UCH met gedeactiveerde startblokkering stuk gemaakt. Wat nu?

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
PId
beginner
Contacteer:

UCH met gedeactiveerde startblokkering stuk gemaakt. Wat nu?

Bericht door PId »

Hoi,

ik heb een Renault Clio II (ph1) 1.4 bj 2000 mtv edition. Vandaag heb ik geprobeerd om een aftermarket module voor een afstandsbediening voor de centrale deurvergrendeling aan te sluiten. De Clio had er wel al een maar ik had al vaker problemen met de originele afstandsbedieningen van Renault en wou daarom graag een andere oplossing.

Blijkbaar is hierbij echter iets misgegaan. Het module doet het niet maar ook de oude knop naast de asbak voor de CV, de alarmlichten, richtingaanwijzers, elektrische ramen en de achterste ruitenwisser doen het ook niet meer. Heb inmiddels alles weer in originele toestand zonder aftermarket module maar het blijft stil. Accu loskoppelen voor meerdere minuten hielp ook niet. Zekeringen zowel binnen als ook onder de motorkap zijn allemaal goed. Gelukkig kan ik hem nog wel starten omdat de vorige eigenaar de startblokkering eraf heeft laten halen maar rijden zonder richtingaanwijzers vind ik niet zo'n goed idee :police:

Op basis van deze post viewtopic.php?f=83&t=19723#p361343 neem ik aan dat de UCH hier iets mee te maken heeft. Ik moet eerlijk zeggen dat ik tussendoor tijdens het sleutelen de accu niet heb losgekoppeld :oops: Dus een kortsluiting in de UCH zou me niet verbazen...

Wat denken jullie wat nu mijn opties zijn? Naar de dealer een nieuwe UCH in laten zetten lijkt me lastig met de erafgehaalde startblokkering. Straks doet de UCH het wel maar kan ik niet meer wegrijden :dizzy2:

Deze UCH zit er trouwens bij mij erin. Is niet de 'zwarte doos' waar ik nu al veel over heb gelezen:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door PId op 24 apr 2017 00:07, 2 keer totaal gewijzigd.
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: UCH met gedeactiveerde startblokkering stuk gemaakt. Wat nu?

Bericht door NicoK »

Clio 2 phase 1 UCH verschilt heel erg van een Clio 2 phase 2, de phase 1 heeft nog een echt startonderbrekerrelais. Dus dat is een apart systeem ten opzichte van de phase 2. Daar zit het geheel in de UCH ingebouwd op een Intern Circuit. (IC) en is dus onderdeel van de gehele computer.

Echter zou ik allereerst alle zekeringen controleren, min pakken bij de deur, auto op contact en alle zekeringen controleren met de multimeter, er moet 12V op staan.
PId
beginner
Contacteer:

Bericht door PId »

Dankje NicoK voor je snelle reactie. Heb het nagemeten. Auto op contact gehad maar er zijn meerdere zekeringen waar geen 12v op staan. Is dit normaal? Wel hebben ze allemaal een weerstand van 0.
PId
beginner
Contacteer:

Bericht door PId »

Zo, viel gelukkig allemaal nog reuze mee. Heb vanochtend met een frisse blik nog eens alle zekeringen gecheckt en kijk eens aan, een 5A zekering was doorgebrand. Vervangen en alles deed het weer \o/

Tip: als je ook een aftermarket afstandsbediening inbouwt en je hebt een phase 1 Clio II met een 6-pin deurvergrendelingsknop naast de asbak (ipv 5 pin zoals in alle handleidingen online genoemd) moet je juist niet blind de kabels aan het uiteinde pakken maar kijk naar de anderskleurige pins in de schakelaar en pak de kabels die hierbij horen. Als het goed is, zou je bij licht roze (NIET donker roze) en grijs moeten uitkomen.
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door NicoK »

Kijk eens aan! :thumbsup:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”