Goedemorgen,
Ik vroeg mij af of het geluid van de auto erg veranderd als je er 1 ander inlegfilter in doet?
openluchtfilter wil ik niet want dat heb ik toch niet nodig, maar is het het waard om ipv 15 euro voor 1 filter 70 euro te betalen?
En hoe zit het met de prestaties? heeft het nog enige voordelen?
Overigens de auto is nog helemaal standaard dus geen andere uitlaat of iets
Alvast bedankt
Bryan
Clio 3 RS Luchtfilter
- NicoK
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: Clio 3 RS Luchtfilter
Qua prestaties doet het helemaal niks. De luchtbox van een moderne auto is niet de restrictie dan moet je kijken naar de inlaat, uitlaat combinatie en een tune voordat je er iets van gaat merken.
Gewoon regelmatig een nieuw filter erin leggen heeft meer voordelen dan een duur filter van K&N.
Gewoon regelmatig een nieuw filter erin leggen heeft meer voordelen dan een duur filter van K&N.
Ik denk dat je daar een beetje verkeerd zit Nico, het doet wel degelijk wat! Hoeveel is uiteraard te betwisten!
Bij de Clio 3 rs zie ik in datalogs terug dat ie bovenin wat meer vacuum op begint te bouwen, kortom een restrictie in het inlaattraject....
Zoals gezegd, je zult er niet meerdere pk's mee gaan winnen maar als je toch al wat meer geluid wilt dan kan het zeker geen kwaad!
Heb hier nog een Green luchtfilter liggen maar daar wil ik eigenlijk wat testbank tests mee doen om aan te kunnen tonen dat het daadwerkelijk verschil maakt
Bij de Clio 3 rs zie ik in datalogs terug dat ie bovenin wat meer vacuum op begint te bouwen, kortom een restrictie in het inlaattraject....
Zoals gezegd, je zult er niet meerdere pk's mee gaan winnen maar als je toch al wat meer geluid wilt dan kan het zeker geen kwaad!
Heb hier nog een Green luchtfilter liggen maar daar wil ik eigenlijk wat testbank tests mee doen om aan te kunnen tonen dat het daadwerkelijk verschil maakt
Uhm ik had verwacht dat het wel ietsjes meer zou doen omdat je toch al met 197 pk zit. Maar het geluid word dus wel veranderd en ik ben eigelijk ook wel benieuwd dan naar jou tests!
Helaas, juist omdat je origineel al tegen de 200pk zit valt er niet veel meer te winnen, deze motoren zijn al redelijk geoptimaliseerd!
- NicoK
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Toch wel? Ik geloof je graag hoor, jij weet er meer van dan ik en mijn docent, maar ben ook wel benieuwd waar dan de restrictie zit.Tutuur schreef:Ik denk dat je daar een beetje verkeerd zit Nico, het doet wel degelijk wat! Hoeveel is uiteraard te betwisten!
Maar even puur op area under the graph gericht. Je hebt volgens mij er veel meer aan om het "dipje" aan te pakken dan om 70 euro uit te geven aan een luchtfilter. Althans, even vooropgesteld dat de restrictie bovenin niet in de luchtbox met standaard filter zit.