Inmiddels heb ik het internet flink afgezocht maar ik kan geen duidelijk antwoord op mijn probleem vinden, hopelijk kunnen jullie mij helpen

Sinds drie weken heb ik af en toe het probleem dat mijn Clio afslaat wanneer hij stationair moet draaien met een blok koud is. Ik zal proberen het probleem zo duidelijk mogelijk te omschrijven:
- Het starten van de auto gaat goed en hij slaat direct aan. Soms loopt hij direct onregelmatig wat gepaard gaat met schudden, maar soms loopt die gewoon goed en is er nog niets te merken.
- Zolang ik niet ga rijden blijft hij gewoon draaien. Bijvoorbeeld, als ik de ramen ga krabben na het starten blijft hij stationair draaien(jaja ik weet het, dat is ook slecht voor het blok

- De eerste keer optrekken gaat goed, daarna bij het eerste kruispunt/stoplicht dat ik de koppeling intrap slaat hij af.
- Als ik de auto opnieuw wil starten slaat hij moeizaam aan en ruik ik direct benzine alsof hij aan het verzuipen is(al voor de pogingen om opnieuw te starten). Van de week duurde het 3-4 minuten voordat hij weer wilde starten.
- Na het starten blijf hij alleen draaien als ik flink gas blijf geven >2000 toeren.
- Vervolgens bij het optrekken als een opa met flink toeren heeft hij alsnog de nijging om af te slaan, bij het oplaten van de koppeling valt hij snel terug in toeren.
- Eenmaal op gang heeft hij de neiging om te bokken, de ene keer erger dan de andere keer. Als ik het gas even los laat en weer gas geef zit er een flinke vertraging op en houdt hij even in, daarna komt er abrupt weer beweging in met een flinke bok.
- Zodra ik koppeling in trap slaat hij direct weer af...
- Het bovenstaande doet zich enkel voor bij een koud blok. Eenmaal op temperatuur ca. 90 graden na ca. 4-5km is er niets meer aan de hand, al heb ik wel het idee dat direct na het intrappen van de koppeling het toerental iets te ver weg zakt naar ca 600. toeren om zich daarna weer te stabiliseren op 750-800 toeren.
Het vervelende aan dit alles is dat hij het niet altijd doet, soms drie dagen achter elkaar en dan weer vijf dagen niet. De stappenmotor hebben we al vervangen maar dit heeft helaas niet geholpen... Op internet lees ik van alles over de MAP sensor en de BDP sensor, maar die problemen lijken iets anders te zijn?
Overigens nog voor de volledigheid: het betreft een phase 1 1.6 16v met KM-stand 211k, bij KM-stand 175k is LPG ingebouwd. Het probleem doet zich ook voor bij het uitschakelen van de LPG installatie, dus dat kan uitgesloten worden.
Graag hoor ik het als jullie suggesties hebben, alvast bedankt voor het meedenken

Groet,
Daan