Kleurverschil normaal?

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
Plaats reactie
elmdek
beginner
Contacteer:

Kleurverschil normaal?

Bericht door elmdek »

Ik heb een zwarte clio 4 van eind 2015. Vandaag tijdens het wassen van de auto stond hij redelijk in de volle zon. Toen ik op een afstand het resultaat van het wassen bekeek viel mij een duidelijk kleurverschil op tussen de achterbumper en de gehele linkerflank.

Mijn vraag is: Hebben andere eigenaren van een zwarte clio 4 hier ook last van? Terug naar de dealer kan altijd nog, al heb ik wel een geschiedenis met de dealer (auto niet afgeleverd zoals besteld, een velg met een blauwe waas enz. enz.)

Ik ben redelijk nauwkeurig als het om het exterieur gaat. De auto wordt wekelijks met de hand gewassen, hierdoor heb ik hem nog niet hoeven polijsten. De bumper is wel licht gepolijst omdat hij voor de aflevering door de dealer in de showroom heeft gestaan (waar ik dus niet blij mee was) Maar het polijsten heeft geen invloed op de kleur, wel op de glans.

Hieronder een paar foto's van het kleur verschil:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door elmdek op 26 mei 2017 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
vlc4
forum starter
Contacteer:

Re: Kleurverschil normaal?

Bericht door vlc4 »

lijkt me eerder of de bumper na het polijsten met een product zoals black hole van poorboys is bewerkt en dit iets donkerder uitvalt
zoals in onderstaande filmpje te zien
elmdek
beginner
Contacteer:

Bericht door elmdek »

Black hole ken ik, gebruikte ik op de vorige zwarte Twingo, op deze nog niet gebruikt. Maar als dat wel was gebruikt dan is heeft het wel een hele lange stand tijd, de bumpers is namelijk net na aflevering gepolijst. En dat was in het voorjaar van 2016. Daarna is er op een wax na niets meer mee gebeurt.
Ronon
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door Ronon »

Het kan ook gewoon kleur verschil zijn van metaal en plastic vaak is de kleur op beide niet 100% hetzelfde
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Exterieur (vraag & antwoord)”