Olie dom ???????

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
Klio2016
beginner
Contacteer:

Olie dom ???????

Bericht door Klio2016 »

Niet dat mijn nieuwe Clio olie verbruikt, maar een flesje in voorraad lijkt mij verstandig.
Dus ik naar de plaatselijke Renault dealer en vraag om 1 ltr. Elf Evolution 900SXR 5W-40

Ik moest bijna € 20 aftikken.
Ik Google even om de eigenschappen te lezen van deze olie, afijn ik zie gelijk de doorsneeprijs die ik moet betalen, gemiddeld tussen de € 8 en € 10.
Ok, het is via het internet, maar dan 100% duurder vindt ik echt te bezopen.
Dat de prijzen op het net iets goedkoper zijn begrijp ik, maar de ,,adviesprijzen,, die de dealer hanteerd gebruikt zijn te verdedigen, maar niet normaal.
Renault is trouwens niet de enige die deze praktijken toepast, de meeste ,,merkdealers,, hebben hier een handje van.
mox
Beheerteam
Contacteer:

Re: Olie dom ???????

Bericht door mox »

Tsja, als je een nieuwe auto koopt ben je qua onderhoud per definitie veroordeeld tot de merkdealer (vanwege garantie en het bijhouden van de onderhoudshistorie) en die maakt daar dankbaar misbruik van.

Ik heb mezelf jarenlang door de dealer laten uitwonen, tot ik de auto oud genoeg vond om het onderhoud zelf te gaan doen. Ik kom er alleen nog voor de APK en over 2 jaar misschien voor de distributieriem.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
vlc4
forum starter
Contacteer:

Re: Olie dom ???????

Bericht door vlc4 »

bedoel je niet 5w30 ?
Dat is toch de olie dat ik mijn clio iv doe
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”