Hallo, ik ben nieuw hier en sinds gisteren in bezit van een Clio II campus uit 2006.
Het is mijn eerste renault na jaren mazda en ford bezit maar tot nu toe erg tevreden over de clio!
Ik heb gelijk een vraag waar ik niet uit kom.
De binnenverlichting van de clio doet het niet dus ik wilde gisteren het lampje vervangen. De unit was er zo uit gewipt, maar tot mijn verbazing is de achterzijde volledig afgesloten. Is het nou de bedoeling dat ik het kunststof glaasje uit de ovale omlijsting probeer te halen? Lijkt mij niet de bedoeling dat de hele unit vervangen moet worden toch?
De gebruiksaanwijzing bracht helaas niet de gehoopte oplossing. Ook hier op het forum en google brachten geen antwoord. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Interieurverlichting lamp vervangen
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
Re: Interieurverlichting lamp vervangen
Beste Hertogjan, Welkom bij de club!
Het is nog veel makkelijker als dat, als je hem eruit gewipt hebt dan zie je aan de achterkant twee crème kleurige "knopjes" in het midden van de twee bolletjes.
Als je die ongeveer een kwart slag draaid (weet niet precies welke kant op) dan heb je dit houdertje inclusief lampje zo in je handen
Het is nog veel makkelijker als dat, als je hem eruit gewipt hebt dan zie je aan de achterkant twee crème kleurige "knopjes" in het midden van de twee bolletjes.
Als je die ongeveer een kwart slag draaid (weet niet precies welke kant op) dan heb je dit houdertje inclusief lampje zo in je handen

Bedankt voor je reactie, maar ik denk dat ik een andere unit heb.
Mijne ziet er zo uit aan de achterzijde:

Mijne ziet er zo uit aan de achterzijde:
Heeeeeel voorzichtig met een schroevendraaier het glaasje eruit halen. Dit kan aan de beide zijkanten. Er zit een kleine inkeping.
Clio II Ph I - RNA - 1.2 8V - Boréal
Clio II Ph I - Initiale - 1.6 16v - Xérus
Clio II Ph I - RS - 2.0 16V - Rouge de Feu
Clio II Ph I - Initiale - 1.6 16v - Xérus
Clio II Ph I - RS - 2.0 16V - Rouge de Feu
Nevermind. Het lampje doet het inmiddels. Een beetje wd-40 in het stekkertje en een beetje rommelen deed wonderen