ik heb een Renault Clio II (ph1) 1.4 bj 2000 mtv edition. Vandaag heb ik geprobeerd om een aftermarket module voor een afstandsbediening voor de centrale deurvergrendeling aan te sluiten. De Clio had er wel al een maar ik had al vaker problemen met de originele afstandsbedieningen van Renault en wou daarom graag een andere oplossing.
Blijkbaar is hierbij echter iets misgegaan. Het module doet het niet maar ook de oude knop naast de asbak voor de CV, de alarmlichten, richtingaanwijzers, elektrische ramen en de achterste ruitenwisser doen het ook niet meer. Heb inmiddels alles weer in originele toestand zonder aftermarket module maar het blijft stil. Accu loskoppelen voor meerdere minuten hielp ook niet. Zekeringen zowel binnen als ook onder de motorkap zijn allemaal goed. Gelukkig kan ik hem nog wel starten omdat de vorige eigenaar de startblokkering eraf heeft laten halen maar rijden zonder richtingaanwijzers vind ik niet zo'n goed idee

Op basis van deze post viewtopic.php?f=83&t=19723#p361343 neem ik aan dat de UCH hier iets mee te maken heeft. Ik moet eerlijk zeggen dat ik tussendoor tijdens het sleutelen de accu niet heb losgekoppeld

Wat denken jullie wat nu mijn opties zijn? Naar de dealer een nieuwe UCH in laten zetten lijkt me lastig met de erafgehaalde startblokkering. Straks doet de UCH het wel maar kan ik niet meer wegrijden

Deze UCH zit er trouwens bij mij erin. Is niet de 'zwarte doos' waar ik nu al veel over heb gelezen: