Beste luitjes,
Ik heb een clio 2 1.6 16V uit 2003 op gas. Mijn toerental is bij koude start +/- 1000rpm en zak vrij snel al naar de 500rpm.
Dit doet hij zowel op gas als benzine. Heb reeds mijn gasklephuis schoon gemaakt , de rubbers vervangen qua afdichtin, bougies vervangen e.d.. Dealer uitgelezen en deze gaf geen foutmeldingen. Inleren toerental is zo als jullie weten niet mogelijk. Iemand nog enige suggesties betreffende dit probleem. Alvast hartelijk dank voor het meedenken.
Mvg .Vriend.
Te laag toerental
-
- forum starter
- Contacteer:
Re: Te laag toerental
Hallo , ik had het zelfde probleem en zelfde type motor, na vervangen van de olie ( de voorgeschreven ) was alles ok en ging het toerental omhoog, voor de tijd afslaan bij airco gebruik erna 200 toeren meer na inschakelen airco. kijk dus eens naar de olie en oliedruk. Vooral omdat er daar op gas gereden word. toerental kan wel iets omhoog met behulp van pc en juiste program.
Groet Johan
Groet Johan
------------------------------------------------------------
2004 Dynamique Luxe 1.6 16V Rouge Cerise nv713
2004 Dynamique Luxe 1.6 16V Rouge Cerise nv713
Re: Te laag toerental
Beste,
Bedankt voor je reactie. Kan idd me olie verversen maar ik kamp hier al geruime tijd mee. Ook na verversing van de olie een tijdje geleden is mijn toerental niet omhoog gegaan. Ik ben al bij 2 verschillende dealers geweest en beide zeggen dat het niet is af te stellen.Dus als je iemand weet die het wel kan zou ik dat graag van je vernemen.
Bvd Vriend.
Bedankt voor je reactie. Kan idd me olie verversen maar ik kamp hier al geruime tijd mee. Ook na verversing van de olie een tijdje geleden is mijn toerental niet omhoog gegaan. Ik ben al bij 2 verschillende dealers geweest en beide zeggen dat het niet is af te stellen.Dus als je iemand weet die het wel kan zou ik dat graag van je vernemen.
Bvd Vriend.