Ik vroeg me af wat de meerwaarde is van de live service t.o.v. TMC.
Ik begrijp dat live sneller en vaker update maar is er ook verschil in het "aanbod"
Van Renault kreeg ik te horen dat ik voor de mobiele flitsers coyote moest hebben maar deze is bij mij afgelopen en ik kreeg vorige week gewoon een melding van een flitser onderweg.
Geeft TMC deze ook gewoon door of zijn dit alleen file meldingen?
Waar gaat jullie voorkeur naar uit?
Live service t.o.v. TMC
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
Live service t.o.v. TMC
Renault Clio TCe 120 Intens - Phase 2 Estate - blanc nacré
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
-
- beginner
- Contacteer:
Re: Live service t.o.v. TMC
Uit mijn TomTom Carminat verleden met TMC in mijn Megane weet ik dat daar ook wel flitsermeldingen voorbijkwamen, maar dan werd niet de locatie aangegeven, maar een traject op de snelweg waar deze flitser dan ergens staat.
Het aanbod via TMC is behoorlijk minder dan via Live-services, je krijgt alleen op A en N wegen meldingen, terwijl je met Live-services ook op een nog lager nivo meldingen krijgt. Ook worden via Live-services werkzaamheden en afsluitingen doorgegeven die je niet via TMC krijgt.
Vorig jaar in Frankrijk met Clio en haperende Live Services zag je duidelijk verschil. Via TMC alleen maar verkeersinfo op de snelwegen. Zodra Live-services weer werkte, zelfs in Bergarac de files voor stoplicht zichtbaar.
groen_duiven
Het aanbod via TMC is behoorlijk minder dan via Live-services, je krijgt alleen op A en N wegen meldingen, terwijl je met Live-services ook op een nog lager nivo meldingen krijgt. Ook worden via Live-services werkzaamheden en afsluitingen doorgegeven die je niet via TMC krijgt.
Vorig jaar in Frankrijk met Clio en haperende Live Services zag je duidelijk verschil. Via TMC alleen maar verkeersinfo op de snelwegen. Zodra Live-services weer werkte, zelfs in Bergarac de files voor stoplicht zichtbaar.
groen_duiven
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2
Applicatie: 11.346.3206684-8060
GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05
Applicatie: 11.346.3206684-8060
GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05