Startmotor blijft draaien.

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Postman
beginner
Contacteer:

Startmotor blijft draaien.

Bericht door Postman »

Hallo.

Bij het starten van mijn Clio 1.2 16V van 2004 blijft de startmotor draaien doordat de sleutel op de "start" stand blijft staan.
De sleutel een klein stukje terug draaien en het probleem is over.
Het contactslot is dus stuk.
Gaat dit om een veertje wat in het slot zit?
Zo ja, is dit dan te vervangen of moet er een nieuw contactslot in?
Als er al een nieuw slot in kan/moet, heb je dus een nieuwe sleutel, maar werkt de cv dan nog wel??

Pfff, wat een vragen, wie heeft antwoord?

Groet,
Postman
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Startmotor blijft draaien.

Bericht door Arjan »

Ik heb nog niet meegemaakt dat hier iemand het startslot heeft opengemaakt en gerepareerd, of het om gewoon maar een veer gaat kan ik ook niet bevestigen. Het zal misschien best kunnen maar dan ben je waarschijnlijk de eerste, een HowTo wordt dan zeer op prijs gesteld :lipssealed: :thumbsup:
Een nieuw startslot (van de dealer) kan je bestellen waarbij je huidige sleutel gewoon past. Dat is wel de dure optie maar met de minste problemen.
Tweede optie is dat je een startslot met sleutel van de sloop haalt, inbouwt en de sleutel laat inleren op de ECU anders gaat de startonderbreker er niet af. Dan zit je wel met verschillende sleutels voor portiersloten en startslot, de afstandsbediening werkt wel.
Derde optie (zodat je maar één sleutel hebt voor alle sloten is ook de portiersloten (complete set dus) van de sloop te halen. Inleren moet dan nog steeds.
Om dan ook nog zonder inleren te kunnen kan je ook een ECU er bij nemen maar dan moet je wel een donor auto hebben waar alles van af komt met zelfde motor / bouwjaar anders krijg je dat het motormanagement niet meer lekker zal lopen.
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Bericht door dopestuff »

Ik weet niet of en zo ja met wat voor smeermiddel het mag maar kan je hem niet nog smeren?
Ik gok zoizo dat slotspray met grafiet (wat een hoop hebben) niet mag vanwege dat grafiet elektrisch geleidend is?
Postman
beginner
Contacteer:

Bericht door Postman »

Ik heb gistermiddag meteen een contactslot bij de sloop gehaald, met deurslot, tankdop en 2 sleutels.
Contactslot ingebouwd en wilde dus niet starten. Door sleutel van contact naar stand 1 met ingedrukte knop van afstandsbediening en weer naar contact stand te draaien, wil de auto weer starten. Mijn vrouw heeft de auto nu mee naar haar werk. Zou het dan nu kunnen dat de motor minder loopt doordat de sleutel niet via ECU is in geleerd?
Je zou zeggen dat als ie wil starten, moet het toch goed zijn??
Ik heb nog niets van haar gehoord. :D
Postman
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door NicoK »

Transponder stuk! :D
Clio078-1.6
beginner
Contacteer:

Bericht door Clio078-1.6 »

Is wel heel grappig dat ik dit lees bij mij is precies hetzelfde gebeurd, normaal start je de auto en veer de sleutel automatisch terug maar nu moet ik em zelf een stukje terug draaien zodat ik de start motor niet verneuk.
Renault Clio RN 1.6 8V ('99)
Postman
beginner
Contacteer:

Bericht door Postman »

Zoals ik gedaan heb: contactslot bij de sloop halen, liefst met tankdop, deurslot en 2 sleutels, ombouwen en klaar. :wave:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”