Clio GT.line 2017

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
Bertje57
beginner
Contacteer:

Clio GT.line 2017

Bericht door Bertje57 »

Hallo allemaal ,mijn naam is Bert ben nieuw hier en heb een Clio GT uit 2012
Wil een nieuwe Clio kopen tce 120 pk maar heb zo mijn twijfels of deze motoren wel goed zijn aangezien het een 1.2 liter betreft waar ze 120 pk uit halen.
Zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort motoren?
B.Kokkelmans
forum member
Contacteer:

Re: Clio GT.line 2017

Bericht door B.Kokkelmans »

Ik rij nu zelf een 120pk tce en ben zeer tevreden.
Lekker pittig, overal goede pak en goede handeling.

Op de snelweg geen probleem om tempo te maken. Zelfs bij 130 km/h heb ik nog genoeg power over om te accelereren!

Met volle bepakking, hele gezin en dakkoffer zonder problemen 140 gereden en me moeten inhouden om niet nog harder te gaan.
Renault Clio TCe 120 Intens - Phase 2 Estate - blanc nacré
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Bertje57
beginner
Contacteer:

Bericht door Bertje57 »

Heb het eerlijk gezegd niet zo op die opgefokte turbo motoren heb bij Ford gewerkt en daar weet ik nog dat die ecoboost motoren bij een bepaald toerental kapot draaiden wat ze er aan gedaan hebben weet ik helaas niet.
Ben bang dat ze op lange termijn problemen gaan geven.
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

ja bertje Ford is toch geen auto maar een president en die was goed.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Bertje57
beginner
Contacteer:

Bericht door Bertje57 »

Hier schiet ik dus ook niets mee op denk dat ik het maar gewoon niet moet doen die felle opgejaagde motortjes zijn niks voor mij en ik heb mijn GT nog waar ik tevreden over ben.
B.Kokkelmans
forum member
Contacteer:

Bericht door B.Kokkelmans »

Beetje raar, je stelt een vraag, ik geef antwoord, je reageert niet, je roept iets over opgefokte motortjes en roept dat je er niks mee opschiet.

Veel plezier met je GT...
Renault Clio TCe 120 Intens - Phase 2 Estate - blanc nacré
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Bertje57
beginner
Contacteer:

Bericht door Bertje57 »

Was meer een antwoord op de vorige reactie van klm klm heb ondertussen het een en ander uitgezocht en ben tot deze conclusie gekomen geen tce motor.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Dus omdat Ford geen motoren met turbo kan ontwikkelen vertrouw je die van Renault niet...?
De THP van Peugeot kan ik inkomen, die was rampzalig en veel handelaren zien ze liever gaan dan komen.
Dat soort nieuws over die merken is breed uitgemeten geweest.

Ik ben dan wel benieuwd welke info je hebt opgezocht en waar vandaan dan om te besluiten dat je geen TCe wilt. Renault heeft al ruim 10 jaar TCe motoren en tot nu toe is er weinig negatiefs te melden geweest. Of je moet het bericht van een enkele pechvogel lezen alsof iedereen er last van heeft wat dus niet het geval is.

Ik heb hier de Clio met 1.2 16V TCe100 en een (inmiddels tweede) Captur met de driepitter 0.9 12V TCe90 met 90 pk. De vorige Captur heeft probleemloos zijn kilometers gemaakt met die driepitter. Of het nu hier in de polder was of in de bergen van Zwitserland, prestaties en betrouwbaarheid zijn prima en dus ben ik totaal niet bang dat zo'n "opgefokt" blokje het niet zou aankunnen. Sterker nog, ben over beide zeer tevreden :thumbsup:
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door NicoK »

Toch is dat blok van Renault best wel goed, ja er zijn problemen mee geweest in de Megane met 130 pk, oprekkende motor met coulance regeling van Renault NL en de dealer, dus nog 33% voor de eigenaar. Maar dat is opgelost dus is 120 pk heel simpel.

En over de Ecoboost.....wij hebben er een staan die de 200 pk prima haalde, hoe dat op duurtest ging weten we niet want dat laat school niet toe maar toch! Eveneens. Elke motor draait stuk op een bepaald toerental toch?
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”