Moeizaam starten

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
txgrl
beginner
Contacteer:

Moeizaam starten

Bericht door txgrl »

Mijn clio estate start met een start/stop knop zonder sleutel.
Ik heb hem nog niet zo lang tweedehands gekocht.

Af en toe (1 op de 10x) start hij voor mijn gevoel wat moeizaam. In plaats van in 1x aanslaan duurt het iets langer.
Het is een benzine.
Koude of warme start maakt geen verschil.

Omdat ik nog garantie heb is hij vorige week hij de dealer geweest.
Die heeft de gas inlaat kleppen afgesteld en schoongemaakt. Ik ben auto leek dus geen idee wat het is.

Maar het probleem is niet verholpen.
De auto rijdt verder prima

Moet ik hiermee terug of is het een bekend 'probleem'
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Moeizaam starten

Bericht door NicoK »

Als auto"expert" heb ik ook geen idee wat gas inlaat kleppen zijn. Althans, als het de inlaatkleppen zelf zijn! Ja dat kan, de direct ingespoten motoren van tegenwoordig maken dat er een laagje op de kleppen komt dat er niet meer door de benzine word afgespoten.
Derhalve raakt de inlaat vervuild maar dat zul je eerder moeten merken onder het rijden.

Moeizaam starten vind ik een vaag begrip, 1x aanslaan, is met de beste wil van de wereld niet maar 1 rondgang van de startmotor, dat mogen er best 5 of 6 zijn alvorens de motor aanslaat. Als de motor niet in 1 keer aanslaat heb je toch minimaal 20 omwentelingen van de startmotor en duurt het ook echt te lang, langer dan 5 seconden in ieder geval.

Mijn auto start soms ook wat moeizaam, dat er 5 in plaats van 3 omwentelingen nodig zijn, voor mij is dat echter meestal als ik in de auto stap nadat ik een paar dagen of een week niet ermee heb gereden. Dan is de benzine die in de brandstofgalerij zit weer teruggezakt in de tank en moet die druk eerst even worden opgebouwd. Dat gaat bijna direct want je hoort de brandstofpomp immers aangaan op het moment dat je de sleutel in contact steekt.