Xenon plaatsen.

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
appie

Xenon plaatsen.

Bericht door appie »

Hallo
Ik heb een paar vraagjes over xenon plaatsen in een Clio 4 uit 2015 met gewone halogeen lampen.
1 Welke soort /merk past zonder problemen,zeg maar plug and play.
2 Is het toegestaan wbt apk.
3 Waar zijn de lampen te koop.
Hoor graag jullie reactie en ervaring met xenon
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Xenon plaatsen.

Bericht door NicoK »

Nog een verblinder erbij.

:thanks:
robbert-h
beginner
Contacteer:

Bericht door robbert-h »

Wil je zeker zijn dat APK geen probleem wordt dan kun je het beste gaan voor deze oplossing:
https://www.retrofitlab.com/en/hid-proj ... kit-1.html

Hiermee verblind je geen tegenliggers en heb je een strakke lichtlijn.
appie

Bericht door appie »

NicoK schreef:Nog een verblinder erbij.

Hoezo een verblinder erbij , ik vraag netjes om reactie's hoe het wel goed moet en jij komt direct met een melding.Als je geen nuttige informatie kunt geven zeg dan niks aub.
Bas1975
forum member
Contacteer:

Bericht door Bas1975 »

https://clioclubnederland.nl/viewtopic. ... 25#p410213 Bevalt nog steeds goed, probleemloos door APK, bij dealer. :p
Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
taz1980
forum starter
Contacteer:

Bericht door taz1980 »

Bas,

Komt die kleur van je Xenon (5000K) goed overeen met de led DRL? Ik heb zelf Philips X-treme vision maar de kleur is wel een stukje geler als de DRL en dat vind ik toch nog wel jammer.

Gr. Richard
Ronon
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door Ronon »

Als je koplampen met lenzen hebt dan kan je er xenon in bouwen heb je reflector koplampen zou ik het niet doen.
Dan ga je mensen verblinden en is het apk afkeur.
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door NicoK »

appie schreef:
NicoK schreef:Nog een verblinder erbij.

Hoezo een verblinder erbij , ik vraag netjes om reactie's hoe het wel goed moet en jij komt direct met een melding.Als je geen nuttige informatie kunt geven zeg dan niks aub.
Nuttige informatie?

Je weet toch wat voor soort lamp er in je koplamp gaat? En als jij de Intense had genomen had je al lenzen gehad in plaats van reflectoren. Let wel, die reflectoren geven een grote kans op strooilicht, de hele reden dat je andere mensen gaat verblinden op de weg. Dus in dat licht. :idea: bezien is dit een zeer nuttige reactie.

Maar goed, zoek naar een set koplampen van de Intense met een mooie H7 HiD :thumbsup:

Ook vroeg jij netjes om ervaringen, die geef ik je! Dus ik geef antwoord op je vraag......ik vind het heel nuttig. :wave:
Wilbee
forum starter
Contacteer:

Bericht door Wilbee »

Ik ry al jaren in al mn auto's met xenon in de reflector koplampen, en heb nog NOOIT problemen gehad by de apk of de lamp moest tegen het eind aan lopen, dan begonnen ze wat een verkeerd lichtbeeld te geven en wat te verkeuren.

Ik heb er een 6500K pilot set in zitten van al zeker 10jr oud, past perfect qua kleur by de drl en ledlampjes van de stadslicht.

Het is wel van belang dat je een GOED setje koopt en de lampen GOED laat afstellen!!
Verder zou ik zeggen, DOEN! Het geeft super veel licht en het ryd rustiger snachts.
Zelf ga ik kyken of ik LED ingebouwd kan krygen, maar de ruimte tussen behuizing en de reflector is erg beperkt, en veel ledlampen hebben een 40 - 50mm inbouw diepte nodig voor het koelblok achterop en dan kun je de draai niet gemaakt krygen om de lamp in de reflectorbehuizing te plaatsen.
Laatst gewijzigd door Wilbee op 27 mar 2017 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Phase 1.2 Clio IV-GT Malte Blue :thumbs:
Bas1975
forum member
Contacteer:

Bericht door Bas1975 »

taz1980 schreef:Bas,

Komt die kleur van je Xenon (5000K) goed overeen met de led DRL? Ik heb zelf Philips X-treme vision maar de kleur is wel een stukje geler als de DRL en dat vind ik toch nog wel jammer.

Gr. Richard
Kleur komt goed overeen en staat niet zo 'sjonnie-achtig' .
Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”