Help Clio diesel 1.5 initiale start niet meer

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Richardmay
beginner
Contacteer:

Help Clio diesel 1.5 initiale start niet meer

Bericht door Richardmay »

Beste Heren en dames,

Ik hoop dat jullie met het volgende kunnen helpen.

Ik heb een renault clio initiale 3drs 1.5 dci uit 2004 met kmstand 349000. de auto werkte sinds kort perfect met zonder mankementen.

Tijdens het rijden stotterde de auto alsof die wilde uitvallen helaas gebeurde dat niet eenmaal aangekomen bij bestemming en weer vertrokken hielt de auto er paar honder meter opeens mee op. Auto aan de kant gezet en proberen te starten maar tevergeefs het lukte maar steeds niet. Alles deed het maar de motor wilde maar niet aanslaan. Ik heb sinds vandaag na advies van derden een nieuwe bdp sensor (krukassensor) gehaald hopelijk ligt dat hieraan. Mocht dit niet het geval zijn hebben jullie enige suggestie. En daarnaast we hebben even gekeken naar waar de bdp sensor ligt alleen hebben deze niet gevonden heeft iemand enig idee?

het onderdeel dat ik heb gekocht link ervan is hieronder

https://www.winparts.nl/sensoren-elektr ... egwiel.jpg
Tutuur
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Re: Help Clio diesel 1.5 initiale start niet meer

Bericht door Tutuur »

Zonder hem uit te lezen blijft het natuurlijk gissen.
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Help Clio diesel 1.5 initiale start niet meer

Bericht door NicoK »

Jeetje, ik had een how to moeten doen van de BDP sensor..... :(

Maar die zit aan de bakkant gemonteerd daarbovenop. Hij meet de tanjes op het vliegwiel dus als je vanuit je startmotor een cirkel maakt evenwijdig aan de wielen zul je hem in die cirkel vinden aan de bovenkant.
Uitlezen is meestal wel aan te raden om te kijken waar die de foutcode geeft maar de meest "logische"

Verstuivers
Temperatuursensor
BDP

Enige wat je nu niet hebt is de modificatie stekker, als er een blauwe BDP sensor uit komt, niet de zwarte terugschroeven maar bij de dealer de juiste halen. Winparts lijkt die niet te hebben tenzij de diesel sensor anders is dan de benzine wat ik me niet kan voorstellen maar, dat kan wel natuurlijk.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”