Hallo allemaal! Mijn eerste post op het forum en meteen een heel verhaal.
Ik heb net een "nieuwe" clio gekocht uit 1999, 1.2 RN. Een flinke update wat bij betreft van de Clio die ik had (1995). Auto reed perfect bij de testritten natuurlijk maar eenmaal thuis gekomen merkte ik toch dat er iets mis was. Bij het rijden over een drempel/heuvel (hard tot zacht) wil de auto opeens terug vallen in toeren en valt soms uit, ook wanneer ik de koppeling dan intrap. Dit kan ook spontaan gebeuren bij bijvoorbeeld een bocht of een stoplicht.
Nu heb ik al even rond lopen neuzen op het forum wat dit eventueel kan zijn maar kom zo veel verschillende dingen tegen dus wellicht kunnen jullie mij helpen! Heb van de week al de gashuisklep schoongemaakt, was wat vies maar hier zat het probleem niet in. Ik zat zelf te denken dat het wellicht de BDP-sensor kan zijn maar lees dat men dan ook een probleem heeft met het (her)starten van de auto na het uitvallen. Dit probleem heb ik echter niet.
Misschien een motorsteun, bobine, brandstoftoevoer/ontsteking? Volgens mij is de thermostaat kapot maar het lijkt me niet dat daar het probleem zit. Probleem komt voor bij koude en warme motor.
Wie kan mij een tip geven? Alvast bedankt!
Clio valt uit bij heuveltjes/drempels en soms "opeens"
Re: Clio valt uit bij heuveltjes/drempels en soms "opeens"
Misschien de inkopper van de week ; maar staat je accu goed vast?
Massa kabel van de accu schoon en vast?
Massakabel tussen versnellingsbak en carrosserie heel en vast?
Massa kabel van de accu schoon en vast?
Massakabel tussen versnellingsbak en carrosserie heel en vast?
Clio Initiale 2003 Gris Hologramme
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
Re: Clio valt uit bij heuveltjes/drempels en soms "opeens"
Bedankt voot de reactie!
Haha ja accu zit goed vast, massakabel is schoon en ook vast. Zou leuk zijn geweest al dat het probleen was geweest.
Ik zal van de week eens kijken naar de massakabel tussen de versnellingsbak en carrosserie. Schoonvader heeft een put en dat komt dan goed uit.
Nogmaals bedankt!
Haha ja accu zit goed vast, massakabel is schoon en ook vast. Zou leuk zijn geweest al dat het probleen was geweest.
Ik zal van de week eens kijken naar de massakabel tussen de versnellingsbak en carrosserie. Schoonvader heeft een put en dat komt dan goed uit.
Nogmaals bedankt!