Gris Hologramme
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
-
- beginner
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 05 jul 2017 20:32
- Contacteer:
Re: Bandenspanning
Bedankt voor de reactie, ik kon nergens op de auto vinden wat het moest wezen dus heb inderdaad 2.4 aangehouden en ben weer veilig thuisgekomen 
Groet, Edwin

Groet, Edwin
- dopestuff
- über forummer
- Berichten: 752
- Lid geworden op: 05 nov 2011 11:02
- Locatie: Leiderdorp
- Contacteer:
Re: Bandenspanning
Ik kijk altijd als het nat is op een vlak wegdek hoe het spoor achter me in de auto is (wel ook oplettend naar voren natuurlijk)
Als het spoor over de hele breedte droog is zit je goed, als het spoor in het midden droog is en de zijkanten niet (of niet echt) zijn ze te hard en als het spoor in het midden nat en zijkanten droog is zit je te laag.
En altijd voor 2 tienden harder als achteren
Als het spoor over de hele breedte droog is zit je goed, als het spoor in het midden droog is en de zijkanten niet (of niet echt) zijn ze te hard en als het spoor in het midden nat en zijkanten droog is zit je te laag.
En altijd voor 2 tienden harder als achteren
