Motor vervangen

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
aljano
beginner
Contacteer:

Motor vervangen

Bericht door aljano »

Dag allemaal,

Ik ben in het bezit van een Clio 2phase 1 1.4 (8v), ik heb hem nu een jaar maar hellaas begon hij
laatst te roken. De rook kwam van het uitlaatspruitstuk weg. Bij nadere inspectie zag ik ook dat er ook koelvloeistof uit kwam. Dus voor mij is het al wel 98% zeker dat de koppakking eruit ligt/lekt. Hij starte ook al moeilijk dus ik heb ook een gevoel dat er wat koelvloeistof in de cilinder(s) zit. Persoonlijk heb ik geen zin om de koppakking te vervangen omdat hij ook al aardig (waarschijnlijk) wat klepspeling begon te krijgen. Dus zou ik liever een nieuw motorblok erin zetten (het liefst wat groter).Omdat bij een losse motor nog wel wat problemen kan oplossen met de ECU wil ik waarschijnlijk een schade clio kopen en daar alle onderdelen van afhalen (motor, aandrijving) en in mijn clio stoppen. Mijn vraag luid is dit ook mogelijk? en zo ja welke modellen/motoren? Ivm ophangpunten. Alvast bedankt! Aljan :wave:
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Motor vervangen

Bericht door Arjan »

Ah, staat er al zie ik :thumbsup:

1.6 kan je er in zetten. 2.0 geeft wel een uitdaging. :wink:
johan_416
forum starter
Contacteer:

Bericht door johan_416 »

Aljano , hou er el rekening mee dat het vermogen wat de andere motor leverd niet beduidend meer mag zijn anders komt er n herkeuring bij voor de rdw of n afkeuring bij apk.
lees hun site even om problemen te voorkomen.

mvg Johan
------------------------------------------------------------
2004 Dynamique Luxe 1.6 16V Rouge Cerise nv713
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door NicoK »

Gewoon om laten keuren bij de RDW, kost iets maar zoveel moeite is het niet. Mocht die op de weegbrug moeten (onwaarschijnlijk) dan tank bijna leeg, etc. ;)

1.6 past altijd, zou ook de optie zijn die zou nemen.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”